24 Haziran 2009

Krizzzz !!!!!!!!!!!!

Geçen gün korkunç bir manzara ile karşılaştım. Daha doğrusu uykumun orta yerinde kedilerimin çığlıklarına uyandım. Tarçın gözü dönmüş bir şekilde Miso ve Bediş'i pataklıyordu, onları öyle görünce elim ayağım birbirine girdi, Tarçın o anda beni de tanımadığı için süpürge yardımıyla onları ayırabildim. Miso'nun burnundan kanlar geldi, Bediş tir tir titredi. Bugüne kadar böyle bir kavgaya hiç tutuşmamışlardı, daha doğrusu Tarçın bu kadar agresif olmamıştı... Ona ne oldu da psikolojisi birden böyle bozuldu hiçbir fikrim yok. Tarçın'ı 2 yaşından sonra aldığım için nerede ne tepki vereceğini tam olarak kestiremiyorum. Aklıma türlü türlü sorular geliyor, böyle olduğu için mi eski sahibi onu veterinere bıraktı yoksa veterinerin dediği gibi sahibinden şiddet görmüş bir kedi olduğu için mi şimdi böyle bozuk bir psikolojiye sahip... Sorunun kaynağı ne bilmiyorum ama bu durum beni inanılmaz korkuttu. O gece Bediş'in veya Miso'nun gözünü de çıkartabilirdi. Şimdi ayrı odalarda tutuyorum ama bu durum ne kadar sürecek? Hep böyle korkuyla mı onları biraraya getireceğim? Tarçın'ı vermek istemiyorum (zaten bu şişko haliyle onu kimse almak istemez), sokağa salamam böyle birşeye vicdanım asla elvermez ama diğer iki bıdığa da kıyamıyorum şimdi o kadar korkuyorlar ki bu sefer de onların psikolojisi bozuldu. Bu sabah tekrar bir araya getirmeye çalıştım ama ne yazık ki başarısızlıkla sonuçlandı, Tarçın'ı yine zor zaptettim. Buna nasıl bir çözüm yolu bulabilirim hiçbir fikrim yok, çıkmazdayım...
Sizi yine böyle görmek istiyorum :'(

17 yorum:

  1. noni ff de iletini görür görmez geldim... tarçına 1-2 defaya mahsus, günde bir çay kaşığı pasiflora ver biraz da kedi otu al ve haşır neşir olsun o otla.. onu biraz rahatlatacaktır

    YanıtlaSil
  2. Miso veya Bediş'in tüylerini kestirdiniz mi yakın zamanda? eğer öyleyse diğer kediler tepki verebiliyorlar. O eski tanıdıkları olmadığını düşünüyorlar ve tekrar eski hallerine dönmeleri çoook uzun bi zaman alabiliyor.

    YanıtlaSil
  3. Esther bu kedi otunu aktarlarda bulabilir miyim acaba?

    İsimsiz...Tarçın'ın tüylerini kestirmiştim geçen ay :(

    YanıtlaSil
  4. aktarlarda hiç bilmiyorum ama ben petshoplardan alıyordum... veterinere telefon açıp nerelerde bulunacağını bi sor istersen onlar daha iyi bilirler.. bir de pasiflora'dan endişelenme bitkisel olduğu için zarar vermez...

    YanıtlaSil
  5. Canım çok üzüldüm :( Ama sarı renkli kedilerde bu aylarda bu durum yaşanabiliyor. Nedenini bilmiyorum ama daha agresif oluyorlar. Bende aynı durumu yaşamıştım ama benim fındığımın karşısındaki kedi çok iri yapılı olduğu için zavallım yaralanmıştı:(

    YanıtlaSil
  6. benim ruh hastası bir kedim vardı...
    limon!!!
    televizyonu indirmişliği,yatak çarşafını parçalamışlığı,kızıp hırsını alamayınca kapı üzerine tüneyip ben geçerken kafama saldırıp hatta pandik atmışlığı bile var veteriner bana ağızdan verilen bitkisel özlü minik bir hap olan sakinleştirici vermişti sanırım s ile başlıyordu (biraz afaki oldu ama s harfi neyse) onu kendini camdan atana kadar sakinleşmişti.

    dünse sinba (yeni doğum yapan kedim) anneme ve evdeki kadına saldırmış ikisini de parçalamış durup dururken...sebep yok! acaba dolunay mı var bu aralar yoksa gezegenlerden mi yada bunların aynı anda hepsiniin içine şeytan kaçtı

    çok geçmiş olsun!!!

    YanıtlaSil
  7. vahh ya neyı paylasamıyorlar boyle kedıcıkler..Benımkı de cok hırcındır gercı, huyu galıba bazı kedılerın :)

    YanıtlaSil
  8. Noni merhaba,

    Benim de Nohut 1.5 yaşındayken eve aldığımız Kırpık'la 1.5 yıl aynı seninkiler gibi kucak kucağa yaşadılar. Kırpık biraz kendini sevdiren bir kediydi Nohut da onu kıskanırdı ama hiç bir zaman evde problem çıkmamıştı. Bir gece 1.5 yıl sonra bir anda Nohut'un gözü döndü hem Kırpık'a hem bize saldırdı. Ne yazık ki aynı evde tutamadık Kırpık'ı başka bir arkadaşımız bakıyor artık. Nohut da 1 sene kadar sürekli agresif ve kuyruk kabarık dolaştı herkese ve herşeye hıhlayarak..Prof. Dr. Tamer Dodurka çok şeker bir adam bu süreçte bize çok yardım etti. Onunla irtibata geçebilirsin hayvan davranışları konusunda uzman. Nohut da 1 sene kadar çok küçük dozda bir anti depresan kullandı. Şimdi iyi. Ama çok zor bir süreç eve giremiyorduk aylarca Nohut yatak odasından dışarı çıkmadı çıktığı zaman yine kudurup evde başka kedi arıyordu acayip bir olaydı. Inşallah seninki tüy traşından kaynaklanan geçici bir problemdir de hemen hallolur. Eğer detaylı konuşmak ve Tamer Bey'in numarasını istersen mail atabilirsin seve seve yardımcı olurum. o.c.ugursal@gmail.com

    YanıtlaSil
  9. Bende dün akşam ve bu sabah gördüğüm kadarı ile gerçekten mütasyona uğramış gibi dün akşam bana bile ısırık atıp bütün sodayı üzerime dökttüm.
    Depresyonda depresyonda, sanki şevkate, ilgiye, okşanmaya ihtiyacı var gibi...
    canııııımm

    YanıtlaSil
  10. veterinere danıştın mı? bir evde bir hayvan olmalı diyorum, 2 köpek beni deli ediyor, 2 kedi çok daha lanet olur, 3 kediyi tahmin bile edemiyorum, noni allah sabır versin :))

    YanıtlaSil
  11. Teşekkürler tatlılarım! İnşallah bu geçici bir dönemdir, Tarçın tüyleri tıraş edildiğinden beri huzursuz ve eskisi gibi sakin değil, umut ediyorum bu sadece geçici bir dönem için böyledir :( Pisikopati sana bir mail atıyorum şimdi... kedi otu, pasiflora, antidepresan artık elimden gelen ne varsa hepsini deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  12. Noni, mumkunse Tarçın'ın evde aynalarda kendisini göremeyeceği şekilde bi düzenleme yapabilirsin. Tüy kesimi psikolojilerinde değişikliğe neden oluyor. Tüyleri eski haline döndüğünde belki düzelme olur. Benzer bir olayı bi yakınımız yaşadı. Ayrı odalarda tutma, kedileri bir müddet veterinere bırakma gibi şeyleri denediler ama bi sonuç vermedi. Ev savaş alanına döndü. Zaman içinde eski hallerine kavuştular. Ama bu yaklaşık 1 sene sonra oldu..umarım senin ki o kadar sürmez :)

    YanıtlaSil
  13. sibel merhaba,

    burcu ben hatırladın mı? bayagı oldu konusmayalı.o kadar olmus kı ben gmail sifremi unutmusum iyi mi:) simdi bişiler okudum blogda cok sevındım adına valla. a brand new boyfriend:) bende de var haberler , en az senınkı kadar enteresan biliyor musun?
    ya işte bu kadarmıs sümsük günler:) su mail hesabımı acabilirsem umarım anlatayım sana havadisleri.
    sevgiler.

    Burcu

    YanıtlaSil
  14. Neeee 1 sene miiiii yüreciğime iniyordu vallahi benimkiler o kadar uzun sürmesin ben bir süre aynaları hayatımdan çıkartmaya razıyımmm!


    Burcuuuuu selam canım çok merak ettim şu şifreni hatırla hemen!!!!

    YanıtlaSil
  15. Noni tüy kesiminden başka şu an hayatında bir değişiklik olduysa ona da tepki gösteriyor olabilir, ilgi istiyor olabilir . hayvanlar misafirden, evdeki eşyaların yerinin değişmesinden bile etkilenirler.
    Biraz gözlemle bakalım neler onu gergin yapıyor.

    YanıtlaSil
  16. kediler inanılmaz şeker duruyolar hep beraber :)

    umarım eski kardeş kardeş yaşadıkalrı günlere çabuk dönerler :))

    YanıtlaSil
  17. Benim veterinerim hep verdiğimiz Passiflora'nın kedilerin sindirim sisteminde parçalanmasının çok zor olduğunu ve problem yaratabilceğini söyleyip bebeklerde kullanılan Plegicil diye bir damla önermişti. Mina'nın kızgınlığında 1 damla verdiğimde bütün gece sersem sersem dolaşmıştı ortalıkta. Sevmiyorum kedileri uyuşturmayı ama mecbur kalırsan böyle bir opsiyon da var yani.
    Bir sonraki postunda durumun düzeldiğini söylemişsin, tüy kesimiyle alakası olabilir gerçekten. Bizim evde tüyleri kesilen kedi çok pısırık olduğu için diğerleri tarafından tanınmayıp dayak yiyen oluyor genelde, ama daha cazgır olsaydı karşılık da verirdi eminim. Bir de sarmanlarda gerçekten var bir arıza :D Benim kara Üzüm'ümün babası Sarman'mış. Genetik birşey mi bilmiyorum ama 1,5 yılda 2-3 defa Üzüm'ün de anlayamadığım öfke krizlerine tanık oldum. Biraz rahat bırakınca düzeliyor ama.

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...