06 Nisan 2009

Life

Kazanmak - Kaybetmek Aşk - Nefret Kahkaha - Gözyaşı Doğum - Ölüm
İşte hayat böyle birşey, içinde herşey var. Sanırım tüm bunları kabul edip az şikayet edip, sahip olduklarımızla mutlu olmayı bilmek gerekiyor. Yarın doktorum ikinci testleri yapacak. Her ne kadar evrene korkudan tötüm üç buçuk atmıyor sinyalleri vermeye çalışsam da korkuyorum. Yine operasyon geçirmek istemiyorum. Bünyemin alt üst olmasını istemiyorum. Ama dediğim gibi neden ben diye artık kendime sormuyorum, hayat böyle birşey. Bir de ne enteresandır insan başına kötü birşey geldiğinde daha çok dua etmeye başlıyor. Açıkçası her zaman Allah'a şükrettim ama mutlu olduğumuzda nedense dua etmek pek aklımıza gelmiyor. Şimdi ben de yarın için dua ediyorum, herşeyin sil baştan olmaması için, aynı stresi yaşamamak için...
Tüm bayanlar size seslenmek istiyorum. Yılda 1 mutlaka smear testinizi yaptırın. 4-5 yılda bir bunu yaptıran arkadaşlarımı duydukça kulaklarıma inanamıyorum. İnanın sağlıklı olmak hasta olmadığınız anlamına gelmiyor. Vücuduzda neler olup bittiğini anlamayabilirsiniz. Bu nedenle kendinize yılda sadece 1 gün ayırıp gerekli kontrollerinizi yaptırın. Yarın çok geç olmadan!
Hepinize sağlıklı günler diliyorum...
Win - Loose
Love - Hate
Laugh - Tears
Birth - Death

Life is like that. We have to admit that life consists of every colors, thus we have to whine less and be merry for the things we have. Tomorrow my doctor will examine second tests. I try to act as if I'm not afraid but...I am. I don't want to have another operation. Because it's exhausting. I don't ask "why me?" to myself because that's life, things can happen. But it's very strange how people pray more often when they face a crisis. I'm always thankful for the things I have but when you are happy or don't have any problem in your life, you skip talking to God.
This message is only for women; please don't forget to have your pap smear test every year. Keep in mind that feeling healthy doesn't mean that you don't have any problem with your body. Sometimes diseases arise quietly. Just have your yearly controls. Tomorrow may be too late!
Take care to yourself & your health!

16 yorum:

  1. Bende de polikistik over varmış, perşembe öğrendim ne boyutta olduğu yapılacak testlerle anlaşılacak. Smear testi konusunda haklısın, insan şikayeti olmayınca gitmiyor doktora halbu ki kadın hastalıkları sinsice giriyor bedenimize hiç belli etmiyor kendini hal böyle olunca senede hatta 6 ayda 1 kontrol şart. Ayrıca sana çok geçmiş olsun, allah şifa versin ve olumlu düşünmeye devam:)

    YanıtlaSil
  2. emin ol Allah ın beni de bu yönlerle sınar hep. Ya ailemin yada bizim sağlığımız yerinde olmaz.

    Sadece çok yürekten geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum sana.
    ve bu testten nedense ödüm kopuyor benim.

    YanıtlaSil
  3. kötü olduğumuzda dua ettiğimiz gibi iyi olduğumuz da da şükretmeliyiz... smear testini ben her sene yaptırıyorum, biraz titizim sağlık konusunda... genelde dalga geçer çevremdekiler bu titizliğimle ama sağlığını kaybetmeden kimse anlamaz ne kadar titi zolmak gerektiğini.

    YanıtlaSil
  4. bu, önceliklerin ne olduğunu ve şikayet etmeyip sahip olduklarımız için şükretmek gerektiğini hatırlatmak için gelen bir uyarı. hiç sorun çıkmayacak, merak etme! ;)

    YanıtlaSil
  5. Sanırım ihmal edenlerden biri de benim...ilk fırsatta gidecem.
    Dua etmeyi gerçekten sadece zor günlerimizde değiil her daim yapmak lazım ama işte insanoğlu.
    Tekrar çok geçmiş olsun cnm acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Noni'cim çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum sana. Testlerin sonucu iyi çıkacak, bak görürsün..

    YanıtlaSil
  7. Çok çok geçmiş olsun, iyi haberlerini bekliyorum...

    YanıtlaSil
  8. Misred's Diary sana da geçmiş olsun canım...Biz kadınların nedir bu çektikleri!

    Efsa'cım çok teşekkür ederim tatlım...

    Gofretim sen de küçücükken kalp ameliyatı olmuşsun titiz olmakta çok haklısın, aslında hepimiz sağlığımızın üzerine titremeliyiz.

    Lamour kesinlikle katılıyorum bu bir uyarı!

    Nerminim sakın ihmal etme, istersen doktorumdan randevu alabilirim sana ;)

    Bilun'cuğum teşekkürler canım, pozitif düşünceye inanıyorum ben de iyi çıkacak ;)

    Fery'cim çok teşekkür ederim sana da...

    Ayrıca canım ablam, Ayşegül'üm, Evrim'ciğim ve Diji sizlere de güzel mailleriniz için çok teşekkür ederim.

    Hepinizden aldığım bu pozitif enerji ile yarın güzel haberler alacağım kesin ;)

    YanıtlaSil
  9. cnm çok geçmiş olsun.. bu smear testi nedir ben hiç yaptırmadım :SS

    YanıtlaSil
  10. canımmm çok geçmiş olsun.

    ben bu testi hiç yaptırmadım.

    YanıtlaSil
  11. Çok geçmiş olsun, iyi düşün hep hep hep. Gerçekten smear testini ihmal etmeyin, yılda bir göğüs muayenenizi yaptırın, henüz küçükseniz rahim ağzı kanseri aşınızı da yaptırın. Dikkat edin kendinize hulen!

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Noni,
    Uzun zaman olmuştu nete girmeyeli,bu sürede yazdığın tüm gönderilerini okuduğumu bilmeni isterim... Sağlık için herşeyden önce pozitif şart galiba. Bu konuyla ilgili benim de bir öyküm var seninle paylaşmak istediğim. Her sene smear testimi yaptırırım-tamam itiraf ediyorum bir sene atladım ama sadece bir sene!!ve bu sene(yaklaşık 7 ay önce) ileri derece kanser lezyonu tespit edildi(teşhisi dört çok iyi doktor değişik testler yaparak koydu ama hepsi de farklı tedavi yöntemleri önerdi(bir tanesi iki sene bekleyip hastalığı izleyeceğiz demişti inanabiliyor musun!?)... Nitekim doktorlar savaşını onkolojik jinekolojide uzman bir hocamız kazandı ve beni içimde farketmeden ilerleyen hastalıktan kısa ve acısız bir operasyonla kurtardı. Ben bu can sıkıcı şeyleri neden yazdım, çünkü bu rahatsızlığa yaklaşık kırk küsür türde virüs yol açıyor ve anlaşılmasının en kolay yolu da bu smear testi. Virüsü taşımıyorsanız aşı ile korunmanız da mümkün. Yani bu illetten korunmak için bu yazıyı okuyan herkesin doktorundan randevu alarak bu testi yaptırmasını ve enfekte olmadıysa da aşıyı yaptırmasını tavsiye etmek istiyorum. Aksi taktirde benim son altı ayda yaşadığım kaygı, korku dolu maddi ve manevi anlamda da yıpratıcı bir sınavdan geçmek zorunda kalabilirsiniz.
    Kimsenin canını sıkmak için değil sadece sağlığınıza dikkat çekmek amacıyla paylaşmak istedim.
    Sağlıklı günler,

    YanıtlaSil
  13. merhaba noni,

    bloguna bugün rastladım ve izlemeye başladım..
    öncelikle geçmiş olsun demek isterim, umarım can sıkıcı bi durum olmaz.. acil şifalar..

    acemi bi blog yazarıyım ben. postların altına şarkıları nası eklediğini sorabilir miyim? o minik kutucuklara bayıldım.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Esther, Çilekli Pasta, La Santa Roja çok teşekkürler kızlar!

    İsimsiz kendi yaşadıklarını burada bizlerle paylaştığın için çok teşekkürler, neler yaşadığını tahmin edebiliyorum, sana da çok geçmiş olsun...

    Karamel çok teşekkürler, şarkıların eklenmesiyle ilgili olaran bloguna yorum bırakıyorum şimdi.

    YanıtlaSil
  15. çok teşekkürler noni!

    YanıtlaSil
  16. Kazanmak - Kaybetmek

    Aşk - Nefret

    Kahkaha - Gözyaşı

    Doğum - Ölüm


    "ask ve nefret" değil tezat aynı batımdaki ikiz gibi..bence..

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...