27 Haziran 2011

İmren Helva & Tatlı Evi

Sana daaaaa Alaçatı'na daaaa demiyorsunuz di mi :) Ama napıyım bu fotoğraflara her baktığımda, bloguma her tatil postu girdiğimde yine kendimi oralarda buluyorum ;) Tatil bizim için bitmiş olabilir ama zihnimde bitirmemek için direniyorum, bu yüzden bana birazcık daha katlanmanız gerekebilir... Bugünkü durağımız İmren Pastanesi... Geçen seneyi bir yad edelim dedik ve İmren'in en eski şubesinde küçük bir mola verdik.
İmren Helva & Tatlı Evi, Selanik göçmeni Hasan Usta tarafından 1941 yılında Alaçatı'da açılmış. Küçük bir imalathanede yapılan muhallebi, kara helva, tahin helva, şıra, baklava, revani ile işe başlayıp Hasan Usta'nın oğlu Ekrem ile gelişerek yöresinde meşhur damak tadı olmuş.Torunları pastacılığı da katarak İmren Helva ve Tatlı Evi'ni günümüze kadar taşımışlar.
İmren'in sakız tatlısı gibi şahane bir hafta dilerim hepinize!

12 yorum:

  1. Ne kadar guzel bir yer :) Alacati her kosesiyle ayri guzel... Elbet ben de birgun yine gidecegim :)

    YanıtlaSil
  2. hiiii sabah sabah tatlı krizine girdiiimmm :O

    YanıtlaSil
  3. Alaçatı'ya hiç gitmedim ama yazdıkların sayesinde aklın bir köşesine not ettim Nonim. :)
    Evet ya bak bu hafta çok güzel olsun çok tatlı olsun hepimiz için :P

    YanıtlaSil
  4. SAKIZLI TATLI HARİKA DURUYOR CANIM ÇEKTİ ÖPTÜM CANIM BENİM

    YanıtlaSil
  5. Tatlı cidden çok leziz gözüküyor:) Ben zevkle okuyorum yazılarını;) Devamı var di mi??? İyi haftalar:)

    YanıtlaSil
  6. noni, değil sıkılmak aksine ayıla bayıla okuyorum her gezi postunu. hatta rusya'da gezdiğin yerlere ilişkin postların hemen hemen hepsi readerda yıldızlı =) döne döne okuyorum..

    gezi yazarlığı yapmalısın

    YanıtlaSil
  7. Şu an çoooook stresliyim ve bu tatlı görüntüsü bana biraz sakinlik verdi:)
    Teşekkürler Noni:)

    YanıtlaSil
  8. Esas ben size teşekkür ederim! Yorumlarınız sayesinde bloguma keyifle yazılar ve fotoğraflar ekliyorum, iyi ki varsınız!

    YanıtlaSil
  9. Alaçatı çok hoş bir yer sayende geziyoruz:)seni takip ediyorum ve fotoğraflarını beğeniyorum,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. İmreni bilmezmiyiz :))
    nonicim, kızımın doğumgününü bir sen görmedin ama :(

    YanıtlaSil
  11. tatlıyı görünce yorumum da tatlının üzerine olsun dedim :) bu kadar uzun süredir blog yazana rast gelmemiştim henüz. gerçekten şaşırdım ve saygı duydum. emeklerine sağlık. başarılar dileriö.

    http://fotografcercevem.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. Teşekkürler Hülya, her zaman beklerim ;)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...