17 Mart 2009

Missing Parts/Eksik Parçalar

Geçen hafta elime bir açılış davetiyesi geçti ve tek bir fotoğraf beni inanılmaz etkiledi. Genç fotoğraf sanatçısı Uygur Yılmaz'ın 13 Mart-11 Nisan tarihleri arasında Galerist'te sergilenecek olan "Missing Parts/Eksik Parçalar" başlıklı fotoğraf sergisinden bahsediyorum. Susanoğlu Plajı ve onun ölü sezonunu konu alan bu fotoğraf sergisinde tatil kültürünün diğer yüzü sorgulanmak istenmiş. Fotoğraftaki kaydırak bana göre yalnızlığı çok güzel ifade ediyor. Ama beni asıl etkileyen bir objenin beni çok çok eskilere götürebilmesi... Size de olur di mi? Gördüğünüz bir eşya veya aldığınız bir koku sizi anında geçmişe götürebilir. Bu kaydırağı görünce ailem ile geçirdiğimiz Libya günlerimizi anımsadım. Türk mühendis ailelerin kaldığı sitede biz çocukların oynayabilmesi için bir oyun parkı yapılmıştı ve orada aynen böyle bir kaydırak vardı. Çok küçüktüm, Selin'in yaşlarında olmalıyım, bir gün ablam ve diğer çocuklarla oynarken ne hikmetse koca bir taş alıp kaydırağın en üstüne çıkmış, taşı aşağıya atmış ve aşağıda duran bir çocuğun kafasını yarmıştım, hiç unutmam bu olayı... Yani o zamanlar sadece süslenip püslenmiyordum itinayla kafa da yarıyordum :) Siz bakmayın benim böyle şeker göründüğüme içimde bir sayko yatıyor korkun benden!
Duyduğum kadarıyla bu sergiye 2-chic kızı Nermin de gitmiş hem de bensizzz!!!! Yok yok hemen cazgırlık yapmıyım canım beni de davet etmişti ama yaratıcılık seminerinden ötürü gidemedim. Bu arada yaratıcılık semineri hakkında söyleyeceğim çok şey var ama Zilsiz Zarifemi çok sevdiğim için susma hakkımı kullanıyorum :) 2-chic kızı fotoğraf sergisinden bişi anlamamış aaa bakış açıları ne kadar farklı olabiliyor oysa ben bu haftasonu yapılacaklar listesinin ilk sırasına bu sergiyi gezmeyi de ilave ettim, çekilen diğer fotoğrafların bende yaratacağı etkiyi bir hayli merak ediyorum...

5 yorum:

  1. AAAA ciddi mi yaaa ama napiğim hayatım çağırdım gelmedin.
    Bu arada sergiden pek bişi anlamadım ortam sergilik değildi ki gece külübü gibi bişi idi...

    YanıtlaSil
  2. Nonim, su eskilere keske toptan donebilsek :)) ne cok sey kaciriyorum ben yaa, ohhh siz gezin bakalim o sergi senin, bu seminer benim :)) Ben de hasta hasta yatayim :P

    YanıtlaSil
  3. Canikooo sen konuş,ben kulaklarımı kaparım:)
    Bende her cumartesi seni göreceğimi bildiğim için çok mutluyummmm:)

    YanıtlaSil
  4. Eminim,çekimlerin için sana yön verecektir bu sergi..
    Keyfini çıkar

    YanıtlaSil
  5. cok soguk buldum fotoyu...
    oysa bizim libya hatiralarimiz sicacik... malum...

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...