23 Temmuz 2007

Testler

Son günlerde şirketimizde enteresan testlere tabi tutuluyoruz... Bunlardan biri Alessandro'nun Davranış Çeşitleri Yönetimi yani diğer adıyla Kuşlar Testi'ydi... 18 soruluk testi çözdükten sonra sonuçlara bakarak kuşlardan Güvercin, Tavuskuşu, Kartal ya da Baykuş olup olmadığınızı buluyorsunuz. Her kuşun sahip olduğu özellikler farklı. Ben bu testin sonucuna göre bir güvercinim yani:
Her kuşa ait daha detaylı açıklamalar da yer alıyor... Ve gerçekten güvercin bana tıpatıp uyuyor. İşin tuhaf tarafı şirkette şu ana kadar en iyi anlaşabildiğim kişiler de bu testin sonucuna göre güvercin çıktılar... Yani daha uysal, agresif olmayan barışçıl insanlarla ben daha iyi bir diyalog yakalayabiliyorum.
Diğer bir test ise bundan çok daha enteresandı... Strength Test... 250 sayfalık bir kitabı sadece 70. sayfasına kadar okuyorsunuz. Sonra kitabın arkasında yer alan şifre ile internette http://www.strengthsfinder.com/ sayfasına girip karşınıza çıkan birçok soruya cevap veriyorsunuz. Test yaklaşık 40 dakika kadar sürüyor. Bu testin amacı 34 tane güçlü yanlardan kişide en fazla bulunan 5 tanesini tespit etmek. Bundaki amaç kişinin zayıf noktalarını bulup onları değiştirmeye çalışarak vakit kaybetmesi yerine en güçlü 5 özelliğini bulup bu özelliklere daha çok eğilip işyerinde daha verimli hale gelmesi... Bu testin sonucuna göre benim en güçlü 5 özelliklerim şunlar: * Sorumluluk sahibi * Başarılı * Empatik * Uyumlu & barışık * Adaptasyon sahibi
Testi bitirdikten sonra kitaba kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz. 34 adet bu güçlü yanların daha detaylı açıklamalarına ve çeşitli örneklere de yer vermişler. Gerçekten de kişinin kendi özelliklerini farketmesi açısından bu tip testler faydalı oluyor...
Şimdi kanatlarımı çırpıp işimin başına uçsam iyi olucak çünkü bugün beni bekleyen yığınla işler var ve ben sorumluluk sahibi biri olarak hepsini başarmalıyım :)

9 yorum:

  1. ama çok merak ettim ben bu kitabı şimdi....nerden temin edebiliriz kine!!??

    YanıtlaSil
  2. http://www.amazon.com/Discover-Your-Strengths-Marcus-Buckingham/dp/0743201140 adresinden temin edebilirsin.

    YanıtlaSil
  3. bir kac test sonra sende aramisa katilacaksin dandoldenyus olarak..., dandoldenyus nedir diye sormustun bi ara: leman da bir cisgi karakterdi halen vamidir bilmiyorum,,, arkadaslarla aramisda iste,, ucmus ulu bilge uygulama noktasinda !! : ))

    YanıtlaSil
  4. yaa nonim yan da tekosu gorunce cok feci oldum ben... sanki hala orda... :'(

    YanıtlaSil
  5. MERHABA NONİ...NERMİN NİYE BLOGUNU KAPADI?YADA BU ARALAR ARIZA MI VAR?
    SEVGİLER İKİNİZEDE...AYRICA TARÇIN PEK ŞİRİN..

    YanıtlaSil
  6. testler diyince aklima otaokul yillarinda komim ,amerikadan gelen meslek testleri geldi aklima.Bazilana cowboy cikmisti meslek olarak :D

    YanıtlaSil
  7. nonii gııı daha senin için test sınav bitmemiş anlaşılan ya aslında bööle şeylere gerek yok kanaatimce ben kendimi biliyorum :)
    bence testlerde eksik olan bir şey var :))))
    TATİL ARZUSU :))))

    YanıtlaSil
  8. Sadece bunu değil, buna benzer birçok kitap okunmalı. Ordan burdan biraz, bir şeyler "çalıp", kendimizi yetiştirmek zorundayız. Aksi halde, zaman bizi ezer. Eee, ben zamanı ezsem daha iyi olmaz mı? ;)

    YanıtlaSil
  9. Paydon ama Noni'cim D-chic bulunmiyan blog olarak cikio:((

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...