19 Nisan 2011

Cinemagraph

Bu aralar yeni bir tutkum var; çektiğim fotoğrafları animasyonlu hale getirmek! Bu işin ustalarını da büyük bir ilgiyle takip ediyorum... Mesela New York'lu fotoğrafçı Jamie onlardan biri... Jamie'nin "cinemagraph" ismini verdiği fotoğrafları (bu ve şu favorilerim arasında...) inanılmaz! Yanılmıyorsam onun yaptığı fotoğrafın tümünü değil sadece belli bir bölgesini alarak animasyonlu hale getirmek... Bu da Adobe After Effects sayesinde oluyormuş. Bu konuda henüz bilgi sahibi değilim ama öğrenmek için can atıyorum!
Cinemagraph hakkında internette araştırma yaparken bir de If We Don't, Remember Me. adlı siteyi keşfettim. Burada ise sinema filmlerinin belli bir sahnesi animasyonlu fotoğraf haline getirilmiş. Benim gibi ilgiliyseniz siteye girip bir bakın derim, gerçekten her kare muhteşem!
Bunlar da içlerinden seçtiklerim:
Psycho (1960)
The Shining (1980)
Scarface (1983)

Nasıl, inanılmaz etkileyici değil mi?!

32 yorum:

  1. Ah Noni, yemin ederim "Psycho" dan ürktüm, o nasıl bakışlar ve gülümseme öyle. Üstüme atlayacak sandım:))))

    YanıtlaSil
  2. Al Pacino süper olmuş pek bi haşin türk erkeği gibi:)))

    YanıtlaSil
  3. Harika.Ben de nasıl yaptığını merak edip dururdum:-)

    Anthony Perkins ve Jack Nicholson çok korkunç.

    YanıtlaSil
  4. Etkileyici ve eğlenceli,
    Çok güldüm.)

    YanıtlaSil
  5. ahh nonicim ben de senin göz kırpmalı fotolarına bayılıyoridim, ustalar da iyiymiş tabi, çok eğlenceli gözüküyo valla.

    zevkle takip ediyor olacağım oynak fotolarını hihihihi :)

    YanıtlaSil
  6. ay hem çok ilginç hemde korkutucu geldi:)

    YanıtlaSil
  7. bunu bende seviyorum, gifler hazirliyorum ama bunlar baya profesyonel...

    YanıtlaSil
  8. Leylak Dalı; vallah ben de tırstım ondan :P

    Meyra; evet Kadir İnanır gibi şimdi beş kardeş geliyo der gibi bakmış hee hee :)

    Kunegond; kesinlikle katılıyorum, bilgisayar karşısında o bakışlar beni tedirgin etti resmen :)

    domatessuyu; ben korktum yaf :(

    battodol; hii hii benimkiler amatörce denemeler ama çok eğlenceli oluyor bir de prens fotoğraf çekiminden sıkılmasa ahhh o zaman neler yaratıcam neleerrr :)

    AYŞEN; bana daaaa :)

    Burcu; evet özellikle Jamie'nin çekimleri çok profesyonel...

    YanıtlaSil
  9. Noniii, super bunlar. Jack Nicholson sanki bana bağırıyormuş gibi geldi. Sayende yeni birşey keşfetmiş olduk. Ne güzel!!!

    YanıtlaSil
  10. inanılmaz bişey buu. çok beğendim

    YanıtlaSil
  11. :) Nonim adobe image ready'de de gif haline getirebiliyoruz fotografları ama sanırım cs5'de image ready yok bilmiyorum.
    Senin pissi'ye bu şekilde mini bir animasyon film yapsana :P:P:P Miso olaya anlam vermeye çalışıyor sanırım :D

    YanıtlaSil
  12. noniiii şu sayko çok fenaymış yaaa, tam sayko yani :)gerildim resmen..

    ben de istiyorum ben de yapıcam ben de ben deeee...

    YanıtlaSil
  13. Noni'cim bunlar harika! Paylasim icin cok tesekkurler ;) Bana da ogretir misin bunu yapmayi adim adim, ben hic anlamam da bu islerden :(

    YanıtlaSil
  14. ınanılmaz bırsey.
    ben encok scarfaceden etkılendım.
    ılk once gozler oynadı mı oynamadımı anlayamıyorsunuz. son net bır sekılde donup bakıyor. dıgerlerı de ınanılmaz, galıba secım yapamadım.

    YanıtlaSil
  15. çok etkileyici bir şey bu, bayıldım. akan kek şelalesinde hipnoz oluyordum az kalsın :)

    YanıtlaSil
  16. Gamlı Baykuş; beğenmene sevindim canım ;)

    tubitos; ben deeee :)

    Nana; evet canım ben de fotoğraf programında gif haline getiriyorum Miso'yu başrolde oynatacağım bir film hazırlıyım ben en iyisi ;)

    bebe; yap canım denemesi çok eğlenceli ama foto makinesini hiç titretmeden çekmek gerekiyor ;)

    DENİZ; sana şimdi bir mail atıyorum canım ;)

    Robin; ayyy sağol canım benim :)

    Zeynep; evet ne feci bakıyor di mi :P

    Pinky; ay evet ben nerdeyse parmağımı sokacaktım içine hee heee :)

    YanıtlaSil
  17. sen de arada uyguluyordun ben hep merak ederdım nasıl oluyor dıye ve senınkıler de cok guzel oluyordu canım :)

    YanıtlaSil
  18. canim... ben de bayiliyorum bu cinemagraph olaylarina... mum denemelerimi biliyorsun zaten ;)
    mucxxxx

    YanıtlaSil
  19. wow supermis bunlar!
    Jack Nicholson'in gulumsemesi ozellikle *_*
    Bir de Miso'nun kuyrugu :)
    Dedigin linklere de baktim,superler ^_^

    YanıtlaSil
  20. Burcu; gerçekten güzel oluyor muydu? ay ben daha çok deniyim o zaman, sağol canım :)

    Ablammm; senin denemelerin harika oluyor, mumlarına bayılıyorum!

    FerahFeza; oyyy bunlar arasında benim haşin bakışlı misomun da beğenilmesine çok sevindim tatlısı :)

    YanıtlaSil
  21. ezgi yaman20/4/11 10:59

    Psycho giiittt nonimin sayfasındann :|

    YanıtlaSil
  22. ezgicim; vallaha bunlar gece uykumuza girecek ha!

    YanıtlaSil
  23. ezgi yaman20/4/11 16:18

    :)) aynennn

    YanıtlaSil
  24. nonicim , bu bilgileri verdiğin için çook teşekkürler.meraklısıyım biliyorsun:)

    YanıtlaSil
  25. ezgi; mucukkkk tatlımmmm :)

    Buket; rica ederim canım, senden de bekliyorum animasyonlar ;)

    YanıtlaSil
  26. Bak hem bilgim hem de bilgisayarımdaki özellikler sınırlı, ne olur beni daha da fazla komplekse sokma ama ne olurrrr.. :(((((

    YanıtlaSil
  27. aayy müthiş bişi nasıl oluyoo o nasıll??

    YanıtlaSil
  28. anammmm korktum valla :)))
    bak ben de merak ettim kocişime sorayım da belki biliyorsa bana göstersin birkaç deneme de ben yapayım :)))

    YanıtlaSil
  29. Evommmm; öyle deme ama senin de yazma konusundaki yeteneğin bende yokkk!

    Civcivim; geldiğimde bilahare ben sana anlatırım yavrim ;)

    Nesobabycim; aaa karamelli filmler yapsana böyleee!

    YanıtlaSil
  30. Noni, harika isler..
    ben de nasil yapilacagini merak ediyorum
    rica etsem beni de bilgilendirir misin?

    YanıtlaSil
  31. Noni, harika isler..
    ben de nasil yapilacagini merak ediyorum
    rica etsem beni de bilgilendirir misin?

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...