18 Mayıs 2011

Çocuklar Anıtı

Geçen hafta şehirde yürüyüş yaparken çok anlamlı bir anıt gördüm... 
Rus heykeltraş Mihail Chemiakin'in 13 bronz heykelden oluşan ve Moskova şehrine hediye ettiği "Çocuklar Yetişkinlerin Ahlaksızlıklarının Kurbanıdır" isimli anıtıydı bu...
Bu heykel kompozisyonunu, yaşayan ve gelecekteki nesillerin korunmasına bir çağrı ve sembol olması için yarattım. Uzun yıllar deklare edilmiş ve acıklı bir şekilde haykırılmıştır: "Çocuklar bizim geleceğimizdir!". Lakin toplumun çocuklara karşı işlediği suçları yazmak ciltler alacaktır. Bir sanatçı olarak ben bu çalışmamla sizleri, çocuklarımızın günümüzde çekmek zorunda kaldığı acı ve korkuları duymanız ve görmeniz için başınızı çevirmeye davet ediyorum. Tüm duyarlı ve dürüst insanlar çok geç olmadan durup düşünmelidir... Kayıtsız kalmayın!
Mihail Chemiakin

2001 yılında açılan anıt bazı tartışmaları da beraberinde getirmiş... Moskovalılar anıtın kendilerini kötü gösterdiğini iddia ederek itiraz etmişler ve yerinin değiştirilmesini istemişler. Heykellerin zarar görmemesi için bahçenin kapısı geceleri kitleniyormuş... Açıkçası anıtın bu kadar tepkiyi hakettiğine inanmıyorum çünkü sanatın kişisel değil evrensel olarak algılanması gerektiğine inanıyorum. Alkolizm, uyuşturucu, çocuk istismarı vs. bunlar her toplumda karşımıza çıkabilen kötülükler ne yazık ki...
Uyuşturucu Bağımlılığı
Fuhuş  
Hırsızlık
Alkolizm
Cehalet 
Yanlış Öğretiler
Kayıtsızlık
Şiddet Propagandası
Sadizm
Unutkanlar için... 
Çocuk İşçi İstismarı 
Yoksulluk
Savaş

13 yorum:

  1. sürekli hatırlatma olmazmı biz insanlara,çokta iyi olur sapmamamız için bir dur etkisi yapar belkide...

    YanıtlaSil
  2. beni gerçekten derinden etkiledi..

    YanıtlaSil
  3. çocuklar için yapılmış en iyi yapıt bence. herseyı ne kadar detaylı gostermıs.bence bunu ıstemeyenlerın gocunacak bırseylerı vardır

    YanıtlaSil
  4. Müthiş etkileyici bir anıtmış gerçekten. Anlatmak istediği şeye de anlatma biçimine de bayıldım!

    YanıtlaSil
  5. bir aynisindan bir tanede buraya tam taksim meydanina, hatta her sehire, gerci insanlik anitti gibi o'nuda yok ederler ya!!
    Malesef ki her yerde oldugu gibi rusya'da koyunlar cok, ulkelerinin en guzel, en ideal oldugunu dusunurler ve kucuk bir aciklarini hemen kapatmaya calisirlar duzeltmek yerine, ayni diger yerlerde oldugu gibi, ama yinede seviyorum orayi. :D

    YanıtlaSil
  6. Harika bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  7. harika heykeller , teşekkürler noni.

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar etkiliyici bir anlatım olmuş,teşekkürler paylaştığın için,sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  9. Nonim,
    Gerçekten çok anlamlı ve güzel bir yapıt olmuş. Sanatçı da büyük bir duyarlılkla, toplumun temel sorunlarını çeşitli semboller aracılığıyla betimlemiş. Çok etkileyici...
    Bizimle paylaşarak ne güzel bir şey yaptın...
    Tülay(ın)

    YanıtlaSil
  10. Moskova ne guzel sehirmis yahu! Rusya'yi hep soguk, sevimsiz, bakimsiz hayal ederdim sen gittin gideli gozume sempatik gozukuyor.

    YanıtlaSil
  11. Rica ederim, beğendiğim şeyleri sizlerle de hemen paylaşmak istiyorum...

    Bu anıt beni çok etkiledi gerçekten, önünden bir süre ayrılamadım, biz yetişkinleri kendine getirmek için birebir, ve her şehirde olmalı diye düşünüyorum, tabii anlayana...

    Moskova'ya eskiden de gelmiştim ama bu kadar renkli bir şehir olduğundan bihaberdim, her sokağında sizi şaşırtan birşey karşınıza çıkabiliyor, gerek yapıtları gerek insanlarıyla bence sürprizlerle dolu bir şehir, tek dezavantajı kışı, onun dışında özellikle yaz döneminde heryer yemyeşil olduğunda mutlaka gelip görülmesi gereken bir şehir ;)

    YanıtlaSil
  12. İnsanlar mutlaka gocundukları şeylerden kaçarlar,bu da onlardan birisi olsa gerek...Bende çok etkilendim...

    YanıtlaSil
  13. Bu heykeller beni cok düsündürdü, eline emegine saglik yapanlardan ve cok sagol okadari fotolarini cekmissin burda aciklamissin, ay gözlerim doldu gercekten cocuklar hem bunlara kanip gidiyorlar..

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...