13 Eylül 2009

Sevgiyle...

Pek çok ruh, tüm insanlarla arasında sevgi dolu bir ilişkiyi kabul etmeyi çok zor bulur. Bu ayrılık, dünyadaki tüm sorunların, çekişmelerin ve savaşların nedenidir. Bir şeyleri yoluna koymanın yeri, kendi içinde ve iletişim halinde olduğun tüm ruhlarla olan kişisel ilişkilerindir. Dünyada geçinemediğin ruhları hedef olarak gösterip onlara karşı eleştirel olmaktan vazgeç. Önce kendi hayatını düzene sok. Başkalarını yaralamaya, onlara başarısızlıklarını ve hatalarını göstermeye hiç gerek yok; senin zaten bunlar olmaksızın halletmen gereken yeterince meselen var. Sen, ancak kendinle yüzleşmeyi ve bir şeyleri kendi içinde düzene sokmayı istediğinde, insanlara onlara örnek olarak yardım edebilirsin; onları eleştirerek tahammülsüz davranarak ve pek çok söz sarf ederek yardım edemezsin. Diğer insanları, Benim seni sevdiğim gibi sev. Onlara yardım et, onları teşvik et ve onların içinde iyi olanı gör.
Eileen Caddy'nin "İçimizdeki Kapıları Açmak" kitabından
12 Eylül mesajı, sayfa 275

Ben burada her ne kadar eğlenceli yüzümü yansıtsam da aslında çok duygusal bir yapım var ve bana karşı söylenen en ufak kötü sözden etkileniyorum, kırılıyorum. Beni hiç tanımayan birinin benim insani duygularımın olmadığını iddia etmesini anlayamıyorum. Hiç tanımadığınız bir insanı sadece burada okuduğunuz kadarıyla eleştirmek ne kadar insani oluyor ki? Böyle saldırmak için fırsat kollayan ve bir hatamı yakalamaya çalışan kişileri anlayamıyorum. Siz bir insanı kişisel günlüğünde yazdığı şeyler için suçlar mıydınız? Veya oraya yazdığı bir iki satırı bir öğretmen gibi gözden geçirip kelime hatası arar mıydınız? Ben burada tamamen güzel yanımı yansıtmaya çalıştım, yoo hiçbir zaman da bir ikoncan gibi takılmadım aksine utanmadan giydiğim bir elbisenin 10 TL olduğunu bile yazdım, şimdi benim nasıl ikoncan gibi bir iddiam olabilir? Ben burada kimi zaman kendimi ti'ye aldım kimi zaman da okuyan kişiler için kendimce tavsiyler sunmaya çalıştım, bu tamamen gittiğim mekanlar, lezzetini beğendiğim (veya beğenmediğim) tatlar, okuduğum kitaplar, izlediğim filmler ve tiyatrolara yönelik yazılar oldu. Ben burayı şifreli bir bloga da çevirebilirdim gayet tabii ama açıkçası Noni'nin herkesin elinin altında bulunan eğlenceli bir şehir rehberi gibi olmasını istedim.

Kimseye bir kötülüğümün dokunduğunu sanmıyorum. Normalde bloglara nadir yorum bırakan biriyimdir ama hiçbir zaman da kimseye karşı yıkıcı bir eleştirim olmadı, ne insanların insani duygularını yargıladım ne de kişiliklerini... Daha önceden Hatice isimli kişinin bıraktığı yorumlar nedeniyle blogumu yorumlara kapamıştım. İsimsizlere kapalı şekilde yeniden yorumları açtım ama görünen o ki zehrini akıtmak isteyen bir şekilde akıtıyor. Hatice, Ella veya sırf kendileriyle barışık olmadığı için başkalarına saldırmayı erdem sayan diğer kişiler yüzünden böyle bir karar almam saçma olabilir, biliyorum birçoğunuz yazmaya devam et diyeceksiniz ama kırgınım, benim insaniyetimi yargılayanlar nedeniyle içimdeki saf yazma isteğinin köreldiğini düşünüyorum. Bir süre sadece bana ve sevgilime özel olan Noni Private'a yazacağım. Yeniden görüşene dek kendinize iyi bakın, sevgiyle kalın...

31 yorum:

  1. sıkma tatlı canını Noni. keyfine bak.. sevgiyle kal... sonra çok özletmeden gel yine olur mu? :)

    YanıtlaSil
  2. o kadar üzülüyorum ki blog yazarlarının bu tarz kendini bilmez basit kişiler yüzünden blog yazmayı terk etmelerine.. halbuki paylaşmak ne kadar güzel bir şey.. ama o kadar basitler ki bunları anlayamazlar.. ben blogunu severek takip ediyordum.. umarım kısa zamanda geri dönersin.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Noni,
    Seni severek okuyanlar, yazılarından keyif alanlar daha fazla. 2 sivri kişinin yorumuyla bizleri yazılarından mahrum bırakma:( Ben, kendi adıma çok mutlu oluyorum senin yazılarını okudukça. Devamlı takip eiyorum. Hayat dolu olmana ve bunu bloguna yansıtmana bayılıyorum. Bu ayrılık çok uzun olmasın..

    YanıtlaSil
  4. noni, seni yeni takip etmeye başladım ve ilk kez bi yorum bırakıyrm.Kötü düşünceli negatif insanlar yüzünden yazdıklarından vazgeçme bizim için en azından seni okudukça moralim düzeliyo,umutlanıyrum:)) seni kendime benzetiyorum belki de buyüzden seni hiç tanımasam da sanki çok uzun süredir tanıyorum gibi geliyor.Yazıp yazmamak senin kararın elbette ama negatif insanlar olduğu kdr senin blogunu neşeyle okuyan insanlar olduğunu da bilmen için bunları yazıyorum. umarım en kısa zamanda yine dönersin:)
    derya doğan

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Sibel, mail atmak istedim ama adresini göremedim. Senin de hassas olduğun can dostlarımızdan sel maduru olanların acil yardıma ihtiyaçları varmış. Artık bir süre yokum diyorsun ama belki sen de blogunda, hem de bu kadar çok izleyicin varken bir yardım çağrısı yapabilir ve bu zor günlerinde onlara destek olanların sayısını arttırabilirsin ;)

    Bu arada başkalarının mutsuzluklarından mutlu olanlar, mutluluklarından da rahatsız oluyorlar anlaşılan. Takma kafanı diyemiycem, çok kolay olmasa gerek. Ama bu kadar kem göz varken etrafında (sanal da olsa) ayakta dimdik durabiliyor olman bile mucize. Sen bir koluna nazarlık öbürüne de sevgilini tak ve kafanı dinle azıcık. Yazılarını özlüycem haberin olsun :)

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. İtirazım var....seni çok yeni izlemeye başlamışken zevkli seçim ve önerileri ile beni mutlu eden bu bloga ara verme kararına derinden üzüldüm....iyi de kötü de var bu dünyada!!!:(((lütfen benim gibi seni yüreğiyle değerlendiren kişilere bunu yapma...haksızlık bence...haksız eleştiri yapanları eğil bizleri cezalandırıyorsun...tekrar değelendirmen dileğiyle...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. kararına saygı duymakla birlikte kimsenin ekmeğine yağ sürmemen gerektiğini düşünüyorum noni.onlara bu sevinci tattırma.inan değmez.anka kuşumuz ol ve küllerinden yeniden doğ lütfen.

    YanıtlaSil
  8. *Galileo Dünya’nın Güneş etrafında döndüğünü söyleyen Kopernik’i desteklemişti. Ve bunun sonunda hapse atıldı.Ama o yinede yılmadı.

    *Benim gibi düşünen bir çok blog sahibi kör olmuş insanlarımıza ışığın gücünü aktarmaya çalışan yazılarımızla yol göstermek uğruna tırnağımızla kuyu kazarcasına yazıyoruz yılmadan.

    Bunlar belki uç örnekler ama lütfen yılmayın. Doğru bildiğinize inandığınız doğruların doğruluğunu sizi karalayan insanlarla öğrenmediniz. Yüreğinizden geleni beyninizle muhasebe ederek buralara geldiniz.
    Deyim yerindeyse şayet iki üç çapulcuya bırakılamyıcak kadar güzel pabuçlarınız var.O çapulcular ki sizin topuklarınızın sesinden korktukları için uydurma isimlerle karalamaya çalışıyorlar sizi. Bence topukları incede olsa pabuçlarınızın ezebilirsiniz onları tek darbeyle.Çıtırttt diye bir ses çıkar ancak onlardan.
    yılmak yok yola devam.
    Karanlıklarla kapatılmaya çalışılan ülkemin çağdaş kızı.

    YanıtlaSil
  9. çok üzüldüm noni:(
    Blogun neşe doluydu hep dün ilk kez yorum bırakmış olsam da sürekli takip ettiğim bloglardandı seninki...
    bu insan çeşidinin diğer insanların mutsuzluğuyla beslenmeyi yaşam biçimi haline getirdiklerini düşünüyorum ama napalım sen bi daha yazmaya karar verene dek beklicez kendine çok çoook iyi bak;)

    YanıtlaSil
  10. Ah be nonim... ne istiyor bu insanlar senden anlamadım...

    Blogosfer'de herkes mi bir köşe yazarı olmalı? Herkes mi memleket meselelerini tartışıp ahh ahh, tühh tühh demeli? Reader'da senin yeni bir post girdiğini görünce alıyorum kahvemi, oohh diyorum şöyle biraz eğleneyim... Bu blog neredeyse her zaman pozitif oldu ve inan çoğu zaman keyfimi yerine getirdi.. Şimdi niye insanlar benim bu keyfimi alıyorlar benden?

    Nedir bu çekememezlik? Ben anlamıyorum... Ben okuduğum hiçbir blogdan belli bir bakış açısı, belli bir kalıp beklemiyorum.. "Aman şunu niye yazmamış, ya da bunu neden yazmış?" vs. şeklinde bir beklenti içinde olmak komik geliyor bana...

    İnsanların açlığını, kendileri sahip olamadıkları için, sahip olanları kıskanmasını da anlamıyorum.. Ne küçük dünyaları var...

    Bu minicik dünyalarında yaşayıp, hayata geniş açı bakamayanlar sanıyorlar ki, blog yazarları kelimesi kelimesine, ne az ne fazla, sadece bloglarında yazdıkları şeyleri yaşıyorlar...

    Örneğin ben, gerçek dünya belli bir siyasi kimliğe sahip, politik bir çok konuya duyarlı ve çoğu zaman eylemsel yaklaşan bir insanım ama blogumda siyasetle ilgili yazı bulmak çok zordur... Bu beni daha kötü bir blog yazarı mı yapar? Hayır. Daha kötü bir insan mı yapar? Cık.

    Sen de artık bu insanları sallamamayı tercih etmelisin.. Çünkü farkındaysan, şu an blog yazmaya ara vererek, onların kazanmasına izin veriyorsun.

    Kırılmanı, kızmanı, hatta küsmeni de anlıyorum canım. Umarım en kısa zamanda geçer bunlar ve paylaşmaya değer bulduğun deneyimlerini yazmaya devam edersin.

    Hem bence sen fazla dayanamazsın, dönersin kısa bir süre sonra :D

    Offf kaptırmışım, senin postundan daha uzun yorum neredeyse, ehehe :D

    YanıtlaSil
  11. Nonicim insanları umursama demeyeceğim biliyorum ki seni kırdılar. Bende absürb olaylarla karşılaştım sadece blog olayında değil. Umarım şifrelide olsa yazmaya devam edersin. Ben sendeki coşkuyu hayatı bana başka bir perspektifden göstermeni seviyordum.
    Bu arada o elde kalem imla hatası arar gibi okuyanlardan biri bana da bir yazım hatamı yazmıştı yorum olarak kafama takmadım desem yalan olur anlamam neden insanları üzmeye çalısırlar.
    Sevgiyle kal Nane Şekeri Pınar

    YanıtlaSil
  12. bu tur insanlarin her yerde oldugunu unutma... sakin ol... kirilma... deger vermedigin kimsenin seni kirmasina izin verme... ama kararini anlayisla karsiliyor ve yurekten destekliyorum... seni seviyorum...

    YanıtlaSil
  13. ya noni sana inanamıyorum niye bu garip tiplerin seni uzmesıne ızın verıyor ve bızı senden mahrum bırakıyorsun!!!!!!! ben senı ,ablanı hatta annenı sureklı okuyorum kac yıldır,yapma!

    YanıtlaSil
  14. İnanamıyorum yaa, ben de uzun süredir okuyorum seni ve pek yorum yazmam ama bu yazıya yazmadan duramadım. Gerçekten şu yazdıklarına nasıl kötü bir yorum yapılıyor anlam veremiyorum. Ben senin blogunu okurken genelde gülümseyerek okuyorum, kalbinin güzelliği, sıcakkanlılıgın yazılarından bile anlaşılıyor.

    Açıkçası o şekilde sana ulaşanlar bence seni kıskanıyor, çünkü onlar kendi hayatlarının sadece kötü taraflarını görüyor, senin gibi esprili yaklaşamıyor olaylara. Sen yaklaşınca da sinir oluyorlar..

    En kısa zamanda dönmen dileğimle:)

    YanıtlaSil
  15. ONAYLAMA.

    http://pell-in.blogspot.com/2009/09/ben-bugun-13.html

    YanıtlaSil
  16. yüzünü dökme küçük kız
    bırak üzülmeyi
    yalnız sen misin bir düşün
    unutan sevilmeyi

    her siyahın bir beyazı
    gecelerin gündüzü de vardır

    yüzünü dökme küçük kız
    kızma onlara
    yalnız sen misin bir düşün
    zincir oranda buranda
    her tutsağın bir kaçışı
    uykunun uyanışı da vardır

    yüzünü dökme küçük kız
    yaşamın anlamını bul
    sonra dinle kendini
    yolunu bil

    her siyahın bir beyazı
    gecelerin gündüzü de vardır
    ******************************
    Üzülme boşver onlar utansınlar söyledikleri kötü sözler için.

    YanıtlaSil
  17. Desteğiniz için hepinize çok teşekkür ederim...Ella'yı hayatımda görmedim bile elbette değer vermiyorum ama neden 1 kişi bile hakkımda insani duygularımın olmadığını düşünsün ki? Ben burada duygularımı yaşadıklarımı olduğu gibi yansıttım, pozitif enerjimi kendimce yansıtmaya çalıştım, ama doğru ama yanlış bu tartışılır tabii, ama kimsenin benim hakkımda bu şekilde düşünmeye hakkı yok bence... Ella benim insaniyetimi yargılarken kendisinin yargısız infaz yaptığını anlamış olacak ki bıraktığı yorumu sonradan silmiş, umarım o da bundan sonra kimseye bu şekilde kırıcı yorum bırakmaz sonuçta eleştiriler bile sevgi ve saygı çerçevesinde olmalı diye düşünüyorum...

    Ama içimden yazmak gelmiyor belki biraz abartıyorum belki sadece aybaşı günüm yaklaştığı için gereksiz duygusallık yapıyorum ama bloga yazma hevesimin artık kaçtığını iki kuruşluk keyfime limon sıkıldığını düşünüyorum :(

    YanıtlaSil
  18. Bazı insanlar kendilerinden daha parlak birini gördüklerinde ,içlerinde bastırdıkları bazı duyguları dışarı fışkırtırlar.Bunlar herzaman sana da bize de oluyor,olacak.Seni yargılayan ancak sen olabilirsin bir başkası değil.Belki yazmaya devam etmen onların yüzüne ayna tutar .

    Çok sık yorum yazamasamda yüzümde gülümsemelere yol açıyor yazdıkların yazdıkların,lütfen devam pms'den sonra :))

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Nonicim üzüldüm ya...Ben senin gezip gördüğün yerleri, yazdıklarını okuyup çok mutlu oluyodum..Umarım yakın zamanda devam edersin yine buraya yazmaya...Çok çok sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Hergun yazilarini buyuk bir zevkle okuyup, kiyafet vs hakkinda fikir aliyordum....
    Boyle bir karar verdigine cok uzuldum, ella denilen kisinin ne dedigini okumadim, ama gercekten bu kisi kendiyle barisik degil ve sana gelen positif commentlara bakip kiskanip , sana attack yapiyor.

    Insallah, en kisa zamanda geri gelirsin, sende kendine iyi bak, seni bekliyen ve seven bir cok kisi var

    Karin :0)))))

    YanıtlaSil
  21. Noni, şeker, nereye yahu!! Seni okuyup neşe doluyoruz biz sabahları..

    YanıtlaSil
  22. Noni:)

    Ya bence çok eğlencelisin,komiksin ve içtensin.Blogunu okumak benim için büyük zevk.

    Seni çok tatlı buluyorum ve mutlu olmanı çok istiyorum.

    Ella beğenmeyebilir ve seni eleştirebilir sen de buna kırılabilirsin.Ama Ellanın yorumu bir tane seni beğenen yorum birden çok:) Üzüldüğünden daha çok sevinmelisin di mi:)

    Benim de sinir olduğum kaç blog var ama hiç birinin kişiliğini eleştirmiyorum.Buna hakkım yok bence.Çok anlamlı da değil çünkü yazılan üç beş satırdan oluşturduğun kişi hakkındaki o fikrin yanlış olabilir.O zaman da haksız ve adaletsiz davranmış olursun.Ki Ellanın yaptığı da bu bence.Sana haksızlık yapıyor.

    Sevmediğin yazarın blogunu okumayabilirsin bu da bir seçenek.

    En kısa sürede döneceğini umuyor,öpüyorum.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. Nonicim, seni hep gülümseyerek okudum. Hatta geçen gün kızlarla senin ve blogun da yazdıkların hakkında bahsettik. Nasıl da kendi gibi hissettiklerini saklamadan yazabiliyor kasılmıyor derken bu veda şaşırttı beni.

    Biraz ara vermek belki de daha iyi gelir. Eskisinden de canlı dönersin :)

    Kucak dolusu Sevgiler!

    YanıtlaSil
  24. Nedir bu ya!Takip ettiğim hangi blogu açsam, herkes gelen kötü eleştirilerden yorumlardan bıkıp usandığını yazıyor. İstemeyen okumaz, bu kadar mı zor. Ne kadar tahammülsüz,art niyetli, kötü insan varmış.
    Nonicim, sen yorumlara da kapasan bunlar sana ulaşır yine, iş yerini bulup gelmeye kalkarlar :) Hakikaten inanamıyorum, bence onlar istediklerini bu şekilde elde ediyorlar zaten, bıktırarak, okuyucularınla arana mesafe koyarak(yorumlara kapatman kısmı için) Amaçları da bu. Bu kadar basit değil bence gelme bu oyuna canını sıkan mesajları daha yazının başında anlarsın, hiç okuma sil gitsin, niye biz okuduğumuz blogtan,sen yazma keyfinden, yorumlarla paylaşılan, o yorum üzerine fikir alışverişinde bulunulan bir yerden olalım ki, niye kapansın ki..
    Ara verme isteğinde haklısın ama bence bunların kazanmasına olanak sağlayarak geri dönme. Bırak onlar yine yazsın, eleştirsin, mutsuz insanlar onlar hep mutsuz kalacaklar. Onlar adına da üzülüyorum, zavallılar çünkü, başkalarının mutluluğunu gördükçe kahroluyorlar. Ama mutluluğu burunlarına soka soka göstermek gerek ki, kahrola kahrola eriyip bitsin ve yok olsunlar.
    Oh be rahatladım...

    YanıtlaSil
  25. Hepinize hak veriyorum, tabii ki 1-2 kişi yüzünden böyle çekip gitmek doğru değil ama içimde yeniden pozitif duygular doğana dek ara vermek en iyisi, birilerine birşeyler ispat etmek istercesine zoraki yazılar yazmak istemiyorum...

    Tenekemadam sivri yorumunu sildim, zaten senin gibi böyle eleştirinin dozunu bilmeyenler yüzünden yazma hevesim kaçtı ya...

    YanıtlaSil
  26. Önemseme... ve yazmaya devam et lütfen... belki bir süre geri çekmen iyi gelir... ama sakın tamamen gitme...

    YanıtlaSil
  27. Noni inanamıyorum sana yaa.. onların istedigide buydu zaten! neden iki kendini bilmez kisinin sana yaptırmak istediklerini yapıyosun anlam veremiyorum.ayrıca biz senin blogunu okurken cok zevk alıyoruz ve seni cok seviyoruz.sana tavsiyem blogunu yazmaya devam et ve o kisiliksiz insanlardan gelen hertürlü mesaj ve yorumu okumadan delete et.ayrıca yine o kisiliksiz insanlar!! acaba medyadan da mı hic ikoncan görmemislerki sana ikoncan yakıstırmasında bulunuyorlar? hic bi bilgileri yoksa hemen nete girip (bknz. google-eda taşpınar-ıvana sert yazıp)baksınlar. sen bizim nonimizsin ikoncanımız degil.bu da kapak olsun o iki yarım akıllıya. özletmeden dön noniiiiii

    YanıtlaSil
  28. Nazannesi9/10/09 11:00

    :( Seni üzmelerine çok sinirlendim. En çokta biz duyarlı kişiliklerin, densizler sebebiyle üzülmesi..
    Bunlar averaj insanları Nonicim. Bunun ne olduğunu yüz yüze geldiğimizde anlatacağım! Kucaklıyorum.. ;)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...