08 Temmuz 2011

Nevsky Caddesi

Şemsiyemi açtım bekliyorum sizi yavrilerim gördünüz mü beni :) Bugün St. Petersburg'un en hareketli en cıvıl cıvıl caddelerinden biri olan Nevsky Prospekt'te yürüyüş yapıyoruz. Havamız biraz bulutlu, zaten St. Petersburg'un havasına pek güven olmuyor, yağan sağanak yağmurla ıslanıp açan güneşle sevinip ardından gökyüzünü kaplayan kara bulutlarla kederlenip ambale oluyoruz. Güneşli anlarda makinemizin denklanşörüne basabildiysek ne mutlu bize! Neyse havayı bırakalım da vakit kaybetmeden yürüyüşümüze başlayalım...
74km. uzunluğunluğundaki Neva Nehri'nin 30 km.lik kısmı şehrin içerisinden geçiyor. Nehir üzerinde 42 ada, 95 kanal var ve bu kanallarda küçük turlar yapılabiliyor. Bu kanalların üç tanesi Nevsky caddesinden geçiyor.
Caddede yürüyüşümüz devam ediyor...
Şimdi Kazanskiy köprüsünün üstündeyiz Altımızdan Neva nehrinin kanallarından biri olan Griboyedov Kanalı geçiyor. İsmini ünlü bir Rus yazar ve şair olan Alexander Gribojedov’dan alan bu kanal, bir zamanlar tüccarların ve devlet memurlarının yaşadığı 19. yüzyıl binalarının hemen yanından akıp geçiyor. Köprüden ileri doğru baktığımızda Moskova'daki St. Basil Katedrali'ne çok benzeyen Kanlı Kilise'yi görüyoruz. Gelin biraz daha yakından inceleyelim...
1881 yılında Çar II. Alexander’ın suikaste uğradığı yerde yapılan 5 kubbeli bu kilise, aynı zamanda Yeniden Diriliş Kilisesi olarak da biliniyor. 81 metre yüksekliğindeki en yüksek kubbe suikastin gerçekleştiği yılı temsil ederken, 67 metre uzunluğundaki ikinci kubbe çarın öldüğü zamanki yaşını ifade ediyor.
Evet şimdi biraz soluklanma zamanı... Bi dakka ya benim parmak ne öyle??? Vallah billah rehberiniz masum kimseye hareket çektiği falan yok! Elimi gayet masum bir şekilde demire dayamışım, parmağın aldığı şeklin farkında bile değilim panpişlerim :) Ay bugünleride mi görücektik fesupanallah!
Kanlı Kilise'den ayrılarak yeniden Nevsky Caddesi'ne çıkıyoruz. Hemen karşımızda heybetli Kazan Katedrali duruyor.
Roma’daki San Pietro Bazilikası’ndan esinlenerek inşa edilen kilisenin tamamlanması 10 yıl sürmüş. Katedralin adı, mucizeler getiren Kazan Madonnası ikonundan geliyor. Pembe Fin granitinden yapılma sütunları ve 80 metrelik kubbesiyle şehrin en gösterişli kiliselerinden biri...

Kazan Katedrali'nin tam karşısında ise benim hayran kaldığım Singer'in binası duruyor...
Turumuzun sonlarına doğru St. Catherine Kilisesi'nin yanından geçiyoruz... 
 Sadece katedraller değil en sıradan mağazaların dışı bile heykellerle süslü... Sanki bu şehrin her köşesi tarih kokuyor gibi...
Eveeet bugünkü turumuz sona erdi :)
Yarın Hermitage Müzesi'ne gidip tüm katları tek tek dolaşıyoruz ve sanata doyuyoruz, kendinizi şimdiden uzun bir tura hazırlamayı unutmayın ;) Dasvidanyaaaa!

15 yorum:

  1. Buongiorno Noni, che bel reportage, davvero un ottimo lavoro. Ottime foto che ci mostrano questa bella città. Buon fine settimana. Sile

    YanıtlaSil
  2. bigün Rusya'ya gelirsem ben burayı biliyorum dicem büyük ihtimal her yer için :D Birde şu baykuşlu fotonun yanındaki tabelalı fotodaki bir şey dikkatimi çekti :D 'Panbi' yazıo :D 'Ş' olsaymış tam olcakmışş valla :D

    YanıtlaSil
  3. yaa ne güzel yerler ne güzel resimler canım dediğin gibi resmen tarih kokuyor.Heykeller özellikle kapı girişlerine bayılldım.Paylaştığın için yine tşkediyor .Öpüyorumm şimdiden iyi haftasonları iyi gezmeler..

    YanıtlaSil
  4. St. Petersburg'un güzel olduğunu biliyordum da bu kadar olduğunu bilmiyordum. Gerçekten harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. çok güzeldi:) arkası yarın varmı?:)

    YanıtlaSil
  6. 'Ben de gideceğim ben de, ben de!' diye çığlık atıyorum her bir postunuzda resmen. İyi ki bunları bizimle paylaşıyorsunuz.

    Bu arada mimlendiniz:

    http://izlerseslervedegoruntuler.blogspot.com/2011/07/sagolsun-erdi-karadeniz-laf-aramzda-bu.html

    YanıtlaSil
  7. resimler çok güzel,seninki ayrı bir güzel:):):)

    YanıtlaSil
  8. Sile; Buon pomeriggio Sile! La ringrazio molto per il tuo commento bella :) Meraviglioso fine settimana!

    Ezgimmm; ne güzel böyle düşünmen canım :) Pambi Rusça rami diye okunuyor, çerçeve demek hii hii :)

    xcelis; sana da harika bir hafta sonu diliyorum canım!

    izzi; evet aslında çok güzel bir şehir, tarih dolu her köşesi... ahh bir de soyguncuları olmasa ;)

    mor atölye; var var ama öyle fotoğraf çekmişim ki bir türlü toparlayamıyorum hii hii :)

    Elif Ayvaz; çoook teşekkür ederim! şeyyy mim konusuna gelince... ben 2007'den beri çok sayıda mim cevapladığım için artık mimlere nokta koydum, tüm blog arkadaşlarımın mim isteğini de bu yüzden geri çeviriyorum, umarım beni anlayışla karşılarsın ;)

    YanıtlaSil
  9. AYŞEN; ay yok canım tüm resimlerde çok yorgun çıkmışım :( yorgun ama hevesli rehber hii hii :)

    YanıtlaSil
  10. rehavetini üstünden atmana sevindim.''panpişlerim''sendemi nonim yapma etme gözünü seveyim! :))

    YanıtlaSil
  11. Elif Ayvaz; anlayışın için teşekkürler ;)

    iyi kalpli canavar; hii hii espri yaptım canım Allah korusun!

    YanıtlaSil
  12. Ağhh! Tam özlemimim depreştiği anlarda çıkarıyorsun karşıma.. önce Moskova şimdi Petersburg.. Petersburg başkadır ama..

    YanıtlaSil
  13. Deli Anne; aslında St. Petersburg'da bu soyulma hadisesi olmasaydı ben de Moskova yerine burda yaşamak isterdim, Avrupa şehri gibi, tarih kokuyor her yeri... bir tek havası Haziran ayına göre oldukça serin ve yağmurluydu...

    YanıtlaSil
  14. o 5 kubbeli kiliseyi yapan mimarın gözleri oyulmuştur ,çar'ın emri üzerine,daha güzelini yapamasın diye...sadistliğin boyutunu,ruhun deliliğini gelin birde siz düşünün :/

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...