20 Mart 2011

Uskumru

Gittiiiii gitti gittiiii! Dillere destan güzelliğim gitti! Kıskanç yavruşkaların kem gözlerinin kurbanı oldu gittii!!!! 1 haftadır kaynağını bir türlü bulamadığım devamlı akan bir burun, dudağımda çıkan 3 koca uçuk ve huysuz bir ruh hali... Tüm bunların bileşkesi ise sinameki tadında bir Noni !

Baaak ben 1 saniye içinde şirineden bir gargamele dönebiliyom :P
Şimdi anladınız mı durumun vehametini!
Benim limoni hallerimi geçelim, esas bugünkü balık dersimize gelelim!
IWC bünyesinde gerçekleştirilen bu kursa prensleri de dahil ettik. Belki birazcık ilham alıp mutfağa "yapıcı" şekilde destek verirler diye :P
Sisters Grimm'e girince bizim için ayrılmış bölüme doğru yol aldık...
Bizim için hazırlanan hoşgeldin içeceklerinin tadına baktık...
Salatalık limonatasına bayıldım!
İçinde yeşil limon (lim) suyu, salatalık suyu, salatalık dilimleri, limon kabukları ve gazlı su varmış. Benim gibi bir sinamekiye bu iyi gider di mi ;)
Bir köşede ise balıklı atıştırmalıklar duruyordu...
Hocamız Anna bize balık kişin nasıl yapıldığını anlattı...
Balık türü olarak füme uskumru kullandık...
Uskumru'nun Rusça'da скумбрия olduğunu öğrenince bir hayli şaşırdım doğrusu!
Balığın temizlenmesi zaman alacağı için malzemeler önceden hazırlanmış...
En altta milföy hamuru, üstte küçük parçalara ayrılmış uskumru balığı, kremalı karışım (200ml krema, 2 yumurta, tuz ve karabiber), en üstte de pırasalar payrexe dökülüyor... Ve 20-30 dakika fırında pişiriliyor.
Balık kişimiz hazır! Uskumrunun tadı mı yoksa füme olması mı nedir bilmiyorum kişin korkunç bir kokusu vardı, bir çatal aldım ve kokudan zor yuttum. Ki benim 1 haftadır devamlı akmaktan dolayı koku alma yetisini kısmen kaybetmiş bir burnum var! Bir de böyle olmasaydı ohhh mondüüü diyerekten kendimi yerde bulurdum heralde :P Kim ne derse desin ben Türk mutfağımızın bir numara olduğunu düşünüyorum, var mı itirazı olan? 

8 yorum:

  1. Geçmişş olsuuunnnn... Annem uçuk iyidir der mikrobu atıyormuş vücut o şekilde ona göre. Balığın normal zamandaki kokusuna bile dayanamayan biri olarak yorum yapamayacağım ama o çaydanlık rafındaki VW minibüslerin de çaydanlık olduğunu söyleme bana nolur :)
    Hah unutmadan
    Gargamel'in gözlerinin içi gülmez :P Kandırma bizi Gargamel oldum diye :D
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Nonim bu kadar sık tekrarlanıyorsa burun akıntın acaba alleji mi diye düşündüm ama uçukda çıktı diye yazınca durum başka o zaman

    Kuzucum uçuk herbes virüsünün neden olduğu bir durum.Zona , su çiçeği ve uçuk aynı virüs yani kardeşler :)

    Ve sen yeni bir ülkeye alışmaya çalışırken tabi bağışıklık sisteminde alışmaya çalışıyor.Sanırım bağışıklık sisteminde ciddi bir zayıflama var bir türlü toparlanamıyor vücut çünkü...Veeeee uçuğun nedeni vücutta b12 eksikliğidir .Lütfen bir baktır canım benim bu değerine orda çok önemli bir vitamin ( biliyorsun benim başıma neler geldi eksikliği yüzünden :) )ve one day women vitamin bulabilirsen hemen başla

    İyice zayıflamışsın yahu ne bu :) biraz daha sıkı giyin ilk 1-2 sene alışmaya çalışıyor yahu senin bu zarif narin vücudun :)

    öptüm seni

    YanıtlaSil
  3. ben balığı bıraktım da senin o güzel hallerine baktım desem :) senin deyiminle sinamike diyorsunda ben demiyorum şeker desem :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Nana; evet canım onlar çaydanlık ben de bayıldım ne şirinler di mi :)

    Elçinim; mevsim geçişlerinde hep oluyorum canım, eylül ayında da aynen oldum, bir de cıbıldak gezme de etkili oldu tabii, bundan sonra + derecelere aldanmam hayatta! ben de öptümmm mucukkk :)

    Burcu; canım benimmmm ama vallahi sabah saatlerinde ekşi satıyordum :) öptüm kocaman :)

    YanıtlaSil
  5. Prensi gördümmmm, prensi gördümmm :)))
    Dediğin gibi yemek bahane muhabbet şahane bir akşam oldu bizim içinde. Gecedeki en güzel şey ise limonata ve meyve tabağıydı. Eve aç dönünce dondurucudaki mantıyı yapıp afiyetle karnımızı doyurduk!!!

    YanıtlaSil
  6. Ayşecim; hii hii eveeettttt :) bir akşam karnımızı tıka basa doyuracağımız bir yemek düzenleyelim, gerçi biz bugün diyete başladık ama her pazartesi başlayıp cuma geldiğinde diyette olduğumuzu unutuyoruz :)

    YanıtlaSil
  7. Ardından bir iki bunun gibi balık gecesine gider, yine aç kalır, telafi ederiz Nonicim, sen düşünme dieti!!! Haftada bir mide ziyafetinden hiç bişeycikler olmaz sanırsam, hem diyete ihtiyacın olduğunu da kim söylemiş !!!

    YanıtlaSil
  8. Harikasın koptum yine:))))
    Tam diyordumki ohh ne güzel yeni bir balık tarifi sonuç ohhh mondüü:))
    kesinlikle türk mutfağı ne diyebiliriz ki doğru söze ne hacet:)
    Durum vahim olsada sempatik bir gargamel olmuşsun:)
    Yinde fotoğraflardaki ortam sıcacık görünüyor

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...