03 Temmuz 2009

Goin' Veggie?

Küçükken annem faydalı diye ablamla bana her kahvaltıda yumurta yedirirdi. Akşamları da biz uyuduktan sonra uyku sersemiyken bizi kaldırıp ballı yumurtalı süt içirirdi. Daha ben mini minnacık bir velet iken bir sabah haşlanmış yumurta yerken bir ısırık aldım ve böyle kordonu uzadı uzadı kopmadı ayyy yazarken bile hala tuhaf oluyorum ööğğkkk :P İşte bu görüntü hafızamdan bir daha hiç silinmedi ve ben o gün bugündür ağzıma yumurta süremez oldum. Rafadan, haşlanmış, omlet, menemen... Hiçbirini ne yiyebiliyorum ne de yiyen birine bakabiliyorum... Karşımda biri yiyorsa ve aynı anda da konuşuyorsa hemen masadan kalkıyorum. Ve kokusunu aldığım anda nefesimi tutuyorum ki içime o kokuyu çekmiyim. Ayyy benim yumurta fobim böyle işte. Sadece kek veya hamur işlerinin içinde karışmış halde ve pişmiş ise yiyebiliyorum.

Şimdi yumurta-fobik halime bir de et ve tavuk ürünleri eklendi. Büyük bir markanın fabrikasında zavallı hayvanların ne şekilde kıyma ve bilimum gıda ürünlerine döndüğünü duyduğumdan beri (dinlerken tansiyonum düştü resmen) ağzıma kırmızı ve beyaz et süremiyorum. 30'undan sonra insan vejeteryan olur mu bilmiyorum ama ben bundan sonra mideme sadece sebze ve deniz mahsülleri sokmayı düşünüyorum!


Şu aralar içimde pek yazma hevesi yok çünkü recharge olmam gerekiyor. 1 senedir ara vermeden çalışıyorum ve artık iyi bir tatile ihtiyacım olduğunu hissediyorum. Ruhen & bedenen her şekilde hazırım buna :) Beynimde sürekli tatil çanları çalıyor. Ama görünen o ki Eylül ayına kadar beklemem gerekiyor. Acaba her çalışan benim gibi zaman zaman herşeyi bırakıp kaçıp gitme duygusuna kapılıyor mu merak ediyorum?! İşte bu duygumu bastırabilmek için bu akşam Saroz'a kaçıyorum, kısa bir kaçamak bu ruha iyi gelecek sanırım! Sizlere de harika bir haftasonu diliyorum!!!

17 yorum:

  1. ay o yumurta fobisi bende de var. geçenlerde bakıyım dedim haşlanmış sarının tadına, ağzıma tavuk tadı geldi yine tiksindim.öyk..

    YanıtlaSil
  2. maalesef şuan işimden kaçıp uzaklaşıp arkama bakmamak istiyorum bunu da yapacağım büyük ihtimal

    YanıtlaSil
  3. evet ben de yaklaşık 5 yıldır kırmızı et ve tavuk eti tüketmiyorum benzer sebeplerden dolayı. bol bol sebze, meyve ve arada da deniz ürünleri tüketerek gayet sağlıklı ve mutluyum.

    daha dün gazetede yer alan habere göre vejetaryenler et tüketenlere göre hastalıklara yakalanma oranı önemli ölçüde daha düşükmüş. bu konuda da şanlıyız anlaşılan:)

    buarada yanılmıyorsam bizim gibi et olarak sadece balık tüketenlere pesketaryen denmekte.

    neyse, buarada bloğunuzu uzun zamandır severek ve ilgiyle takip ettiğimi de belirtmeden geçmemeliyim:)


    sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
  4. Nonim valla o hayvanların kesilirken nasıl işkence çektiklerini anlattığından beri ben de et yiyemez oldum ... Nasıl bir yürek nasıl bir vicdan bu ölüm şeklini karşısındaki hayvanda olsa reva görebilir..

    ve umarım arkadaşım en kısa zamanda tatilini alıp şöyle güzellce dinlenirsin.. Mutlu insna olamayınca verimli çalışanda olamıyorsun demişya kitaptaki karakterimiz çok doğru valla...

    Saroz'u sömür de gel :) en güzel bu cümle anlatıyor iyi dileklerimi :))

    YanıtlaSil
  5. yumurta konusunda hemfikiriz. ben yanimda yumurta sarisi denmesi halinde bile maalesef midesi kalkanlardanim bir de... tavuk konusunda da hemfikiriz. tavuk da yumurtayi hatirlattigi ve kokusu midemi kaldirmaya yettigi icin tarafimca yenmez bir olay.. ama kirmizi et icin aynisini diyemem.. pirzolayi severim,kofteye bayilirim..bu durumda 1/2 vejeteryan olabilir miyim????
    LeyLa

    YanıtlaSil
  6. Yumurtayı bende pek öyle bayıla bayıla yemem ama pastanede satılan kocaman bezeler var ya acaip severim onları biliyon yumurtanın beyazı ile yapılıyooo...
    Senin bu uyuşuk haline alışık değiliz biz canlan hadiii cıvır cıvır yazılarına geri dön lütfeeenn!!

    YanıtlaSil
  7. Vejeteryanlik bende de o videolari izlemekle basladi, gecen yazin agustos'un 18'de sabah uyandiktan sonra mutfaga girdigimde Rail'e (o da benimle uyum sagliyor cogunlukla) ilk soyledigim kelime ben artik vejeteryan olacagimdi, o gunden beri pesko vejeteryanim,yani deniz mahsuller (gerci onlarida ender tuketiyorum ya)haric hic bir et urunune el surmedim :)
    Sadece biraz zor oluyor, ornegin disarda etcil ulkelerde, veya benim gibi sebze-meyve, bakliyati uretmeyen bir ulkede yasiyan bi insan icin..
    Neyse cok uzattim ve aramiza hosgeldin canim.. kendini cok daha hafif ve mutlu hissedeceksin, ruhen..

    Bence haftasonlari sehirdisi kacamaklari insana multivitamin etkisi yapiyor. ;)
    Guzel haftasonu dilerim..

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, blogunu yeni izlemey basladim. Miso'nun masul bakislari ve Tarcin'in heybetli durusunun buyuk payi var bunda :) Ayni yoldan yuruyorum ben de, hayvanlari bu kadar cok severken et yemek icimde soru isaretleri uyandiriyo her defasinda.
    Bu arada tatile bir yildan beri cikmadiysan bence boyle hissetmen cok dogal. Ben su an Danimarka'da calisiyorum ve 6 hafta tatil hakkimiz var + resmi tatiller. Eylul ayi cok guzeldir Turkiye'de umarim tadini cikarirsin bol bol.
    Keyifli bi haftasonu dilerim
    Asli

    YanıtlaSil
  9. 2-chic bezeye bende bayılıyorummmm :)) ve ayrıca yumurtanın her halini severim hihiiii

    YanıtlaSil
  10. Noniiiimmm o yumurtanin kordonuyla sorun yasayan biri daha var bizde, eger kizartacaksam mutlaka o kordonlari ayikliyorum, pismis halini bile tanir ve yemez :)

    Nonicim iyi tatiller diliyorum sana, gez toz eglen desarj ol :))

    YanıtlaSil
  11. vejeteryan olmayi bende ciddi ciddi dusunuyorum, hayvanlara yapilan o kotu muamelelere yuregim dayanmiyor ama benim sevgili tam bir et obur, sebze ve balikla arasi hic yok, yani ben yemesem bile O'na birseyler hazirlamak zorundayim ki o zamanda hic anlami kalmiyor :(

    YanıtlaSil
  12. ben de asla ağzına yumurta sürmeyenlerdenim... kuvvetle muhtemel küçükken bir şeyler olmuştur ama onu da hatırlamıyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Yumurtanın her halini çok seven biri olarak yazsam mı yazmasam mı bilemedim.Ama en alttaki resimdeki kadını Muazzez Ersoy'a benzetince duramadım :)

    İyi tatiller,

    YanıtlaSil
  14. noni ben de yumurtanın o kısmından nefret edenlerdenim ama yumurtaya bayılırım o yüzden ben pişirmeden önce kendime göre bi ayıklama yapıyorum:))

    YanıtlaSil
  15. Ben yumurta alerjisi olmasına rağmen çılgınca yumurta seven bir insanım. Sadece medeni şekilde tüketmek zorunda kalıyorum haftada en fazla 2-3 tane. Yazın azdığı için daha az tüketiyorum maalesef.

    Vejeteryan yaşamı seçme konusunda ben de ciddi ciddi düşünüyorum son birkaç yıldır ama deri ayakkabı, çanta, ceket kullanırken,
    kullandığımız ilaçların neredeyse tümü hayvanlar üzerinde denendikten sonra piyasaya sürülürken ve bilmediğimiz bir çok üründe hayvani maddeler varken bana çok da mantıklı gelmiyor. Sadece et tüketmeyerek hayvanlar korunmuş olmuyor ki. Doğal yaşam mantığında düşününce de biz et için sadece kendimiz avlanmıyoruz diğer etoburlar gibi, bu işi bizim yerimize başkaları yapıyor. Aslandan tek farkımız bu sanırım medeni yabanileriz.

    YanıtlaSil
  16. heyooo! sonunda yahuuu!!! welcome to the veggie world sissy!!!

    YanıtlaSil
  17. :-) Karikatür süpermiş...

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...