18 Nisan 2011

Parçalı Bulutlu



Türkiye tatilimiz yaklaştıkça prensimle bizi bir telaştır aldı... Ehh malum annelerimiz, anneannelerimiz bize leziz sofralar kuracağı için (kuracaksınız di mi bak yoksa gelmem ona göre, şimdiden pazarlığımı yapıyım da ben ne olur ne olmaz hee hee :)) bizim bu güzel mamaları haketmemiz gerekiyor, bunun için de sessiz ama derinden bir diyete başladık. Velakin bir boğa burcu yavrusu olarak benim boğazımı tutmam çok zor! Tüm kışı güneşsiz bir şehirde geçirdiğimi de hesaba katacak olursak bünyeye mutluluk hormonu basabilmek için tatlı ve çikolataya saldırmış olmam gayet normal karşılanmalı öyle di mi ;) Tabii hal böyle olunca da formumu bol bol yürüyüşler yaparak korumaya çalışıyorum...
Pazar günü havanın güneşli olmasını fırsat bilip haydi VDNH'ya gidelim dedik. Ben nedense burayı çok seviyorum. Kocaman bir meydanda muhteşem görünümlü binalar (içlerinde sağlıktan gıdaya, bahçecilikten tekstile çeşitli sayıda mağazalar olan pavyonlar), cıvıl cıvıl insanlar, bangır bangır çalan müzik ile bir panayır havasını andırıyor...
Gerçi biz metrodan çıkana kadar hava parçalı bulutlu bir hal aldı ama pes etmedik. Bu sefer VDNH'yı karış karış arşınlamaya kararlıydık!
Burda gençlerin hobisi kışın buz pateni yapmak, havalar ısınınca buz pateninin yerini rollerblade'ler alıyor...
Vay anasını bu koca boğayı oraya nasıl kondurdular acaba?! Altından geçmeye korktum, uzaktan çektim fotosunu, ödleğim ben ödlek ama olsun kötü bişey değil ki, değil di mi?
Bakmayacam, obcektife değil na böle uzaklara dalıp gidiyormuş gibi yapacam, o zaman daha havalı olurmuş bir yerde öyle okuduydum :P
Yürüdükçe yeni pavyonlar keşfettik ve bir süre sonra pavyonlar yerini harika bir ormana bıraktı...
Kuş cıvıltılarını nasıl da özlemişim! Gözlerimi kapatıp bir süre bu anın tadını çıkarttım ;)
Bu saklı cennette yürürken kendimi birden Polonezköy veya Ağva'da gibi hissettim, içimi huzur kapladı...
Bu arada orman içinde kalan terkedilmiş ve artık kullanılmayan pavyonları da gördük...
Atlı bayan polisler de orman içinde gezinip asayişi sağlıyorlardı...
Eğlence isteyenler için VDNH'nın renkli meydanı, biraz sessizlik arayanlar içinse orman içi... Burası herkese hitap eden harika bir yer! Bir gün Moskova'ya yolunuz düşerse VDNH'yı görmeden sakın dönmeyin olur mu ;) 

15 yorum:

  1. Metro 2033 adlı romanı okuduğumdan beri en çok merak ettiğim yerlerden birisi VDNH ve aynı isimli metro istasyonu. Sayende bi nebze merakım giderilmiş oldu. Teşekkürler ^.^

    YanıtlaSil
  2. Ahhh bu boğa burcu benim ömrümü yedi :)

    10 günde 6 kilo verdim gene iştahım açıldı ya :(

    YanıtlaSil
  3. buraları harika yerler noni ,eminim ki annenler siz geliyorsunuz diye harika yemekler yapacaktır ,ben prasanın içine havuc rendelemeyi annenden ögrendim hii :)bilmiyordum :)

    YanıtlaSil
  4. Nonicim hiç endişen olmasın, sen nereye baksan havalısın!!!
    Pazar günü de evdeydik, keşke kahveye gelseydiniz o kadar yaklaşmışken!

    YanıtlaSil
  5. bir daha gelirsem oralara kesin sabah erken gidip heryerini gezicem uzaklara bakan pozun da havalı yani nerede okuduysan doğru yazmışlar öpüldünüz efemmm

    YanıtlaSil
  6. Nyuu; aaa o romanı bilmiyorum ben merak ettim şimdik...bu yazım da yine bahsetmiştim buradan, belki ilgini çeker canım:
    http://nonim.blogspot.com/2010/12/pavyon.html

    Elçinim; ahhh nasıl verdin o kiloları bana da hemen söyleee!

    dikisdersi; evet annemin eli çok yatkındır, harika yemekler yapar, hani dolapta 1 patlıcan 2 domatesle ortaya harika yemek çıkaran hatunlar vardır ya heh annemde onlardan biri işte :) ben hiç ona çekmemişim fırk fırk :(

    Ayşecim; aaa tühh hiç aklıma gelmedi doğru ya siz buraya çok yakınsınız! ne şanslısınız VDNH sizin elinizin altında canım ;)

    Canım Annemmm; seninle altını üstüne getiririz güzel annem sen gel yeter ki ama güzel havalarda gel, babiş duy sesimi :)

    YanıtlaSil
  7. hakkaten uzağa bakan fotolar çok havalı oluyor :) yalnız tabi senin gibi minik burunlulara göre, benim gibi çirkin burunlulara göre değil :D

    YanıtlaSil
  8. defne; hadi yaaa ben daha çok uzaklara bakıyım o zaman ;) benim de burnum çok küçük değil ama haçan bubam karatenizludur daaa ;)

    YanıtlaSil
  9. gercekten hava parcalı bulutluymus:)

    YanıtlaSil
  10. Zeynep; evet sabah günlük güneşlikken 15 dakika içinde gökyüzünü bulutlar sardı, buranın havası çok değişken :(

    YanıtlaSil
  11. cok guzelmıs gercekten :) ama sadece senın oralar değil buralar da cok soguk grı ve puslu canım...sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Burcu; yapma ya :( bu sene yaz serin geçecekmiş zaten yandım ben :(

    YanıtlaSil
  13. Nonim,
    Daha önce en az 10 kere yazmışımdır ama gene yazayım.. :) Senin gezdiğin yerleri, koyduğun fotoları görünce gezesim gelmiyor İstanbul da, hele foto filan çekesim hiçççççç..

    YanıtlaSil
  14. Evet öyle uzaklara dalmış gidiyorken çok havalı sanki seni umursamıyorum ben bir ünlü modelim bakışı atmışsın bir de daha havalı olmuş :)))
    Pavyon nedir bu arada merak ettim bizim bildiğimiz çalgılı çingili pavyonlardan değil sanırım :)))

    YanıtlaSil
  15. Evommmm; Nazımla buraya gel beraber gezelim!

    nesobabycim; hii hii yok yok öyle değil, bu pavyonlar büyük binaların içindeki sergi alanına (aslında büyük bir çoğunluğu artık mağazalara çevrilmiş) verilen isim canım ;)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...