20 Eylül 2010

Ben bu hafta sonunda...


Giyindim, kuşlandım :)

Kurtarıcı İsa Katedrali'nin bahçesinde yer alan, kumlardan yapılmış devasa heykellerle Rus tarihini anlatan sergiyi Eylül bitmeden biz de görelim dedik.

Sergiyi gezebilmek için öncelikle kırmızı hat üzerinde yer alan Kropotkinskaya metrosunda indik.

Katedralin yemyeşil bahçesinden geçtik...


Eski dönem giyinmişlerin yanından geçip...

Serginin olduğu çadıra dalıverdik...
(Dalış: 200 ruble/kişi başı)


Rusya’dan Ukrayna’ya, İspanya’dan ABD ve Kanada’ya pek çok heykeltraşın emek verdiği, 23 metre genişliğinde, 7 metre yüksekliğindeki bu panaromik sergide Rusya tarihinden pek çok figür ve olay canlandırılmış. Yabancı heykeltraşlar işe koyulmadan önce bir ay boyunca Rusya’yı gezip, tarih dersleri almış.


Sergi küçük ama oldukça etkileyici idi...




























Bir sonraki sanat durağımız muhtemelen Puşkin veya Tretyakov müzesi olacak ama prensimin kalbine birden indirmek istemedim, alıştıra alıştıra söylemeyi düşünüyorum hiii hiii ;)

18 yorum:

  1. Harika ötesi bu sergi, görebilmeyi çok isterdim..

    YanıtlaSil
  2. Kumdan yapıldığına inanamadım ben de, gerçekten büyük emek sarfedilmiş, sanırım bizde de Antalya'da dönem dönem böyle kumdan heykeller yapılıyor, yanılmıyorsam...

    YanıtlaSil
  3. Waayy müthiş ben çok etkilendm.
    Sende harika görünüyorsun ne hoş bir kıyafet o öyleee hmm!!!
    :)
    mucuxx

    YanıtlaSil
  4. ochin harasho bir sergiye benziyorrrrrrrrrr!

    YanıtlaSil
  5. Ben bu kiliseyi cok severim, kizilmeydandan 5 dakikada oraya yurulur, moskova'nin merkezi birbirine cok yakindir, yuruyerek biryerlere gitmeni daha cok tavsiye ederim, cunku eski yapilar turkiye'ye gore cok daha fazla ve guzel..;)

    Kolomenskoye parkta bu kum heykel sergileri her sene olur, belkide halen vardir, oyle birakip gidiyorlar yaz sonunda beles bakiyorsun, mutlaka kolomenskoye parka git, bir zamanlar benim yasadigim yerdi, ne ozledim, ne ariyorum ya:(( bunun gibi bir kac yerde daha oluyor, ama park tarz olan yerlerde cok daha buyuk oluyor.Ozel spreyle bozulmadan koruyorlar diye okumustum.. ;)

    O gittigin kilisenin tarihde ilginctir, soyvet doneminde orayi yikmislardi, 1935 senelerinde, yakin bir tarihte yineden yaptilar, bi ara blogumda link vermistim o kilisenin tarihi ile ilgili.. ;)
    Keske orayada olsaydikta birliktede giderdik sergilere, vinzavod'a gotururdum seni, resim sergileri vardir,el sanatlari yapan sanatcilara ait harika bir dukkan vardir, eski sarap fabrikasidir oraya bayilirim..:)

    kolomenskoye parkla ilgili link ekliyim birde.. ;)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kolomenskoye
    Mutlaka git ama sessizce benden selam soyle eski parkima.. :)herseyi o kadar ozledim ki..:'(

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler civcivimmm :)

    Canım ablam siz gelince de gezeriz bol bol ;)

    Ay Meralim ya çok yaşa sen! Vallahi rehberlerden daha iyisin! Bunları da kaydediyorum kenara, Kolomenskoye'ye de gidicez mutlaka, senin için de gezicem canım... Peki sen hiç bal festivalini gezdin mi? Orası nasıl gitmeye değer mi? Belki bu hafta sonu oraya bir bakıcaz...

    YanıtlaSil
  7. Noni'cim mutlaka giiiit derim, asla kacirma, festival'in sonuna dogru dahada ucuzluyordu onu hatirliyor ;) girisler belesti, zaten amac balcilarin balini satmasi. kestane bali al, grechka (grecka) bali al derim bunlar muhtesemdi, aklima gelmeyen bir bal daha vardi Rail'e sorar yazarim, asla kacirilmayacak bir festivaldir bal festivali eskiden kolomenskoye'de yapiliyordu iki adimda orada oluyordum, keske turkiye'de boyle balcilar festivali olsa, rusya'nin bir cok yerinden bal yetistiricilerin katildigidir, ama iyice gez hemen atlama ilk gordugun bala, tadina bak, zaten denemelikleri koyuyorlar, bazen aksama dogru giderdim, bir keresinde kocaman petekli bali sormustum pahali diyip gidince arkamdan daha ucuz fiyat soyleyip satmaya calismisti ama almadim ne hikmetse.. :D
    Ahhh bende alismisim kis oncesi hep alirdim veya arkadasimiz dima sobolev getirirdi, simdide burada marketlerde satilanlara kaldik..:(

    ~Bir tavsiye, bali neyle yerim dersen, tvorogla derim, orada sut urunleri bolumunde tvorog satilir sanki margarin paketi gibi ambalaji vardir, o da cokelek peynirdir ama biraz daha farkli, onun ustune bal dokup yemek sabahlari leziz oluyor.. ;)

    ~Grechka ne dersen, bir bakliyattir kahve renginde ucgenimsi bir sekli vardir, pilav gibi hazirlanir genelde, ozellikle cocuk gelisimde cok tavsiye ediyorlardi,(sveta'dan ogrenmistim) ben haslayip sonrada tavada once biraz sogani kavurup sonra grechka'yi ekleyip biraz daha kavurup yaninda birseylerle yemegi severdim.. ;) Ve gecenlerde migrosta bulup aldigimda cook mutlu oldum, real'de de satiliyordu tabii moskova gore daha pahali :D

    opuyom.. ;) B.'ye kocaman selamlar.. ;)

    YanıtlaSil
  8. bize de sergiyi gezdirdiğin için teşekkürler =)

    YanıtlaSil
  9. Kemerin çok ciciymiş :) Güle güle kullan Noni.

    YanıtlaSil
  10. vuuuu kumdan heykeller.. çok ilginç! Ne kadar da ayrıntılı üstelik..
    Nonicim kemerin de çok güzel, çok beğendim ;)

    YanıtlaSil
  11. Inga mınga kızım benim bayıldım sergiye.Size çok teşekkürler bize böyle güzellikleri gösterdiğiniz için.İkinizi de kcaman öpüyorum.Babiş

    YanıtlaSil
  12. Kemere bayıldım ayrı, heykellere bayıldım ayrı.. süper gezgin ruh :)

    YanıtlaSil
  13. Nonicim,
    Ben ama en cok sana bayıldım. Kıyafet süper, çok yakışmış çok! :)
    E.

    YanıtlaSil
  14. Merailim çok çok teşekkürler, bal festivali kaçmaz diyorum o zaman! Şimdi markete gidecektim trovog'a da bir bakıyım, merak ettim. B.nin de sana selamı var ;)

    James Mayer; rica ederim ne demek :)

    Mavi Masal; teşekkür ederim :)

    n@zocuğum; evet kumların oraya taşınıp yapılması da gerçekten zahmetli bir işe benziyor... teşekkür ederim :)

    Babişimmmmm, ayyy canım babamdan yorum var bloguma çok mutluyummmmm :) Seni çok seviyorum tatlı babammmm!!!!

    nothing; beni şımartoorsun hiii hiii :)

    Evooom canım benim şimdi ben de Başak'a mail yazıyordum, senden bahsediyordum, çatlatıyorsunuz beni ama, ben de yanınızda olmak isterdim!!!

    YanıtlaSil
  15. kemeri çok beğendim ve kum heykellerini...

    YanıtlaSil
  16. Cepaynası; Spasiba bolşoy yani çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. Kemere bayıldım, hırkayla da nefis durmuş.

    YanıtlaSil
  18. Bizimle bu sergiyi paylaştığın için teşekkürler Noni :)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...