17 Ocak 2011

Kavşak


Kavşak... Fransızca'da "Carrefour", Rusça'da ise "Perekrestok" demek... İkisi de marketler zinciri... Burada aradığınız herşeyi bulabilirsiniz tabii iklim şartlarını göz önünde bulundurmak kaydıyla! Çünkü konu sebze & meyve olunca her ülke aynı kavşakta birleşmeyebilir :) Örneğin ben burada hiç taze fasulye ve ıspanağa rastlamadım. Var ama maalesef dondurulmuş ürün olarak... Patlıcan, kabak, enginar, kereviz gibi sebzeler bulunuyor ama anlamadığım bir şekilde yeşil biber ve patlıcana inci muamelesi yapılıyor. Bir özen bir ayrımcılık söz konusu sanki! Üstte gördüğünüz özenle paketlenmiş patlıcan ve biberi geçenlerde Perekrestok'tan aldım. O an gözümde taze anılar canlandı... Türkiye'ye gittiğimde kısa bir Carrefour ziyareti yapmış ve bana deli gözüyle bakan çalışanlara rağmen manav kısmını büyük bir iştahla fotoğraflamıştım;

Domates, biber, patlıcaaaan :)
Bu fasulya 7.5 değil 4.59 Lira! Ayy bu şarkıya bayılıyorum :)
Hem kaynasın, hem oynasın ohh ohh yandan :)
İşte bunlar memleketimin güzelim sebzeleriydi...
Ama yabancı bir ülkede yaşamanın avantajları da var tabii, daha önce denemediğiniz tatlarla buluşmanız gibi... Yıldız meyvesi de bunlardan biri, belki Türkiye'de de satılıyor ama tatmak bana burda kısmet oldu. Görüntüsü harika ama tadını ben hiçbir şeye benzetemedim, sadece sulu bir meyve o kadar... Dilerim bir gün raflarda kendi meyvem Noni'yle karşılaşırım, her ne kadar görüntü olarak ofsayt olsa da tadını çok ama çok merak ediyorum!
pimp your myspace
Bu postu izninizle Carrefour ve diğer marketlerdeki tüm okuyucularıma ithaf etmek istiyorum ;)
Bu kavşakta her zaman sevgiyle buluşmamız dileklerimle!
İyi haftalar :)

17 yorum:

  1. Carefour 'un anlamını öğrendim bak iyi oldu.Ama çektiğiniz fotolar da harbi iyiymiş .Ben olsamda çekerdim.

    YanıtlaSil
  2. Ashley; ay çok mersiiii güzel yorumların sabah sabah beni mutlu etti :)

    YanıtlaSil
  3. ayy kıyamam tane tane ne kötü:) buarada yıldız meyvesi ne güzel görünüyor öyle:)

    YanıtlaSil
  4. hah işte biraz önce bende aynı patlıcandan gittim aldım bir adet bir de bizim burda (muhtemelenn orda da ) salatalıklar bir alem resmini çekmiştim de koyamadım bir türlü kimisi abartmıyorum kolum kadar uzunluğunda ve tek tek paketlenmiş satılıyor. Bir tane alıyorum bir haftada bitmiyor. GeCe

    YanıtlaSil
  5. CAnım meyve sebze çekti, ben de bir markete uğrayayım bugün... Bu arada o yıldız meyvesi çiçeğin yaprağı gibi görünüyor yani hiç yenilecek birşeye benzemiyor fotoğraftan ama???

    YanıtlaSil
  6. Noni, iyi depresyona girmiyorsun sebzeleri birer ikişer tane alınca. Ve de sanırım yüksek fiyata. Biz alışmışız marketten pazardan kilolarca almaya dimi ama :)

    Bu arada, çektiğin market fotoları çok güzel. Çok canlı ve iştah açıcı görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  7. Noni'cim perekrostok moskova'nin en kazik marketlerinden biri..:(

    Sebze-meyve konusunda turkiye'le kiyaslanamaz biliyorsun ne kadar soguk bir ulke bazi yerlerde yetirisiyor, sochi taraflarinda gerci hava isindiginda moskova disinda cilek tarlalari bile vardir!! Birazda, artik ulkemizde oldugu gibi tarimi-cifciligi oldurmusler sovyet doneminde..

    Ve perekrestok'un anlami icin sana yanlis bilgi vermisler.
    Asil anlami; 'dort yol' krestok hac (+) isminden gelir.. ;)

    Eger arabaniz olsadi size daha guzel marketleri tavsiye ederdim. Gerci pazar arabanlada gidebilirsin metroyu kullanarak, bu marketi sana soylemistim http://www.auchan.ru/ aklinda bulunsun.. ;)
    Sana bir kac tavsiye'yi maille yazmaya calisirim en yakin zamanda.. ;)

    Optuk

    YanıtlaSil
  8. yıldız meyveyı ılk defa duydum.

    YanıtlaSil
  9. Yok valla Nonicim yıllarca benikandırdılar... kandırıldım bennnnnn.. hani ülkemin sebzeleri her mevsim güzeldi falandı filandı. kış geldi rüya bitti canım. inan bana ordan farklı birşey yok burada da... sadece daha ucuz. ama Moskova buna değer ;)

    YanıtlaSil
  10. sen bir alemsin noniiiiiiiiiii.siteni hayvanlar alemine çevirmişsin.benimde maviş isminde kedim vardi çok şekerdi ya geceleri ayak ucumda uyrdu horul horul.beni uyandırırdı aşk olsun mavişim derdim lütven horlama bir müddet horlamazdi.bak şimdi oldumu ya.beni koçaman 2o yıl ötesıne götürdün yaşımdan başımdan utanmasam hünkür hünkür agliycam ya vallahi aglatın ya neyse hadi kendine iyi bak.sema

    YanıtlaSil
  11. Elçinim; sana da iyi haftalar ;)

    cemre; evet dilimlenince gerçekten yldız gibi oluyor bu meyve ;)

    Bir Yastıkta; aaa sizde de mi öyle! nedir bizim çektiğimiz :)

    Aslı; ince dilimlediğim için öyle yaprak gibi gözüküyor :)

    Depresif Ayu; ahhh hiç sorma burda pazarlar da var ama bizdeki bolluk yok maalesef özellikle yeşillikler yetersiz burda :(

    Merail; evet ama o dediğin market bize uzak maalesef... pazar arabasını da ben taşımıyorum malum şu sıralar dikkat ediyorum ağır şeyler kaldırmamaya... bu arada kavşakla dört yol aynı şey değil mi yahu :P

    Zeynepcim; evet ben de ilk kez burda gördüm...

    tarçınım; yok yafff inanmam sen ben üzülmeyeyim diye öyle söylüyorsun de mi ;)

    sema; hii hii yakında her köşeden bir kedi çıkacak blogumda :) oyyy maviş ne tatlıymış öyle yaaa kıyamam!

    YanıtlaSil
  12. Şşşşt bakar mısın?Domatesin kilosu ne kadar? :D

    YanıtlaSil
  13. Yildiz meyvesini ilk kez gordum sayende ^_^

    Ama o fasulyeler, biberlerrr enfes duruyor,burada (UK) bulmak zor, hele de sivri biber, carliston vs...Ancak Turk marketi bulup alabilirsin burada...

    Oh mis gibi al ye Noni'cim, benim icin de, hehe ^_^

    YanıtlaSil
  14. mervişşş; 4 lira aplaaaa vereyim mi iki kilo :)

    FerahFeza; aaa orda da mı öyle sebze durumları? burda çarliston yok bu pakette satılan biberler de acayip acı oluyor :P

    YanıtlaSil
  15. Amma pahalıymış kardeş umarım hormonlu değildirler onlar kilo yapıyor :D

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...