28 Mart 2007

İstanbul

Dün akşam ablamla orkestrada yer alan arkadaşımız Berke'nin daveti ile "İstanbul" adlı epik eserin galasına katıldık. İstanbul’un fethi, Sefaradların Osmanlı topraklarına gelişi, Lale Devri, Cumhuriyet dönemi ve günümüzü ele alan “İstanbul” 2 perde, 13 tablo olarak hazırlanmış. Eserin libretto, reji ve koreografisini Hülya Aksular gerçekleştirmiş. Resim ve uygulamalar ressam İsmail Acar'a ait. Etkileyici müziklerini ise Serkan Alkan yapmış.
Sanırım uzun zamandır hiçbir oyun beni bu kadar etkilememişti! Danslar, müzikler, kostümler, tablolar herşey ama herşey muhteşemdi. Ama ben özellikle balet Selim Borak'tan bahsetmek istiyorum. Fatih Sultan Mehmet rolündeki Selim Borak dansıyla beni büyüledi resmen, Tanrım o ne asil bir duruş öyle, ben sahneye bu kadar yakışan bir balet görmedim! Deniz kızları ve martıların dansları da çok güzeldi... Harem sahnesinde salonu gülsuyu kokusunun sarması ise oldukça enteresandı... Bu kadar emek harcanan bir eserin sadece 6 kere sahnelenecek olması ise çok üzücü... Ne yazık ki AKM sezon sonunda yıkılıyor ve yerine Kongre Merkezi yapılıyor, inanması çok güç!!! Sanata ve sanatçıya saygı duyularak böyle nice güzel eserlere sahip çıkılmasını ve çok daha modern sahnelerde izleyicilerle buluşmasını diliyorum...

15 yorum:

  1. yaa bi$i dicemm. Benim dikkatimi en cok cocuun kaSlari cekti deSem aip mi etmi$ oLurum.. :)) Ama resimLeri koyup gozumuze gozumuze sokmu$sun nonicimmm, ben napiim.. ;p

    ~Serra

    YanıtlaSil
  2. noni selim borak' ı bende bir kaç gösteride izledim ve gercekten çok başarılı bir balet. bu gösteriyi ben izlemedim ama sahnede genelde yüzünde çok sevimli gülümseyişle dans ediyor tabii fatih sultan mehmet'in pek güler yüzlü olduğunu sanmam ama...:)

    YanıtlaSil
  3. ay bir de Barış adikti var ki :) ben onu da ağır romanda izlemiştim hihiih pek bi hoştu demezsem içimde kalıcak oh be :)--bi kere de caddede gördüm kendisini sırf sahnelerden değil yani--

    YanıtlaSil
  4. ay ka$ diiL nonicim, kaS kaS!! :)

    ~Serra

    YanıtlaSil
  5. noni sana şöyle diyim neredeyse bütün temsillerde selim borak oluyor gibi birşey. ben hangi baleye ya da danslı bir gösteriye gitsem akmde hep o vardı.
    barış adikti de hani ağır romanda reis'i oynayan ama dönüşümlü oynadıkları için belki senin izlediğinde başka birisi rol almış olabilir. ben derim ki bir gör :)

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten çok emek harcanarak yapılmış bir eser.. Çok şanslısın noni.. Umarım ben de görebilirim.. :)

    YanıtlaSil
  7. Ya ben Barış'a çokkk imrendim ne güzel bi iştir bu, ne güzel bi meslek, ne güzel bi sanattır bu...
    Ne zaman operaya, baleye gitsem küçük çocuklar gibi ağzım açık izlerim, keşke ben de onlar gibi olsam derim. Noniiii yaramı deştinnn...

    YanıtlaSil
  8. Türkiye ziyaretinde yapacak cok sey var. AKM gercekten yikiliyor mu?
    Inanamyorum, o kadar cok hatiram var ki orada! :(
    Baska yikilacak bina bulamadilar mi? Anlayamiyorum, baska yer mi yok yenisini yapmak icin? Baska cirkin bina mi yok da senelerdir hizmet veren bir yeri yikiyorlar? Hem neden yikmak? Bir tane daha yenisini yapsinlar baska yere, gecekondu gibi o apartmanlari yikip ???????
    Hem de sezon sonunda demek? :(

    YanıtlaSil
  9. akm'nin yıkılması çok sinir bozucu hatta iğrenç ama belki ankara'ya gelip burda sahnelerler diye avutuyorum kendimi. izleyemicem yoksa:( çok özendim size noni:(((

    YanıtlaSil
  10. Akm de cumartesi sabahları saat 10 başlayan klasik müzik konserleri olmayacak olması gerçekten üzücü.
    ..
    Kuğu gölü,carmen ve midasın kulaklarını izlemiş biri olarak bir daha bu tür aktiviteleri nerde izleriz bilemiyorum.
    ...
    Bunda bizimde kabahatimiz var.Sahip çıkmıyoruz böyle şeylere ve inceliyorlar araştırıyorlar gelen oyunun astarı yüzünden pahalı seyirci kısıtlı bir cumartesi sabahı klasik müzik dinlemeye git seyirciye bak.
    ...
    Ondan sonra kongre salonu yapıp bir toplantıyla bir aylık ciro elde edecekler.
    ...
    İş adamı zihniyetiyle ülke yöneticiliği bu kadar olur.

    YanıtlaSil
  11. Bende izlemeyi çok isterim maalesef mahrumiyet bölgesinde yaşıyorum :((

    YanıtlaSil
  12. Bugün Hıncal Uluç'un yazısını okudum, İstanbul'la ilgili çok ağır eleştirilerde bulunmuş, oyunu yerden yere vurmuş, hiç sevmiyorum bu adamı kendisi sweet-heart'ı ile saçma sapan pozlar verirken bu çok bilmiş aklı nerdeydi acaba!!!!

    YanıtlaSil
  13. Hıncal Uluç'un yorumlarını bende sevmiyorum eminim çok güzel bir oyundu.Senin zevkine güveniyorum canım;))
    Balet gerçektende çok hoş bayıldım canım..

    regina

    YanıtlaSil
  14. Hıncal uluç gibi bi insan nası ünlü olmuş zate benim aklım bunu almıyo bikere kim dinler okur çok merak ederim :))

    YanıtlaSil
  15. Dayanamayıp gittim 11.04'a bilet aldım tatlım birde biz görelim bakalım;p))

    regina

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...