24 Haziran 2011

Midyeci Şakir

Bu hafta St. Petersburg'a kısa bir gezi düzenledik ama o fotoğraflara geçmeden önce canım memleketimin diğer güzelliklerini sizlerle paylaşmak istiyorum... Memleketimize ait özlediğim o kadar lezzet var ki... Midye dolma da bunlardan biri ;) Kimisi midyeler denizdeki tüm pislikleri toplar, içinde kurşun barındırır, sağlığa zararlıdır der, ağzına sürmez... Ama ben ne zaman Ege'ye adım atsam tüm bunlara kulaklarımı tıkar bu lezzete kendimi kaptırırım... Küçükken ilk Marmaris'te Ankara Sitesi'nde otururken yemiştim bu minik leziz dolmalardan... Ve sonrasında annem ve ablamla vazgeçilmez plaj keyiflerimizden biri olup çıkmıştı. Bu nedenle ne zaman plajda üstüne limon sıkılmış bir tabak midye dolma yesem yine Ankara Sitesi'ndeki o küçük kıza dönerim :)
He bu arada küçükken herkesin benden yaka silktiği bir yavri olduğumu da söylemeliyim :P Alaçatı sahilindeyken de aynı o ağlak minnak Nonik gibi tutturdum ben midye dolma isterim diye! Evren prensime acımış olmalı ki karşımıza şak diye Midyeci Şakir'i çıkardı :)
Hürriyet'in pazar ekini okumuş olanlar da hemen hatırlayacaktır zaten...
Ve mutlu son! Bu lezzete kim hayır diyebilir ki ?! Hem biz Türküz bize bişey olmaz ;)
Muhabbetinize değil midyenize limon sıktığınız bir hafta sonu dilerim hepinize!

14 yorum:

  1. Evine hoşgeldin canım ilk geldiği ananene giderken menekşeden geçtik ablana da yedirdik midyeci kızlarım benim

    YanıtlaSil
  2. Canım yaaa , Ablan da Türkiye ye gelir gelmez midye dolma yemiş:)

    YanıtlaSil
  3. Noni, una vera specialità ci proponi oggi...vorrei essere lì per gustarmela. Ciao da Sile

    YanıtlaSil
  4. Midye dolmasını bir türlü yiyemedim:))
    Birileri yerken uzaktan izlemesi çok güzel,ama iş uygulamaya geldiğinde elim gitmiyor hiç:)

    YanıtlaSil
  5. Hayatimda hic yemedim Nonim,görüntüsü biraz korkutur beni.Ama öyle güzel yazmissin ki,korkumun yerini merak saldi ;)

    YanıtlaSil
  6. Ahh be Nonim bende çok severim.. ama bu yaptığın post şimdi hiiiiç olmadı.. okurken hak vericeksin :) Dua ederken senin içinde ettiğim dua vardı benimkinin bu hafta gerçekleşmiş olduğunu öğrendimu ve 1 aylık hamişim :) Şimdi her aklıma geldiğinde senin içinde dua ediyorum...

    YanıtlaSil
  7. amannn tanrııııııııımmmm bayılırım:) midyeci önünde durduğumda karnımdaki o acıyı fazla doydun yeter sinyalini duyana kadar aralıksız yiyorum bol limonluu ağzım sulandı bile:) neyseki yokluğunu çekmiyorum:)bu post beni midyeciye uçurur:)

    YanıtlaSil
  8. Hamileyim ve canim cekti...Yurt disind ayasiyorum...N'apcaz simdi???

    Selen

    YanıtlaSil
  9. Offf bir Egeli olarak en sevdigim seylerin basinda diyebilirim.. Soguk buz gibi bira ve arkadaslarla aramizda para toplayarak aldigimiz bir tepsi midyeyi mideye indirmek.Ben de genc kizligima dondum bak simdi :(

    YanıtlaSil
  10. hiç yemedim ama merak ediyorum 3 hafta sonra bodrum marmaris tatiline gidiyorum inşallah orada denemeye fırsatım olur sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. Canım annemmm; içim gidiyor, siz ordasınız ben burda aaa olcak iş değil!

    Rabia; eveeeet midyeci aileyiz biz kihhh kihhh :)

    Sile; grazie mille, I wish I can make more Italian sentences! take care ;)

    Krnc; ben de minik olanları yiyebiliyorum bazıları papuç kadar oluyor onları hayatta yutamam ıyk :P

    Vintage Duygular; aa yok yok canım hiç korkma lüp diye at ağzına ;)

    Hayat; hiiii inanmıyorummmm! ne şanslısın canım, tadını çıkart bu güzel duygunun, bebişini sağ salim kucağına almanı diliyorum, seni ve prensini tebrik ediyorum ;)

    MY LİFE; ay ne güzel bir adım yakınsın demek, o zaman bir dahaki sefere benim için de ye lütfen ;)

    Selen; anaaa hamişleri hiç düşünmedim ben, pardon kızlar :( benim canım midye dolma çektiğinde bol karabiberli bir pilav yapıp üstüne limon sıkıp yiyorum, aynı yere geçmese de insanın isteğini kırıyor, tavsiye ederim ;)

    DENiZ; ahhh evet bira da yanında iyi giderdi bak yine canım çekti ;)

    fikir projeleri; ahhh marmaris!!! benim için de yeee lütfen ;)

    YanıtlaSil
  12. Sen ne tatli birisin yaa :)) cok tesekkur ederim canim benim.. Allah tez zamanda sanada yasaticak , cunku hamilelerin dilegini yerine getirir derler :) simdi seni birlikte takip ediyoruz ve simdi o guzel yanaklarindan opuyoru'z :) aa bide midye hamileler icin yuksek miktarda civa icermesi sebebiyle sakincaliymis ben ogrenir ogrenmez yasak koydum.. Ilerde as erirsem dedigin tarifi yapip yemeyi dusunuyorum.. :)

    YanıtlaSil
  13. Hayat; amin canım aminnnnnn! uyarın için de çok teşekkürler tatlısı!
    Seleeeen bak midye sana da yasak, olsa da zaten yiyemezmişsin, ay üstümden yük kalktı ayol sizi durduk yerde aşerdirttim diye dertli olmuştum :)

    YanıtlaSil
  14. Yamiiiiii canim cekti :)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...