09 Temmuz 2011

Hermitaj Müzesi (2. Kat)

Hermitajın 2. katına doğru çıkıyoruz. Bu katta Rus, Fransız, İspanyol, Alman, İngiliz, İtalyan, Flaman, Hollanda ve Avrupa sanatından birçok eser var. Ayrıca sarayın iç mekanı ve Katerina'ya ait eşyalar da bulunuyor...
18. yüzyılın 2. yarısına ait "Jüpiter - Ateş" isimli yün-ipek goblen...
Susanna ve Yaşlıllar
Jean Francois de Troy
Susanna ve Yaşlılar
Pieter Paul Rubens
1779, İngiltere
Farklı ressamlar tarafından resmedilen "Susanna ve Yaşlılar"ın hikayesine göre; dürüst bir eş olan Susanna şehvet düşkünü iki yaşlı tarafından suçlanır. Hizmetçilerini gönderdiği bir gün evinin bahçesinde banyo yapan Susanna iki yaşlı adam tarafından gözetlenir. Evine geri döndüğü sırada yaşlı adamlar Susanna'ya asılır, eğer bizimle birlikte olmazsan seni genç bir adamla bu bahçede gördüğümüzü iddia ederiz diye tehdit ederler. Susanna şantaja boyun eğmez ve bir süre sonra fahişelikten tutuklanarak idama mahkum edilir. Fakat bu karara Daniel isminde genç biri itiraz eder, bir masumun ölümünün engellenmesi için yaşlı adamların da ayrı ayrı sorgulanması gerektiğini söyler. Yaşlı adamlar ayrı ayrı o gün ne gördükleri hakkında detaylı sorguya çekilir ve her ikisi de Susanna'yı sevgilisiyle birlikte gördükleri ağacı farklı tasvir eder. İlki onları sakız ağacının altında gördüğünü söyler, ikincisi ise meşe ağacının altında... Sakız ve meşe ağacı arasındaki büyük farktan ötürü yaşlı adamların yalan söylediği ortaya çıkar ve idama mahkum edilirler. Susanna temize çıkar...
Kraliçe Anne d'Autriche'in alegorik portresi
Simon Vouet
16. yüzyılın sonlarına ait kaseler
Bernard Palissy
17. yüzyıla ait tabak
Bernard Palissy
Tarquin ve Lucretia
Pieter Paul Rubens
1609-1610, Belçika
Latin Yardımseverliği
Pieter Paul Rubens
Müzede beni en çok etkileyen tablolardan biri de bu oldu... Açlığa mahkum edilen Cimon'un hayatta kalabilmesi için kızı Pero'nun babasını gizlice emzirmesinin hikayesidir bu... Pero bir gardiyan tarafından farkedilir, onun bu fedakar davranışı yetkilileri derinden etkiler ve babasının serbest kalmasına karar verirler...
Philadelphia ve Elizabeth Warton
Antoon Van Dyck
1640, İngiltere
Bu tabloyu görür görmez aklıma canım ablam geldi hemen...
Balık Marketi
Frans Snyders
1618-1621, Belçika
Frans Snyders
Bu kadar eser arasında sanırım tek hazzetmediğim Frans Snyders'ın tabloları oldu... Ölü balıklar, ata saldıran köpekler, her biri ayrı bir vahşet içeriyordu...
Şarap Soğutucusu
Charles Frederick Kandler
1734, İngiltere
Şarap Soğutucusu
I. Philip Rollos
1699, İngiltere
Çariçe I. Katerina
Carel de Moor
1717
Kışlık saraya ait eşyalar...
Çariçenin kütüphanesi...
Eveeet 2. katı da tamamladık, son kata geçmeden önce biraz dinlensek iyi olacak ;)

10 yorum:

  1. Gerçekten gitmiş gibi oluyorum okudukça :) Eline sağlık Noni.. Postlar çok güzel

    YanıtlaSil
  2. izzi; rica ederim bu müze postları sizi sıkmıyorsa ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  3. Sayende kulture doyuyorum Noni'cim,tabi bir turlu doyulmaz sanata ya ^_^ Cok guzel yerler,cok sanslisin gormekle canim,hele Nazim'in mezarini gordun ya,gosterdin ya, o pek yetti bana ^_^
    Fotograflarinsa hep harika!

    YanıtlaSil
  4. Ah, çok güzel hepsi!
    Ama ben en çok en son fotoğrafı sevdim. :P
    Resimleri hikayeleriyle anlatman ayrı bir hoş tabii. :)) Sayende biz de bu güzel yerlerden mahrum kalmamış oluyoruz. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Noni böyle ayrıntılı ve bilgilendirici yazılar yazdığın için gerçekten çok teşekkürler. Tabloların heykellerin hikayelerini bizimle paylaşman harika. sanat tarihi dersinde gibiyi, çok keyifli.
    benimde en etkilendiğim Rubens'in Latin Yardımseverliği oldu. john steinbeck'in "gazap üzümleri" romanın sonu da aynen bu sahne gibi bitiyordu. en acıklı türk filmlerinde bile ağlamayan ben o romanın sonunda ağlayıp bazı şeylere lanet etmiştim. fakat orada kadın'ın yeni doğan bebeği güç şartlara dayanamayıp ölüyordu ve kadın açlıktan ölmek üzere olan hiç tanımadığı bir erkeğe sütünü veriyordu.

    YanıtlaSil
  6. Ferah Feza; teşekkürler datlummm :)

    Elif Ayvaz; rica ederim :) bebek beşiğini görünce ben de bayılmıştım, içine kıvrılıp uyuyasım gelmişti hii hii ;)

    !♥Kapkara Camdan Kelebek♥!; aaa gazap üzümleri romanını ben de çok eskiden okumuştum ama sonunu hiç hatırlamıyorum, çok etkileyiciymiş gerçekten...

    YanıtlaSil
  7. arapsaçı noni 2011, hahahaha oldum yaaa:))

    tablolr mekan basdondurucu, babasını emziren tablo ben de cok etkiledi, inaılmaz bir hikaye

    YanıtlaSil
  8. 1. kattaki masklar.
    2. katta ki, resimlerinin çoğunu resimle uğraştığım için, kitaplığımda ki kitaplardan görmüştüm. ama babasını emziren kızı ilk defa görüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Ben de yillar once gordugum bu muze de babasini emziren kizin tablosunu ararken blogunuzu gordum. Elinize saglik, gercekten gezip gormekten daha verimli bir anlatim olmus:)).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...