22 Mart 2010

Ben bu haftasonunda...


Bu hafta sonu çok özel misafirlerimiz vardı, cumartesi günü onları akşam yemeğinde ağırladım. Normalde iki patlıcan bir domatesle sofra donatan hatunlar vardır, ne yazık ki ben hiç onlardan olamadım. Her tarife bakıp harfi harfine uygulamam lazım aksi taktirde yaptığım yemekler lapa gibi olur :P Neyseki gram hesabı için tartım, litre hesabı için ölçü kaplarım var! Ve tabii tüm bunları kullanacağım lezzetli tariflerin yer aldığı yemek kitaplarım ;) Klasik Türk yemeklerindense değişik tarifler denemeyi sevdiğim için; Remix (çok memnun kaldım, Remix 2'yi de almak istiyorum), Kim Korkar Yemekli Misafirden, Parti Yemekleri, 30 Dakikada Pişen Yemekler (tarifler güzel ama içindeki bazı baharat ve sebzeler ülkemizde bulunmuyor) kitaplarını kullanıyorum benim gibi mutfak özürlü tüm hatunlara önerebilirim...



Cumartesi akşamı işte bu menüyü hazırladım, çok şükür altından başarıyla kalktım ;)




Pazar günü doğa bize baharın geldiğini artık haykırınca daha fazla sessiz kalamadık :)


Kendimizi sokaklara attık...



Her bir dalda doğanın ne kadar haklı olduğunu anladık...


İstanbul'un eski fotoğraf karelerinden çıkmış halini daha çok sevdiğimi farkettim...



Bir de Barbaros Bulvarı'nı güneşli günlerde ne çok sevdiğimi...


Ve Ortaköy'deyiz...



Tüm canlılar aralarında sözleşmişcesine güneşin tadını çıkartıyorlar :)





Biraz Bebek'te yürüyüşten sonra


Rotamızı değiştirdik...


Eyüp'te tuhaf mahallelerden geçip...


Pierre Loti'ye geldik...


Kalabalık... İnsan seli...
Oturacak yer bulamayınca kahve keyfimizden vazgeçtik.
Merak için gelinebilir ama 2. defa buraya bu kalabalığa ayak basılır mı bilinmez...


Hava kararmaya başlayınca dönüşe geçtik...


Güneşe veda, doğaya teşekkür ettik...



Fin :)

21 yorum:

  1. Çok cüzel fotoğraflar :) Güneşli olunca haftaonu herkeste güneşli kareler bloglara da bahar geldi valla :)

    YanıtlaSil
  2. menü harika ...istanbul harika

    keşke yemeklerin resimleride olsaydı :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yazi beni bizim yaptigimiz dogali gezmelere götürdü..Rotada hemen hemen ayni.. Duygulandim.. KS

    YanıtlaSil
  4. seni görmüş olma ihtimalim var sanki :S

    YanıtlaSil
  5. Doğayı huzuru gezmeyi çok özledim canım ilaç gibi geldi ayrıca mail içinde tekrar sağol Noni'cim :)

    YanıtlaSil
  6. Noniiii ubersin supersin senn! Alicam hemen o yemek kitaplarini :) Bide makinenen degisik sanirim bu son resimlerde, nedir ki o acaba?

    YanıtlaSil
  7. haftasonunun güzel geçtiği fotoğraflardan belli oluyo hepsi harikalar.ya kitap isimlerini yazman çok iyi oldu yemek konusunda tek özürlü olan sen değilsin dicem ama menüye ve yaptıklarına bakılırsa kendine haksızlık ettiğini görüyorum.asıl özürlü, tek meziyeti yapılanları yemek olan benim:)))

    YanıtlaSil
  8. ıspanak yatağında somonun yatağına cevizde koyuyor musun. çok güzel oluyorda :)

    bu eskitme fotoğraflara bakarken cızır cızır eski bir müzik geldi kulağıma sanki :)

    YanıtlaSil
  9. Menu kusursuz! :)
    Ayrıca buradan dile getirmek, çığrınmak, bağrınmak isterim ki; Sibel cidden şahane yemekler yapan bir hatun! Sözünü ettiğin kitaplardan faydalanabilmekse başlı başına maharet ister, herkesin harcı değil yani..
    E şimdi bu kadar söze, bir yemek daveti hak etmiş olmalıyım ama dimi? ;)

    YanıtlaSil
  10. cevizli elma tatlisinin tarifini isterim!!!

    cok guzel bir hafta sonu gecirmissin, benimki ev bakmakla gecti, aksamlari arkadaslarla toplanmak zevkliydi,
    iyi haftalar diliyorum :)))

    YanıtlaSil
  11. eyüp'te tuhaf mahallemi? nasıl yani bir eyüplü olarak algılayamadım..

    YanıtlaSil
  12. Menü mükemmel görünüyor, resimlerini çekseydin keşke. Ben o domatesli antreyi merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
  13. Ay pazar günü Bebek ve Ortaköy civarlarında 32 diş sırıtan yeşil trençkotlu birini gördüyseniz o kesin bendim :)

    Evom sen iste yeter ki ben sana keyifle mamalar yaparım :)

    Ispanağa ceviz koymadım ama fena fikir değil doğrusu :) Elma tatlısının tarifini birazdan yazacağım ;)

    Aaa bu arada fotoların hepsini ben çektim, makinem değişmedi (Canon EOS 50D) sadece programla eskitilmiş hale getirdim fotoları :)

    YanıtlaSil
  14. Hiçbir mahalleyi semti küçümsediğim yok tabii ki ama Eyüp'te geçtiğimiz bir sokakta küçücük çocukları (4 yaşındakileri bile) cüppeli ve sarıklı görmek içimi fena yaptı...Türkiye gerçeği belki ama gözüm,gönlüm,mantığım kabullenemiyor bir türlü!

    YanıtlaSil
  15. Resimler ne kadar güzel!İçim açıldı görünce :)

    YanıtlaSil
  16. seni karelerinle dolu dolu bir haftasonu olmuş bence :)

    YanıtlaSil
  17. Aaa söylemeyi unuttum: fotoğrafları beğenmenize çoook sevindim :)

    YanıtlaSil
  18. ohhhh sefan olsun yawriii...her bir halceğizi dadlı güzel nonim benim....apple pie nin kokusu geliyor sağdan sağdan şişirecek bitarafımızı akşam akşam :))...somonda yataklı mataklı anam döktürmüş bizim sultan mevdoşumuzun kızı nede olsa:)) oy ellerine sağlık nonicim gözümüzü gönlümüzü şenlendirdin var olasın ...öptüm seni şapırdaklı ve kuru olanından sevgimle sarıldım nur;)

    YanıtlaSil
  19. Nonicim,

    Benim menüleri görsen yıkılırsın..mozarellalı domatesli kule yatay..diğer peynir çeşitlerinin arasına sıkışmış hehehe.

    Yemek öyle ispanak yatağı falan beni bozar...ikea köftesi ve fırındas patates..tatlı ise krem şanti ananas , çilek..artık ne olursa...ama bol alkol ve kahkaha bunların hepsini unutturur genelde.

    Öpüyorum..

    Fotolar enfes..Pierre Loti kalabalıktır yahu pazar pazar...

    YanıtlaSil
  20. istanbul manazaları super

    YanıtlaSil
  21. Çektiğim fotoğrafların beğenilmesi beni gerçekten çok mutlu ediyor ve daha çok çekmeye teşvik ediyor, bu yüzden güzel ve teşvik edici yorumlarınız için çooook teşekkürler :)

    p.s. Ay çenem mi düştü ne :P

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...