29 Mart 2010

Pastanbul

Bloglarda gezinirken tesadüfen gördüğüm Pastanbul'daki müthiş kurabiye ve cupcake'lere vurulup ilk etapta sevgilime sürpriz kurabiye yollamayı düşünmüştüm. Sonra bu harika kurabiyelerin yaratıcısı Didem Hanım'ın her ay kurs verdiğini görünce neden olmasın dedim. Böylelikle hem kurabiye yapımında kullanılan teknikleri öğrenip kendi hamurlarımı geliştirme imkanım olacaktı hem de sevgilime kendi ellerimle yaptığım kurabiyeleri yedirecektim; bir taşla 2 kuş diye buna derler di mi ;)
Önce kurabiye hamurunu yapıp merdane ile açtık...

Sonra hamurlarımızı çeşitli kalıplar kullanarak şekillendirdik.

Evet doğru tahmin ettiniz, kurabiyelerimden biri ayıcık şeklinde oldu ;)

Didem Hanım süper sabırlı bir insan... Uzaktan çok kolaymış gibi gözüken ama elinizi attığınızda ne kadar sabır gerektirdiğini anladığınız bu kurabiyeleri hem özenle yarattığı için hem de tüm bilgisini hepimizle tek tek ilgilenerek paylaştığı için... Buradan ona paylaşım için kocaman teşekkürler gönderiyorum!

Şekil verdiğimiz kurabiyelerimiz pişti, şimdi biraz soğuması gerekiyor...

Bu esnada bizler bir yandan çayımızı yudumlayıp bir yandan şeker hamurunu renklendirme kısmına geçtik...

Bu kalıpların yardımıyla şeker hamuruna istediğiniz her şekli verebiliyorsunuz...

Bu kedicikli kalıp tam benlik, ne yapıp edip almam lazım!

Ve taa-taammm! İşte benim kurabiyelerim :) 11 tane kurabiyeyi tam 7 saatte ortaya çıkartabildim, şimdi anladınız mı neden bu kadar sabır gerektirdiğini?

Kurabiyelerimizi tek tek poşetledik ve kutuya yerleştirdik...

Ben bir tane de Pissi'li kurabiye yaptım :) Alooo sesim gelüür mü :) Bu da kuşlu kurabiyem... Didem Hanım bunu çok başarılı bulduğunu söyledi, çok mutlu oldum :) Sevgilime özel... Bunu Çılgın Mevdoşum anneme yaptım ;) Ehh biraz muzır neşriyat olduğum için ortaya da bu çıktı ;)
Nasıl yaptığım kurabiyeleri beğendiniz mi? Ben inanılmaz eğlendim, gerçekten 7 saat su gibi aktı geçti... Hmm bir de eklemek istediğim bir detay var; ben bu kursu almadan önce çoğu arkadaşım bu kurabiyelerin görsel olarak çok güzel göründüğünü ama tadlarının kötü olduğunu söylemişti, eğer doğru malzemeleri doğru ölçülerde kullanırsanız kesinlikle tat olarak lezzetli kurabiyeler yaratıyorsunuz, test edildi onaylandı ;) Siz de bir hafta sonu keyifli bir zaman geçirmek ve böyle şirin kurabiyeler yaratmak isterseniz 0212 234 0 999 numaralı telefondan Didem Hanım'a ulaşabilir veya Nisan ayı kursları için buraya tıklayabilirsiniz ;)

40 yorum:

  1. harika olmuşlar nonii

    YanıtlaSil
  2. Süper olmuşlar..ama modelleme konusunda sen zaten çok yeteneklisin ..

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler Pelinciğim :)

    Haydinciğim yetenekliyim de mi :) Ama şeker hamurlarına şekil vermek kolay değilmiş...

    YanıtlaSil
  4. Nonicim artık süper muzur kurabiyeler bekliyoruz senden :)

    YanıtlaSil
  5. Bütün kurabiyelere bayıldım.Sormak istediğim bişey var eker hamurlarını nasıl yaptınız?

    YanıtlaSil
  6. Oleeey..süper olmuşlar..bakalım senin süper yetenek hamur işlerine de faydası olacak mı?

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş ellerine sağlık
    pisi kurabiyede bile çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Noni harika görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  9. Yummyyy çok güzel görünüyoorr, ellerine sağlık:) ne şanslı sevgilin var bak işin kolayına kaçmayıp bi sürü emek vermişsin:)

    YanıtlaSil
  10. Kısssslaaar beğenmenize sevindim :) Gerçekten hem eğlenceli hem eğitici bir kurs oldu! Ezgi'cim şeker hamurunu sormuşsun onu biz yapmadık, beyaz şeker hamuru kullandık, gıda boyaları ile renklendirdik...

    YanıtlaSil
  11. yabada daba duuuu ..noniiiiiii kurabiyem benim hepsi harika ...süpper evet sen zaten yeteneklisin ok ama çoğullaşıp göze sunulunca ahanda bu diyor insan ayy ben bile mutlu oldum iyiki gittin yaw...ne güzel bir gün olmuş ...katılmalıyım bende ...bir çakıl yapmalıyım fred kusur kalmamalı ...süper süper yaşşa nonicim elline fikrine sağlık öptüm

    YanıtlaSil
  12. 7 SAATE DEĞMİŞ.ÇOK HARİKA GÖRÜNÜYORLAR..

    YanıtlaSil
  13. Çok profosyonel olmuş tebrikler bayıldım afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  14. Nonim belliki cok güzel gecmis, keske bende orada olabilseydim. :) Yalniz ben bütün resimleri göremiyorum?

    YanıtlaSil
  15. süper görünüyorlar...insan yemeğe kıyamaz:)))

    YanıtlaSil
  16. Noniii yum yum kurabislerin cok guzel olmus, ellerine saglik =)

    YanıtlaSil
  17. Tebrikler Noni, elinden bir uçanla bir de kaçan kurtuluyor, bu gidişle onları da yakalamayı başaracaksın :)

    YanıtlaSil
  18. Çok süperler ama ben bu kadar sabırlı olamam

    YanıtlaSil
  19. 27 Mart'ın yetenekli öğrencisi Sibel :) Benim için de çok zevkli bir gündü.
    Teşekkür ederim güzel sözlerin için.
    Yaratacağın yeni, güzel kurabiyeleri çok merak ediyorum şimdiden.

    Didem

    YanıtlaSil
  20. Kurabiyelerin bir kısmı annemlerin gelmesini bekliyor, bir kısmı anneannemlere bir kısmı da taa Amerika'ya Decaf Latte'me gidiyor :) Ben de yemeğe kıyamam zannediyordum ama 3 tanesini sevgilimle lüplettik bile :P

    Didem Hanım o keyif bize ait! Tekrar çok teşekkür ediyorum her şey için :)

    YanıtlaSil
  21. Sen iyice bir merak sarmışsın bu yemek pişirmeye ama kurabiyeler süper :)

    YanıtlaSil
  22. Didem'in kurabiyerini ben de çok beğeniyorum hep izliyorum zaten senin yaptıkların daçok başarılı olmuş. Ne de olsa marifet var :)

    YanıtlaSil
  23. Bana hangisini yaptıydın!?

    YanıtlaSil
  24. nazannesi30/3/10 19:07

    Noniiii, bunlar süperler...
    Naz'ın dgünü kurabiyelerini anımsıyor musun? Sadece minik kelebekler yüzünden sabahlamıştım ben, değil ki bunları yapmak???
    Bize de yapppp...
    ps. bu arada blog ödüllü yazına yorum yazmıştımmmm... :((( ama ama ama görünmüyorrrrrrr..
    bende mi sorun?

    YanıtlaSil
  25. Canım Evommmm sana istediğin mamadan kurabiyeden yaparım sen iste yeter ki, hatta Nisan ayı için bir gün bile set edebiliriz ;)
    Öteki yorumunu da yayınladım ama anonymous olarak duruyor, ben görebiliyorum şimdi tekrar kontrol ettim tatlısı ;) mujukkkk!

    YanıtlaSil
  26. Hepisiniiiiiii hepsiniiiiiii istiyorum!!!!!!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  27. hepsi çok güzel olmuş ellerine sağlık. niyeyse ben hep en yaramazları en çok beğeniyorum:)hihi bu yaramaz da çok güzel.

    YanıtlaSil
  28. Çok başarılı..Bravo..

    YanıtlaSil
  29. Hepsi süper görünüyor.Çok yeteneklisinn kocaman maşalllahhh :) maaile süpersiniz aslında

    YanıtlaSil
  30. Didem'in, kurabiyelerinin ve pastanbul'un hastasıyız. Ben de kursuna gittim çok eğlenceli çok güzel kurabiyeler çıkmıştı hala çok severek zevkle yapıyorum birşeyler yaratıp insanları mutlu etmek çok güzel :)

    YanıtlaSil
  31. Ben yine kurabiye yapmak istiyorum ahhh bir de sonra oturup yeme işi olmasa ama tutamıyorum ki kendimi :)

    YanıtlaSil
  32. merhaba...kurabiyeleriniz profesyonellere taş çıkartacak ustalıkta...tebrikler...didem hanim o mavi silikon modelleme kaliplarini nerden almis acaba... size tuyo vermistir kesin... sevgiler

    YanıtlaSil
  33. Duygu Hanım merhaba,
    Bu kalıplar Türkiye'de satılmıyormuş malesef :(
    Didem Hanımın kuzeni Amerika'da yaşıyormuş, çoğu kalıbını ona kuzeni alıp yolluyormuş, eğer yurt dışında yaşayan bir akrabanız veya tanıdığınız varsa size getirtebilir belki...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. Ben Amerika'dan globalsugarart.com 'dan sipariş veriyorum , kilosuna göre bir kargo ücreti ile buraya da gönderiyorlar. ayrıca buraya yurtdışından getirip satan sekershop.blogspot.com var Esra hanım'ın sitesi . Ya da bazen Eminönünde Kurukahveci mehmet efendinin sokağından da yüksel ticaret ve nüans'ta güzel kalıplar çıkabiliyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
  35. noni ve nesobaby ilginize cok tesekkur ederim...
    ufacik birsey daha merak ediyorum, yardimci olursaniz coook sevinirim...bebek bodysi kurabiyesinde cengelli igne ve ayicigi seker hamuruna nasil gomdunuz... patchwork denilen kaliplar olabilir mi...tesekkurler...sevgiler

    YanıtlaSil
  36. Tekrar selam Duygu :)
    Evet patchwork kalıbı ile uyguladık ama tabii Didem Hanım'ın da yardımlarıyla böyle düzgün oldu ilk denemelerim oldukça başarısızdı ;)

    Benim de Nesobaby'e bir sorum olucak, benim de kullandığım ürünleri Amerikada yaşayan ablam alıp bana yolluyor, acaba bu yurtdışındaki siteden alışveriş yaptığımızda kargo ücreti ne alıyorlar? Açıkçası fiyatlara baktığımda Esra Hanımınkiler bana oldukça tuzlu geldi :(

    Nüans da güzel bir yer ama bana hitap eden ürünler pek bulamıyorum, tabii ben yenilebilir ürünler yapmadığım için de olabilir ;)

    Bir de Didem Hanım Hasanpaşa'da açılan 3-4 katlı pastacılık dükkanından bahsetti ama ismi aklıma gelmedi şimdi...

    YanıtlaSil
  37. :) hemen cevaplıyorum
    Duygu, evet patchwork denen kalıplarla yapılıyor henüz ben de çok beceremesem de altına buğday nişastası serpip ( az birşey, yapışmasın hamur diye ya da bitkisel margarin az birşey sürüyorsun ) incecik açıp hamuru üstüne bu kalıplarla bastırman lazım ama ben de harflileri var mesela beceremedim biraz uğraşmak lazım :)
    Noni ben birkaç kere sipariş verdim , aldıklarım da 150- 200 USD tutuyordu.Ama biz kuzenle sipariş veriyoruz o yüzden merdaneleri ya da silikonları burdan almak daha pahalı ordan ortak sipariş veriyoruz. Mesela en son 6 lbs ( 2.72 kg sanırım) 41 usd kargo vermişim ama ablan gönderebiliyorsa belki daha ucuz olur amerikaya kargo bedava olabilir bu siteden. zaten sipariş veriyorsun ve adamlar sana mail atıyor, ok dersen gönderiyorlar kartından çekip. kargo seçenekleri var 5-10 günlük ya da 15-20 günlük diye , benim en sonuncu 5-10 günlüktü ve birkaç günde geldi :) bir de 150 euro gümrük sınırına dikkat edin (150 euro'dan fazla olursa sipariş gümrüğe takılıyor) bana bir keresinde patladı maalesef hem 70 TL falan gümrük vergisi ödedim hem de cevizlibağ denen garip yerden gidip kargoyu PTT 'den almak zorunda kaldım :) başka sorunuz varsa beklerim kızlar ;)

    YanıtlaSil
  38. bayanlar ikinizde supersiniz, bu ne hiz:)) sizin gibi cevherleri buldum kacirir miyim;)...
    soyle anladim ben simdi...istedigimiz sekli patchwork kalipla kesip cikariyoruz... sonra monte edecegimiz yeri de -mesela bebek body' sindeki gibi- kesip cikariyoruz... sonra diger parcayi onun icine yerlestiriyoruz...yoksa cikarmadan direkt body nin ustune mi bastiriyoruz...sanirim anlatamadim...velhasil zor gorunuyor... cok emek istiyor bu isler...
    ingiltere'de de var guzel siteler, hem oradan kargo da ucuz ama fiyatlar pound uzerinden olunca el yakiyor...
    41 usd kargo ucreti fena degil aslinda...ben bir ara countrykitchensa.com'a mail atmistim, kargo masrafina 140 usd dan basliyor dediler...

    tesekkurler, sevgiler

    YanıtlaSil
  39. yok canım o kadar pahalı olamaz dediğim gibi ben genelde 30-45 USD arası kargo ödüyorum
    bir de amerikadangonder.com var tavsiye ederim ;)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...