15 Ocak 2009

Gay Superhero

Her sabah 7 buçukta şirkette oluyorum, bu kadar erken işbaşı yapınca tabii ilk iş sabah kahvaltı eşliğinde internette gazeteleri okumak oluyor. Bu belki de tüm enerjiyi sıfırlayarak güne başlamak oluyor bilemiyorum?! Çünkü her gün mutlaka sinirimi bozan bir habere rastlıyorum, Gazze'de katledilen masum bebekler, küçücük çocuklara tecavüz, anneyi katleden şizofren evlat, batan şirketler, iflas sonucu intihar edenler, ekonominin batmış olması, daha saymamı ister misiniz? Tabii zaman zaman yüzümde tebessüme neden olan haberlere de rastlamıyor değilim...
Gelelim post konumuza... Bu sabah serviste giderken aklıma nerden estiyse Queer as Folk adlı dizi geldi, Türkiye'de yayınlandı mı bilmiyorum ama gaylerin hayatını ele alan bu diziyi ben bir zamanlar severek izliyordum. Bu dizinin Türk uyarlaması kimbilir neye benzer diye içimden geçirmedim değil, hoş hiçbir yapımcı ve kanalın (hele bu zamanda) bunu yayınlamaya maçası yemez ama neyse... Bu sabah gazeteleri okurken Hürriyet'te bir habere rastladım. Spiderman, Hulk ve X-Men karakterlerinin yaratıcısı Stan Lee, bu kez dünyanın ilk gay süper kahramanını çizecekmiş. Lee, Perry Moore’un "Hero" isimli romanından esinlenerek bu kahramanı yaratmaya karar vermiş. Bir üniversitenin basketbol takımında oynayan Thom Creed isimli kahraman hem cinsel eğilimini, hem de doğa üstü yeteneklerini gizlemek zorunda kalacakmış. Daha önceden kimsenin aklına ciddi anlamda Gay Superhero yaratma fikrinin geldiğini sanmıyorum bu nedenle Stan Lee'yi tebrik etmek istiyorum. Gayleri geçici bir hastalık taşıyormuş da tedavi edilebilirmiş gibi görenler veya onları tamamen görmemezlikten gelenlere karşın onlar için de bir kahraman yaratılması beni gerçekten mutlu etti...
Photobucket

10 yorum:

  1. aynen katılıyorum sana noni. gayler neden görmezden geliniyor yada yok sayılıyor anlayabilmiş değilim, sayende öğrendiğim bu projeyi uygulayacak olan şahsı bende tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada Tuncay Güney gay'mişşş.
    :=)) ne alaka, kel alaka...:):):)
    nermins

    YanıtlaSil
  3. Hiç bilmiyordum bu haberi harika! Dünya bu konuda son derece bilinçli adımlar atmaya uzun zaman önce başladı zaten ama Türkiye de ben de düşünemiyorum böyle bi dizi yapılsın ya da yayınlansın. Hocalarımdan duyduğum kadarıyla niyetlenenler oluyormuş fakat yayınlatmak tabiiki imkansız oluyor :( neyse bu kahraman belki bir şeyleri değiştirir :)

    YanıtlaSil
  4. queer as folk fanıydım ben bi zamanlar.. türkiyede ise değil queer as folk desperate housewives gibi bir dizi bile çekilmez olay olur. :) gay superhero ise sanırım türkiyede yayınlanmayan bir çizgi roman olucak... ne sıkıcı bi ülkeyiz ya

    YanıtlaSil
  5. ya ben diğer konuya yazamadım, nonim mailim geldi mi?

    YanıtlaSil
  6. Efsacım mailine cevap yazdım şimdi :)

    YanıtlaSil
  7. Gayleri görmezlikten gelenlerin kendileri ile ilgili korkuları olduğunu düşünüyorum. Bastırılmış duygularının bir dışa vurumu bence.

    Bu arada spidermen süpermiş :)

    YanıtlaSil
  8. queer as folk'u bi ara digiturkde paralı kanallarda verdiler sonra millet şikayet etmiş sanırım.. yada yeterince satmamış, kaldırdılar... meraklısına QAF'nin bi nevi lezbiyen versiyonu olan the L word'u tavsiye ederim.. ama bu gay superheronun cok niş bi seyirci kitlesi olur ve turkiyeye gelmez kesin...

    YanıtlaSil
  9. örümcek adam süper :))

    YanıtlaSil
  10. uğramayalı harika gelişmeler olmuş, her şey yoluna girmiş, superr, gay-rümcek adam da süper tabi :D

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...