21 Ocak 2009

Düşler...


Rüyalara inanır mısınız bilmem ama benim gördüğüm ve yorumladığım birçok rüya bir şekilde gerçekleşir. Bazen gördüklerim canımı sıkar, ama çoğunun bana bir mesaj ilettiğine inanırım. Bu nedenle rüya ile ilgili kitaplara özel bir ilgi duyarım. Geçenlerde D-Chic kızı bana uzun zamandır aradığı ve en sonunda internette bulduğu bir ansiklopediden bahsetmişti. Şans bu ya, bu ansiklopediden 1 tane sipariş etmiş ama 2 adet göndermişler :) Tabii ikincisinin üstüne hemen ben kondum!

"Rüya Yorumları Ansiklopedisi"ni diğer rüya tabiri kitaplarından ayıran özellik İmam Nablusi, Sigmund Freud, İbn-i Sirin, İbn-i Fadl, Erich Fromm, Cafer-i Sadık, Alfred Adler, Edgar Cayce, Cassandra Eason, Kirmani, Seyyid Süleyman ve Eric Ackroyd gibi birçok düşünür ve filozofun yazdıklarından, nesilden nesile aktarılan yorumlardan yola çıkarak hazırlanmış olması. Ansiklopedi hangi rüyaların, neye işaret ettiğini; bunları nasıl yorumlamak gerektiğini; hangisinin uzak, hangisinin yakın geleceği müjdelediğini; kimin rüya yorumlama yetisine sahip olduğunu; rüya türlerini; yorumlama prensiplerini; tarihe mal olmuş rüya ve kehanetleri açık ve basitçe ortaya koyuyor. İlk 200 sayfası açıklama niteliğinde, ardından alfabetik sırayla rüyaların ne anlama geldiği açıklanmış. İlginizi çeker mi bilmem ama ben şimdiden başucuma koydum bile ;)

Düşlerden bahsetmişken adaşımdan çok eski ama sevdiğim bir şarkı bu posta gider diye düşündüm... Ayrıca kara pisicik Miso'ma çok benziyor!!!

(p.s. Üstte uyuyan kadın var ya işte o benim çünkü bugün evde tadilat var, mutfak duvarı kırılacak, borular tamir edilecek ve bu 1 hafta sürecek, off ki ne off !!!)

11 yorum:

  1. rüyalara bende çok inanıyorum ve yazdıklarına tamamen katılıyorum ve yorumlamak gerçekten çok önemli..kötüde görsen iyiye yor iyi çıksın derler..

    e sende artık böle bir kitap olduğuna göre ben edinene kadar senin kitaptan faydalanıcam hehe :)

    Sibel alaş, vaybe ne kadar uzun zaman oldu, gayet güzel bir yorumcuydu ve o senelerde çekilmeiş en iyi klipti neredeyse... ( ay böle yazınca da yaşlı hissettim kendimi :)

    YanıtlaSil
  2. evet nasıl yorumladığına bağlı birazda. Hayra çıksın seninki de. ama elinde böyle bir kitap varken ruya maillerine hazır ol :)))) çok arsız olabilirim :P

    YanıtlaSil
  3. O zaman bundan sonra ruyalar icin sana danisalim :)
    Bende bazi ruyalarimi aynen yasarim.Genelde tatsiz olanlar yasanir nedense!!
    En son kayinvalidemi aramadigim icin kayinpederden firca yiyordum ruyamda..Gercekte ise; o gun dogum gunuymus ve biz unutmusuz..Ben yemedim fircayi ama esim yedi :) niye aramadiniz diye ehuee :)

    YanıtlaSil
  4. Ben bu konuda hala ne dusunecegimi bilmiyorum, benim ruyalardan film senaryosu bile cikar heralde :P Kocaman kocaman opucukler :))

    YanıtlaSil
  5. noniiiicim çok alakasız belki ama seni 2gün önce rüyamda gördüm.hatta hatta nilüfer ablada vardı.Ankaraya gelmiştiniz.{ne ilginç siz beni tanımıyosunuz ama ben sizi kaç yıldır blogunuzdan takip ettiğim için tanıyor gibiyim.Hatta daha önce selinle derini de rüyamda görmüştüm}Bana bembeyaz bir çiçek getirmişsiniz.Ama çiçek kuğu şeklinde paketlenmişti.:))))) ne ilginç bir insanım yahuuu

    09 Ocak 2009 Cuma 12:00


    bak ben bunu yasmıştım blogumda:)


    *öpücük*

    YanıtlaSil
  6. Fal bilim merkezi buyrunnnn :)

    Kıssslar siz isteyin yeter ki ben bakar size rüyalarınızın anlamını söylerim :)

    Bir Çocuk Sevdim: Allah hayırlara çevirsin canım... Ansiklopedi yanımda değil şimdi ama beyaz çiçek ve kuğunun anlamını bende merak ettim akşama bakıcam ;)

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok enteresan rüyalar görürüm.Arkadaşlarım dalga geçiyorlar yakında dizi gibi devamlaarını da göreceksin diye.Yorumlar konusunda annemden destek alırım piyasadaki kitaplara pek itibar etmem ama senin kitap yorumcuları itibari ile ciddiye benziyor .Rüya danışmanı olmaya hazırlan bence :)

    YanıtlaSil
  8. sibel alas benim lise arkadasim...nostalci yasattin banaaa...tesekkur canim:-)))

    kris

    YanıtlaSil
  9. Noni'cim gördüğüm rüyalardan çok etkilenirim ben ve sabah uyanınca ilk işim rüya tabirleri ansiklopedisine bakmak olur =) Öpüyorum çok ;)

    YanıtlaSil
  10. Rüya yorumları her zaman ilgimi çeksede evde bir yorum kitabım yoktur. Ama kitapçıya gittiğimde mutlaka rüya tabirleriyle ilgili kitaplara bakmadan çıkmam. Bu ansiklopedi de güzel bir kaynak gibi.

    YanıtlaSil
  11. Rüyalar benim de ilgi alanıma giriyo hatta tez filmim rüyalarla ilgili fantastik bir film olucak... Ama ben rüyaların anlamının kişiden kişiye değiştiğini savunuyorum, yani evet bazı objeler genelde -bıçak, sopa, silah vb.- fallik olarak rüyalarda ortaya çıkıyor ve anlamı çoğu kişi için aynı oluyor ancak bir orman kimine göre ferahlık kimine göre tehlike olarak kodlanmışsa hayatında rüyanın anlamı da o hayatın koşullarına göre değişir bence. Bi rüyanın en iyi yorumunu görenin kendisi yapabilir bence ben bu yüzden psikanaliz kitapları okuyup kendimi analiz ederek rüyalarımı anlamlandırmayı tercih ediyorum Nonicim :)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...