08 Kasım 2010

Felsefespri


İstanbul'a gittiğim zaman yeni çıkan kitaplara göz attım ve birkaç tanesini tıka basa dolu valizime koydum... Bunlardan biri Harvard'lı iki felsefe profesörünün hazırladığı felsefe kitabıydı. Kitap hem felsefeyi öğrenelim, hem eğlenelim mantığı ile hazırlanmış ama beni hiç sarmadı, zor tamamladım. İçinde sadece bir fıkrayı (o da muhtemelen kedilerle ilgili olduğu için) gülümseyerek okudum. Bu iki profesörün beni şaşırtmasını isterdim ama ne yazık ki her gün posta kutumuza forward edilen fıkralar ve bunların felsefik olarak yorumlanması dışında birşey bulamadım. Kısacası bu kitabı almak isteyenler varsa, bırakın paranız cebinizde kalsın ;)


Ünlü bir sanat eserleri koleksiyoncusu, bir gün sokakta yürürken bir dükkanın önünde, bir tastan süt içen bir kedi görür. Bir anda gözleri fal taşı gibi açılır: tasın çok değerli olduğunu bir bakışta anlamıştır. Derhal dükkana girer ve dükkan sahibine kediyi iki dolara satın almak istediğini söyler.
Dükkan sahibi, "Kusura bakmayın," der, "kedi satılık değil."
"Ama lütfen," der koleksiyoncu, "evime fareler dadandı. Tamam, yirmi dolar vereyim."
"Peki der dükkan sahibi, çıkar, kediyi kucağına alıp koleksiyoncuya uzatır, "buyurun."
"Şey," der koleksiyoncu, "yirmi dolar vermişken, acaba diyorum, tasını da alabilir miyim? Hani hayvancağız sütünü bundan içmeye alışmıştır diye..."
"Valla kusura bakmayın beyefendi," der dükkan sahibi. "O tas bana uğurlu geliyor. Sayesinde bu hafta otuz sekiz sokak kedisi sattım."

"Platon Bir Gün Kolunda Bir Ornitorenkle Bara Girer" kitabından...

7 yorum:

  1. Ben bir ayraç koleksiyoncusu olarak bu ayraca bayıldımmm:)) Nereden temin edilmiştir acaba? Yoksa kendisi yavruşka mıdır:)))

    YanıtlaSil
  2. Aslında çok iyi taktik bende böyle bir tas mı bulsam ne yapsam :)

    Leylak Dalı; yok yok yavruşka değil, annemin hediyesi :) yanılmıyorsam D&R'dan almıştı, di mi annişşş?

    YanıtlaSil
  3. Kitabı yazın ben de bir heves almıştım.. İçimi şişirdi tatilde vallahi.. Umduğum gibi çıkmadı ayrı bir de kötü..
    E.

    YanıtlaSil
  4. Aaa... Sehpanın üzerinde duruyor aynı kitap, ben bir tane daha aldım aynı seriden önce onu okumaya başladım; "Nietzsche Öldü Bir Hipopotam olarak Yeniden Doğdu" bu da aynı felsefespri kitaplarından...Sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Evom; al benden de o kadar ;)

    Kiraz Çekirdeği; aaa ben diğer seriyi duymadım ama pek okuyasım gelmedi kihh kkihh :)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...