21 Ocak 2011

Parfüm Müzesi

Bu haftaki etkinliklerimden biri IWC grubu ile birlikte Gostiny Gvor'da yer alan parfümeri butiği Novaya Zarya'nın 2. katında bulunan mini müzeyi dolaşmaktı...
Fransız Henry Brocard, sabun ve parfüm işini büyük rakipleriyle daha fazla rekabet edemeyen babasından devralarak kendi işini başlatmak için Moskova'ya gelmiş. Burada Belçika asıllı Sharlotte Reve ile evlenmiş. 1864 yılında bebek sabunu üreterek sabun ve parfüm işini başlatmış. Brocard yuvarlak ve çocuklar için alfabenin basılı olduğu değişik çeşitlerde sabunlar ortaya çıkartmış. Fabrikadan uzak bir görüntüye sahip olan ilk yerlerinde 5 yıl kaldıktan sonra 1869'da daha büyük bir yere taşınmış. 19. yüzyılın sonlarına doğru da Avrupa'nın en büyük sabun üreticisi haline gelmiş. 1917 yılında, Rus devriminden sonra, Brocard ismi "Sabun ve Parfümeri Fabrikası No.5" olarak değişmiş. 1922 yılında ise halen kullanılmakta olan "Novaya Zarya" ismini almış.
Soldaki büyük tahtanın içinde inek veya domuz yağları preslenir ve üstüne taze çiçekler bırakılırmış. Yağ tabakasına kokusunu bırakana kadar çiçekler bekletilir sonra bu çiçekler tazesiyle değiştirilirmiş. Enfleurage denilen bu işlemde iyice koku çeken yağ tabakası çıkartılarak sağ fotoğrafta gördüğünüz aparata alınır ve etil alkolle çözülerek damıtılırmış. İşte o zamanlar esanslar bu şekilde yapılırmış...
Ayrıca parfümler doğal ve sentetik olmak üzere 2'ye ayrılırmış. Doğal parfümler de kendi içinde hayvandan elde edilen ve bitkiden elde edilen parfümler olarak 2'ye ayrılırmış. Açıkçası hayvandan elde edilen parfüm benim hiç ama hiç hoşuma gitmedi! Bu parfümler misk geyiğinden elde edilirmiş. Erkek geyik öldürülür, hayvanın cinsel organının önünde yer alan misk keseleri çıkartılarak parfüm üretiminde kullanılırmış. Çok şükür günümüzde sentetik misk icat edilmiş de nesli tükenmekte olan bu hayvancıklar katledilmekten kurtulmuşlar...
Bu kadar çene yeter, şimdi sizi bir kısmı koleksiyonerler tarafından müzeye bağışlanan parfüm şişeleri ile baş başa bırakıyorum... Yalnız baştan uyarıyım; parfüm kokusundan değil ama fotoğraflardan başınız dönebilir ;)

1980'deki olimpiyatlar için bu parfüm tasarlanmış...
Bu parfüm Anna Karenina'ya ithaf edilmiş...
Küçükken benim buna çok benzeyen bir parfüm şişem vardı, çok severdim...

29 yorum:

  1. şişeler çok ilginç geldi bazıları geçmişi çocuğukluğumu anımsattı.
    süpeer tecrübelerini bizlen paylaşmaya devaam.
    mucuxx

    YanıtlaSil
  2. Civcivim aynen bana da öyle oldu özellikle elma şekline benzeyen yuvarlak kırmızı kapaklı parfüm şişesinden küçükken bende de vardı saklardım... Paylaşmaya devammmm ;)

    YanıtlaSil
  3. Parfümlerin kokusunu duymasam da,şişelerini sevdim.Teşekkürler,sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  4. Nehire; rica ederim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Sabırsızlıkla beklediğim postun...Yaaa!! seninle birlikte müzeyi gezmek çok isterdim:)ben tam bir şişe manyağıyım.Evde Balıkesir'den aldığım kolonya şişesi var kırmızı kolonya,kapağındada mor renkli bir kolonya var baştacım olur kendisi senelerdir:)Şimdi bu resimleri görünce gerçekten BA-YIL-DIM canım...Eski insanların ne kadarda asil olduklarını söylemeden geçemeyeceğim:)

    YanıtlaSil
  6. Kokularını bilmem ama şişeler çok güzel...

    YanıtlaSil
  7. birde arbatta var bir dukkan, sovyet donemlerindeki parfumlerden satiyorlar :D Tabii bunlar gibi eski, orjinal siseler yok ama oraya her gittigimde magaza icindeki insanlarin nostalji yapmasi hosuma giderdi,bir keresinde Rail'in nenesine almistik, ne mutlu olmustu, ayni eski zamanlardaki gibi demisti :D
    Arbatin gider ucunda mc amcamizin olmadigi uc.. ;)

    YanıtlaSil
  8. ablan görmesin şişeleri bayıldım ya satıyorlarmıydı şişelerden resimler için sağol canım kızım içim açıldı

    YanıtlaSil
  9. pearl; evet canım eski şişeler daha bir güzel, eskiler daha bir asil, ben zaten bayılıyorum böyle romantik şeylere ;) bazen beğendiğim parfüm şişelerini atmıyorum ama bir süre sonra koyacak yer bulamayınca çöpü boyluyorlar maalesef :)

    KırmıZı WosWos; evet sana katılıyorum ;)

    Merail; aaaa bir bakmalı oraya da o zaman ;)

    Canım annemmm; evet dolaşırken ben de aynı şeyi içimden geçirdim, hepsi ablamlıktı! müzedeki şişeler satılık değildi, alt kattaki parfümeri kısmında ise güncel parfümler vardı, bir özelliği yok diye onlardan almak istemedim...

    YanıtlaSil
  10. Hepsi birer sanat eseri! Peki bu sergilenen parfümlerin kokusu var mı numune olarak falan? Parfüm müzesinde parfüm kokusu olmaz mı :)

    YanıtlaSil
  11. Ayy mis kokulu bir post olmuş bu !
    En çok yandan fısfısı olan (beyaz kristal şişe yanında yeşil fısfısı var) şişeyi sevdim,o şişelerden parfüm sıkmak hep pek havalı gelmiştir bana :))

    YanıtlaSil
  12. francesca; çiçek esanslarını bizlere koklattılar ama daha fazla parfüme bulanmak isteyenleri alt kattaki parfümeri dükkanlarına buyur ettiler ;)

    Selfet; di mi ama ne havalı o şişe her sıktığında insan kendisini madam gibi hisseder hii hiii :)

    YanıtlaSil
  13. küçüklüğümden beri çok severim parfüm şişelerini,ama bunlara bayıldım,çok güzeller... :)

    YanıtlaSil
  14. Parfüm şişelerine de fotolarına da bayıldım ellerine sağlık.sentetik miskin yapımına sevindim.Düşünsene şöyle bir diyaloğu ...

    Yanındaki erkek arkadaşın soruyor

    E-"Aa aşkım parfümün çok güzel ne kokusu bu?"
    K- "Erkek misk geyiğinin cinsel organından alınan misk kesecikleri kokusu canım çok güzel di mi ben de çok sevdim."

    Yaşasın sentetik misk :))

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  15. Yani işte diyorum, benim Moskova'ya geri dönmem lazım hala görmediğim yerler var :) Çok güzel fotoğraflar çekmişsin canım.

    Bu arada sana bir ödülüm var :)

    http://tarcininsandigi.blogspot.com/2011/01/odullendim.html

    YanıtlaSil
  16. minik; ne güzel şişeleri kokusunu gönderemesem de fotoğraflamama değdi o zaman ;)

    Nursencim; hahahhaha ömürsün vallahi ama gerçekten öyle yani ben de almıyım kalsınnn :P

    tarçınım; dön dön dön diye tezahürat yapıyorum ben de ;) dur ödülüme bakıyım hemen!!!!

    YanıtlaSil
  17. Prenses, fotograflar harika !! Yoksa yeni bir lens mi aldin?

    YanıtlaSil
  18. Hiiii sahi mi prensesim gerçekten beğendin mi? Senin yorumların benim için çok önemli!!! Yeni bir lens almadım, 18-200mm soğuk ve buzlu havalarda taşımakta zorlanıyorum bu yüzden 50mm ile çektim bunları ama makro çekimler için yeni bir lens almak istiyorum ;)

    YanıtlaSil
  19. süper resimler parfüme bayılırım ay ya hepsini istedim bak gördünmü.

    YanıtlaSil
  20. parfüm delisiyimdir. dolabımda yaklaşık 1 düzine bulunur hep ve ruh halime göre yada rastgele sürer çıkarım.

    şişelere bayıldım ama. hepsi birbirinden hoş.

    YanıtlaSil
  21. çok zarif hepsi,parfümlerin rengi ne kadar koyu değil mi?

    YanıtlaSil
  22. Sibel'ciğim ellerine sağlık ...Gerçekten hiç gitmemiş gibi zevkle okudum...Fotoğraflar müthiş olmuş!

    YanıtlaSil
  23. AYŞEN; ben de şişede yarım kalmış eski parfümlerin kokusunu çok merak ettim ama camlı bölmedelerdi hepsi uzaktan seyrettik :(

    Depresif Ayu; anaaa benim o kadar parfümüm yok vallahi kıskandım şimdik :)

    Buket; evet canım ben de aynısını düşündüm, acaba yıllar geçtikçe mi koyulaşıyorlar bak merak ettim şimdi!

    Fehimancım; teşekkürler canım, Anna Karenina'yı senin sayende çektim biliyorsun ;)

    YanıtlaSil
  24. Ne kadar guzel siseler onlar..Ozellikle pompali olan parfumler bana hep ince uzun saclari topuz olarak toplanmis bir kadini hatirlatir.

    YanıtlaSil
  25. nihalcim; ben de çok seviyorum onları bana da aynen eski dönemleri hatırlatıyor ;)

    YanıtlaSil
  26. Ben de parfüm şişelerimi cam ocağında ezdirip duvara asacağım inş.Küçükleri magnet oluyor bu yolla.

    Birlikte gezmiş gibi olduk Noni.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  27. tülin; ay inanmıyorum bu ne muhteşem bir fikir böyle! gerçekten seni tebrik ediyorum benim hiç aklıma gelmezdi cam ocağında ezdirmek, aslında bunun gibi vazoya çevrilebilir eski şişeler ;)

    YanıtlaSil
  28. biraralar biriktiriyordum . o kadar cogaldılar ki, ayrı bir vitrin gerekiyordu. Bende bir kısmını babaanneme verdim, bir kısmını attım ve dağıttım.
    buradaki şişeler inanılmaz.

    YanıtlaSil
  29. Zeynepcim; teşekkürler ;) ben yeni parfüm şişeleri değil ama eski şişelerden biriktirmek istiyorum, TR'ye geldiğimde bir çukurcuma yapıyım ben en iyisi ;)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...