09 Mayıs 2011

Kolomenskoye

Türkiye'deyken hafta sonları güzel havayı gördüğümüzde kendimizi ya Caddebostan sahiline ya Şile'ye ya da Polonezköy'e atardık. Biraz deniz havası veya yemyeşil doğa ile şehrin tozlu havasından kendimizi arındırırdık. Burda Polonezköy'ün yerini artık Kolomenskoye aldı ;) İlk defa bu hafta sonu gittik gördük ve kendimizi bu şahane parkta adeta kaybettik! 
Burda kışın her yer aylarca karlar altında kalmasına rağmen şehir bahara o kadar hızlı bir şekilde hazır oldu ki buna hayret ettik... O kadar buza, eksi derecelere rağmen hangi arada çimler yeşillendi, hangi arada çiçekler açtı hiç anlamadık!
Parkta yürümeye devam ettik ve patikadan yukarı doğru çıkmaya başladık...
Patikanın sonunda bizi büyük tahta bir kapı karşıladı, merakla içeri girdik... 
1651 yılında tahtadan yapılmış, 1666 yılında taşa çevrilmiş olan etkileyici Kazan Meryemana Kilisesi ile karşılaştık...
 
Parkta yeni evlenmiş çiftler de vardı... Gelin pek bir suratsızdı!
 Bu gelin de oldukça düşünceliydi, damat son dakka tüydü mü ne?!
Karşımıza ikinci bir kapı çıktı ve kapıdan geçince gördüğümüz manzara ile ağzımız açık kaldı!
Rusya'nın ilk taştan çadır çatılı yapısı olan Miraç Kilisesi 1532’de III.Vasili tarafından oğlu Ivan’ın (Korkunç Ivan) doğumunu kutlamak için yaptırılmış....
Bu etkileyici kilise UNESCO tarafından dünya kültür mirasları listesine alınmış...
Aziz George kilisesi 1841 yılında inşa edilmiş...
Parkın etrafında yürüyen, çimler üstünde piknik yapan birçok kişiye rağmen etrafta tek bir çöp göremedim. Ne diyebilirim ki darısı kendi memleketimin başına!
Kilisenin karşısında duran şehir manzarası ise muhteşemdi... 
Bir tek büyükler değil küçükler de buranın tadını çıkartıyordu ;) 
Yeşilin her rengi doğaya hakimdi... İşte bu görüntüye bayılıyorum!
Bu harika manzaradan sonra yürümeye yokuş aşağı devam ettik ve karşımıza Moskova nehri çıktı... Yürüyüş yapanlar, patenleriyle kayanlar ve bisiklete binenlerle burası bana Caddebostan sahilini anımsattı... İstanbul'u özlediğimde artık nereye geleceğimi iyi biliyorum ;)
Bunun keyfini süren bir tek biz değildik tabii ;) 
Nehirde kısa bir turun ardından dönüş yoluna geçtik ve tekrar yeşilliğin içinde bulduk kendimizi...
Minik büfelerde haşlanmış mısır, dondurma ve pamuk şekeri satılıyordu ancak bol oksijenle iştahı fazlasıyla açılanlar ve daha fazlasını isteyenler için de kafeteryalar yan yana sıralanmıştı ;)
Moskova'ya yolunuz düşerse şehrin içinde yer alan, huzur dolu bu parka mutlaka bir göz atmanızı tavsiye ederim.
Metro: Kolomenskaya (Yeşil hat üstünde)

24 yorum:

  1. Fotoğraflar ve anlatım tarzın sayesinde görmüş gibi oluyorum.Öylesine güzeldi,teşekkürler Noni,sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  2. güzel bir günün tadını çıkarmışsınız, ne mutlu.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. her seferinde ayrı keyif alıyorum her kareden

    YanıtlaSil
  4. гюнаыдин нони!
    не гюзел бир пост олмуш. баылдъм

    YanıtlaSil
  5. ne biçim gelindir bunlar yaa :D

    YanıtlaSil
  6. Yeşilin çiçeklerin kısaca doğanın güzelliği karşısında ,ortamın temizliği karşısında ağzım açık kaldı !

    YanıtlaSil
  7. ayy çok güzeell yeşillik hava da emin ol burdan güzel görünüyor biz daha kısa kola geçemedik..

    YanıtlaSil
  8. O değil de, ya damadın çirkinliği ve sümsüklüğü?

    YanıtlaSil
  9. tabi kaybolursun bu cennette noni ne güzel yermiş şehrin ortasında miss gibi:) ayy şu sıska geline taktım ben ayol biz 32 dişimizle gülücükler atarız evlenince bunlar garip gurüp hallere girmişler,bu kadar cilveli hatunlara evlenirken ne oluyo acep;) hayır bilmesek yutturacaklar:)

    YanıtlaSil
  10. Demekki bundan sonraki seferi baharda yapacağız harika bir manzara bitanem seni seviyorum,
    not:BİLEZİĞİM GELDİİİİ TAKTIMMM

    YanıtlaSil
  11. Boyle pilimi pirtimi toplayim moskova ya rusya ya gelesim geldi bu fotograflari gorunce yesile ve suya bayilirim
    ikisi bi arada olunca hersey tamamdir benim icim:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Harika bir parkmış, bayıldımmm. Kiliselerin mimarisi de çok ilginç. Gezmek isterdim doğrusu oraları.

    YanıtlaSil
  13. İnanamıyorum, Rusya'ya bile bahar gelmiş; İstanbul hala naz yapıyor. Park da fotoğraflar da şahane bu arada!

    YanıtlaSil
  14. İşte tam da böyle canlanıyor hayali Moskova'nın gözümde şu sıralar.. Moskova'dan ayrılırken gideyim isteyen ben değilmişim gibi çok özlüyorum şu sıra orayı.. onun için arada gelip yokluyorum burayı:)

    Fotoğraflar da çok güzel, fotoğrafçılık da.. sevgiler:)

    YanıtlaSil
  15. Nehire; teşekkürler canım sen de sevgiyle kal...

    asortik; doğa olmasaydı insanoğlu sanırım robottan farksız olurdu, bu yeşilliği hiç kaybetmememizi diliyorum, sevgiler...

    aynur; teşekkür ederim ben de bu güzel yorumları okurken çoook keyif alıyorum ;)

    !BLUEBIRD; amanin kiril alfabesiyle türkçe yazı, küçücük bir beynim vardı onu da bu yazının şifresini çözerken kaybettim, başımız sağolsun :)

    Modapark.Net; hiç sorma kimisi gerçekten bir tuhaf :)

    colette; ortamın temizliği beni de hayrete düşürdü, belki suratsızlar öyleler böyleler ama çevrelerine sahip çıkmayı korumayı bizden iyi biliyorlar...

    Civcivim; anaaa ben bileti ileri tarihe mi atsam ne yapsam :)

    Kedi Süpürgesi; haa haa haa gelinin neden karalar bağladığı belli :P

    Meyra; evet canım kimisi böyle cenazeye gider gibi suratsız oluyor, o zaman evlenmek zorunda mı bırakıldı acaba diye beni bir derttir alıyor doğrusu...

    Annemmm; aaa geldi mi iyi bari rahatladım, ama senin enerji bileziğine ihtiyacın yok ki annem iyicene atom karıncaya döneceksin vallahi :)

    mervişşş; ben de senin gibiyim canım doğa ve deniz olmadan yapamam hele etrafımda su yoksa nefes alamıyormuşum gibi geliyor bana!

    Depresif; evet burda çok güzel kiliseler var Moskova baharda gezilmesi gereken bir yer kesinlikle, ama baharda kışın aa aa!

    Ololi; teşekkürler :) hadi oraya da gelsin bahar artık 2 hafta sonra ordayım aaa kızdırmasın beni!!!

    Deli Anne; gerçekten özleniyor mu? benim de en merak ettiğim şeylerden biri bu; ilerde bir gün dönünce burası aklıma gelecek özleyecek miyim yoksa hep kara kışıyla soğuğuyla mı aklımda kalacak? gerçi şundan eminim ki parkların yeşilliğini ve metroların her yere kolayca ulaşmamı sağlamasını çoook arayacağım! sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Noni, özleniyormuş:( Koca kaldırımları, geniş alanları, dediğin gibi parkları ve bıraktığı izler, anılar özleniyormuş benim yaşadığım..

    YanıtlaSil
  17. oyle guzel anlatmıs ve fotolamıssınkı her zamankı gıbı coook beendım,sevgıler

    YanıtlaSil
  18. İnsanlara 'çirkin' kelimesini kullanmaktan hazetmeyen biriyim aslında. Ama damat o olduktan sonra gelinin yüzü nasıl gülsün ki? :P rus yavruşkaları neden Türk erkeği diye dolanıyor anlaşıldı :P

    YanıtlaSil
  19. Eski 10 senenlik orali olarak ne kadar sanlimisim degil mi? Hergun o parkin zevkini cikariyordum, bence moskova'nin en guzel semti kolomensky.. ;)
    parkin icinde 1700'lerden kalma baska kilisede var ve icinde de cok eski donemlerden kalma mezarlar var, parkin sonu Каширски'ye kadar uzanir ve parkin icinde eskiden kalma halen bir kac ev vardir ve icinde halen insanlar yasar.. ;)
    Ne kadar ozledim ve arar oldum istanbul'dan sonra.. :D Neyse az kaldi kacmaya.. :D

    YanıtlaSil
  20. annemle babam iş gereği cok sık gittiler moscovaya ama bana nasip olmadı, sende okudukca hevesim kabarıyor, kocacığımla bir kacamak mı yapaım geldi...

    YanıtlaSil
  21. Deli Anne; aaa sahiden mi? ben de birçok güzel anıyla döneceğim buradan o zaman...

    beybii; teşekkür ederim, Moskova'dan da kocaman sevgiler!

    nil; çok doğru bir noktaya parmak bastın canım evet kesinlikle sebep budur :)

    MeRaiL; bu kadar zamanda kimbilir senin ne anıların birikmiştir bu güzel şehirde, geldiğinde burda olursak görüşelim!

    Aysun; aaa anniş babişle fırsat olmadıysa o zaman kocişle mutlaka yapın kaçamağı, buranın yazı çok keyifli oluyormuş :)

    YanıtlaSil
  22. :)) suratsız gelinle damadı kaçmış geline koptum biraz da kart mı ne ? :))) valla yurtdışındaki park kültürüne bayılıyorum, dediğin gibi darısı bizim memleketin başına, çünkü bizde park oldu mu bir takım insanların istilasına uğramş şöyle keyifle sessizce ve temiz bir ortamda dinlenebileceğin yerler olmuyor maalesef . Ama bu hafta burda havalar düzeldi güzel parklara gitmenin vakti geldi ( tabi diğerlerinden fırsat kalırsa) biliyorsun caddebostan sahili bile plaj yapıp katlettiler :))) ilk yapıldığında ne kadar da güzeldi şimdi adım atacak yer bulamıyrsun

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...