11 Mart 2011

Dikiş No.1

Moskova'daki günlerim gittikçe doluyor, öyle ki bazen iki programdan birini seçmek durumunda kalabiliyorum. Artık iş hayatını geride bırakmış bir yavru olarak bu yoğunluğun benim için ne denli önem arz ettiğini size anlatamam! Buradaki hem Türk hem yabancı arkadaşlarımla hemfikir olduğumuz bir konu var; her ne kadar dışardan kolaymış gibi gözükse de yabancı bir ülkeye adapte olurken aslında kadına daha çok görev düşüyor... Çünkü çalışan eş hafta içi yoğun bir tempoda çalıştığı için bu yabancılığı pek hissetmiyor ama evde oturan kadının yeni düzende kendine mutlaka bir meşgale yaratması gerekiyor. Yaniii evde mutlu (veya mutsuz) olan bir yavru bunu direkt eşine yansıtıyor tabii bu durum da doğal olarak eşin iş hayatına yansıyor... 
Kısacası "good wife = good life" işte o kadar :P
Yeni meşgalelerimden biri olan dikiş dersim bu hafta başladı. Ders için İngiliz ressam Davina bize kendi stüdyosunun kapılarını açtı... Açıkçası yağlı boya, şövale ve tablolar ile dolu olan bu stüdyo dersimize ayrı bir renk kattı ;) Zaten sanatın her dalının insanın yaratıcılığına bir ışık tuttuğuna inanıyorum ben!
Hocamız İrina bir Rus... Uzun süredir bu işin eğitimini aldıktan sonra yabancı ülkelerde ve şu anda Moskova'da stilistlik yaptığını, büyük bedenler ve çocuklar için çizdiği giysilerin birçok mağazada satışta olduğunu anlatıp çizimlerini gösterdi.
İrina istediğimiz bir eteği püf noktalarını öğrenerek kolayca dikebileceğimizi söyledi. Ve ilk dersimiz hayalimizdeki eteği tasarlamakla başladı...
Hocamız bize şablon manken çizdi, ve diğer çizimlerimizde de birer kopyasını çıkarmak üzere bize verdi... Keşke benim çizimim de bu kadar muntazam olsa ama nerdeee çöp adamdan öteye gidemedi hii hii :)
Bu da benim kafamda tasarlayıp kağıda döktüğüm eteğim... İlham kaynağım ise balerinler, ehhh bunda Black Swan'ın etkisini yadsıyamam elbette! Bakalım bitince bir tütüye mi benzeyecek yoksa beni bir kütüğe mi çevirecek hep birlikte görücez ;)

18 yorum:

  1. sağlıklı huzurlu iyi hafta sonları kuzucum

    YanıtlaSil
  2. İnsan koşulları ne olursa olsun, mutlu olmayı bilmeli; üretken ve yararlı bir yaşam sürebilmeli.Bu anlamda seni taktir ediyorum.Kendini geliştirirken bunu eğlenceli bir oyun haline getirebiliyor ve deneyimlerini paylaşıyorsun.Gelelim tütü konusuna denemeden bilemezsin dene bakalım ama bence sana yakışır...Mutlu ve neşeli günler dileklerimle...

    YanıtlaSil
  3. ezgi yaman11/3/11 14:12

    :) çizimde ( 10 numara fizikli ) kızımızaa taç çizmeyide atlamamışsn yine :) merak ediyorum eteğini nonim , ellerine sağlık şimdiden ...

    YanıtlaSil
  4. Süper yakışacaktır;)
    Bu meşgalelerin gerçekten çok güzel,okurken aferin Noniye dedim hep.
    gerçekten de doğrudur bu durumda good wife=good life teorinn.

    iyi hafta sonları noni

    YanıtlaSil
  5. Çizimin çok güzel olmuş eminim gerçeği daha da güzel olucaktır.Şimdiden kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  6. ayyyyy her konudami boyle beceriklisin sen ya gicik olmaya basladim sana noni :))))

    ne guzel cizmissin o mankeni oyle ben cin aliyi bile egri egri cizerdim ya..

    zeynep

    YanıtlaSil
  7. Elçinim; sana da canımmmm ;)

    colette; teşekkürler canım, bu kastamonu sepeti halimle bana ne kadar yakışır bilmiyorum ama hep içimden geçirirdim bari kendim dikeyim dedim ;)

    ezgicim; ahhh hocamız çizdi o mankeni, hoca rus olunca çizdiği manken de taş bebek gibi oluyor ;)

    YILDIZ; sana da harika bir hafta sonu diliyorum canım!!!

    xcelis; keşkem o kadar yetenekli olsam ama değilim böhüüüü çizimlerim benim hep fecidir cin ali formatını geçemedim ilkokuldan beri :P

    zeynep; hii hii nazar etme ne olur kursa git senin de olur :P diyemeyeceğim çünküm şablon mankeni hocamız çizdi he hee ben üstüne eteğini bluz ve tacını konduruverdim ;)

    YanıtlaSil
  8. o tablolar ne kadar güzel öyle :)

    YanıtlaSil
  9. bence sana çok yakışacak tatlılığına hadi kolay gelsin merak ederim ama diktiğinde :) bize poz vermeyi unutmazsın değil mi sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. nonniiiş, keasyonun ne güzel olmuş. tafta kumaş mı olucak o etek?
    sana teşekkür etmek istiyorum beni fimoya başlattığın için. blog'unu okuyarak başladım valla. pissi'yi incelerken farkettim de, nasıl parmak izi bırakmadan yapıyorsun onları? eldiven benim elime pek oturmuyor ya da ben beceremedim onu :))
    burda da azıcık yaptığım 3-5 şey var:
    http://angoracat.pasaj.com/

    tekrar teşekkür ederim, ilham nonim!

    YanıtlaSil
  11. ohh ya icim rahatladi bir ben degilmisim cin ali formatina takilip kalan :)))

    Saka bir yana canim eteginde guzel olacagindan eminim
    sevgiler zeynep

    YanıtlaSil
  12. her konuya el atıyorsun ya çok beğeniyorum.olsun becerikli olup olmamak önemli değil...

    YanıtlaSil
  13. Siyah Süt; di mi ama!

    Burcu; zevkle poz veririm canımm!

    sozges; ayy ne güzel ben de ilham verebildiysem ne mutlu bana! canım ben avuç içimde iyice yoğuruyorum parmak uçlarınla yaparsan daha çok iz kalıyor ;) senin yaptıkların da çok güzel pasajına baktım şimdi ellerine sağlık!

    zeynep; teşekkürler canım destek için ;)

    Buket; sağol canım bu güzel sözler de inan motivasyon oluyor bana!

    YanıtlaSil
  14. silüet kopyaları alınmış ,kolay gelsin bende merak ettim şimdi tunu ,annesinin kızı marifetli olur ...

    YanıtlaSil
  15. yardıma online ihtiyacak duyarsan buralardayım

    YanıtlaSil
  16. dikisdersi; çok teşekkür ederim sıkıştığım yerlerde de size danışırım ;)

    YanıtlaSil
  17. ayyy ne güzel dikiş dersiiii :) ben de dikiş makinesi aldım ama öyllleeee duruyor :) sadece kullanmasını öğretti baabam ( :)) evet babam öğretti yanlış duymadın) ben de birşeyler dikebilmek istiyorummm
    senin dikişlerini de merak ediyorum :))

    YanıtlaSil
  18. Heh bir bu eksikti...
    Ya yeter ama ya... Ben de istiyorum yazısını kopyala yapıştır yapacağım artık.. :((((((

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...