03 Aralık 2010

Matruşka Cenneti: Izmailovsky


Sanırım dün hayatımın en soğuk gününü yaşadım! Sabah 9 gibi dışarı çıktığımda hava eksi 22 dereceydi! Şaşkınlığım üstteki palyaçodan farksızdı :) İlk his burnumda bir şey mi var oldu. Böyle sanki bir mümük var ve düşmemek için direniyor gibi :P Meğer o his burnumun içinin donmasıymış! Bu donma hissi bir süre sonra burnunuzu o kadar uyuşturuyor ki şıp şıp aktığının farkında bile olmuyorsunuz :P Tanrım insanların burnunun düşmesi de demek ki böyle oluyor!

A benim Nonik kızım bu kadar soğuk havada ne işin vardı sokaklarda diye soracak olanlara cevabım disko disko Partizanskaya olacak :) Dün yabancı arkadaşlarımla metroda buluşup Partizanskaya durağında indik. Hedefimiz matruşka ve hediyelik eşya cenneti İzmailovsky idi...

Pazar hafta içi olmasından ötürü pek kalabalık değildi... Moskova dışında yaşayan el sanatçıları pazara daha çok haftasonu gelmeyi tercih ediyorlarmış... Bu yüzden hafta sonu burası daha renkli oluyormuş. Yine de çok cici şeyler vardı, makinem donana kadar hepsini çektim :) Evet yanlış okumadınız o gün sadece ben değil makinem de soğuktan dondu!

Bu şirin şeyler aslında biblo değil, içi hasırdan olan şişe kılıfları... Kafası çıkıyor ve içine şişenizi koyuyorsunuz ;)


Tabii rengarenk matruşkalar da vardı...





Kedili şeyler asla gözümden kaçmaz!

Müzikli biblolar...

Yeni yıl ağacı için minik süsler...

Eski giysiler...




Semaverler.. Ahhh sımsıcak bir çay olsa keşke!

Derken Kerry bizi daha önceden gittiği salaş lokantaya sokuyor. Sımsıcak çay ve lezzetli şaşlıkları mideye indirip biraz kendimize geldikten sonra turumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz...




Düşündüm taşındım bunlar ne ola ki diye ve buldum! Bu kadar yavruşkanın bol olduğu memlekette bir emniyet supabı olmalı ama öyle di mi? Nasıl mı?

Gözü yavruşkaya kayan erkeğinizin en can alıcı noktasına bir fıske vurmak suretiylen kendisini dize getiriyorsunuz. Bu kadar basit! He bu vuruştan sonra bırakın yavruşkayı size bile yar olmuyor artık kardeş kardeş oturuyorsunuz ama olsun işe yarıyor mu siz ona bakın hii hiii ;)



Daha makul bir havada bu renkli pazara yeniden gelmek üzere Izmailovsky turumuza burada nokta koyuyoruz...

16 yorum:

  1. kedili ve noel babalı matruşkalar çok güzel. hele o önlüklere bayıldıım. matruşkada cennetine düşmüşsün Nonii :)

    YanıtlaSil
  2. Pinky'cim hiç sorma bu kadar matruşka arasında insan seçmekte oldukça zorlanıyor doğrusu! ben evi matruşka mabedine çevirmek istemiyorum :) sadece bir tane mat renkte ve işçiliği detaylı olan matruşka arıyorum, henüz bulamadım ama aramalarım devam etmekte ;)

    YanıtlaSil
  3. Noniciğim, o patchwork olanlar tek kişilik yorganlara benziyorlar, öyleler mi ve de pahalılar mı ki acaba ??

    YanıtlaSil
  4. amann allahımm ne kadar guzellll şeylerrr bunlarr baylılldıımmm..ne kaaa şanslısın nonii :) erzurumun soğuna kediler dam'dan dama atlarken donuyormuş..orada da oluyormu böle şeyler :) :) o ne soğuktur öle -22 wwowww

    YanıtlaSil
  5. ben -22 derecede kaldım, düşünmeye çalıştım ama düşünemedim. Hava 0 dereceye düşünce donan ben o soğuyu tahmin edemiyorum.

    YanıtlaSil
  6. eski tip matruşkalar tarihe karışacak gibi sanırım ama bunlar çok çok daha güzel =)

    YanıtlaSil
  7. Bu soguklari ben hic sevmiyorum, yaz gelsin biran once. O sise kiliflari ve Noel baba matruskalari ne guzelmis oyle :) Cok sevdim.

    YanıtlaSil
  8. harika hepsi gidip yerinden alınmalı matruşka buralardan değil:)

    YanıtlaSil
  9. ayyyy güne yeni başlamışken içim açıldı yaaa,,ne güzel ne renkli bir post olmuş ,,,,,orada olmak istedim ama soğuk havayı düşününce noni gezsin biz görelim yeter dedim,,bol gezmelerrr:)))

    YanıtlaSil
  10. Matruşkalar çok cici.Bir de o biblolara bayıldım, orada olsam mutlaka alırdım :)

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel, ne renkli fotoğraflar çekmişsin öyle! Burası adeta Rus El Sanatları Açık Hava Müzesi gibi öyle değil mi:)))
    Bu arada çarşamba günleri İzmailovski pazarının indirim günü. Bir daha ki sefere aklında olsun!

    YanıtlaSil
  12. bakmaya doyamadım resimlere :)

    YanıtlaSil
  13. azna; evet canım onlar yorgan tek ve çift kişilik olarak vardı ama fiyatına hiç dikkat etmedim bir dahaki sefere bakarım mutlaka ;)

    cido; burda hiç kedi görmedim sadece 1 kere o da Ağustos ayındaydı zaten ama umarım öyle donmuyorlardır :(

    Hande; ahhh ahhh bir de gel sen bana sor :)

    Asli; evet ben de şaşırdım artık matruşkalar bile şekil değiştirmiş ;)

    Demet; yaz mı o nasıl bişey oluyor bana biraz anlatsana :)

    zeynep; kesinlikle ;)

    kumyu; ahhh soğuğu da olmasa burası harika bir şehir aslında ;)

    Mavi Masal; benim de aklım örtülerde kaldı, annem geldiğinde de bir tur yapıcaz kesin ;)

    Ayşecim; kesinlikle! çarşamba indirim günü olduğunu bilmiyordum, biz de hafta içi diye fiyatlar uygun zannetmiştik, iyi oldu öğrendiğim ;)

    Zeynep; teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  14. Sizde bir matruşka hayranlığı seziyorum :)))

    YanıtlaSil
  15. Moda Cadısı; hiç sorma hiçç :)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...