06 Temmuz 2011

Novodevichy Mezarlığı

Moskova'ya yolu düşenlerin görmek istediği yerlerden biri de Novodevichy Mezarlığı... Burası ünlü Rus yazar, şair, sanatçı ve politikacıların ebediyen istirahat ettikleri bir mezarlık. Ben buraya çok eskiden mezarlık karlar altındayken gelmiştim. Ama esas yazın görmek gerekiyormuş...
Yemyeşil ağaçlar, derin bir sessizlik, elinde ibrikleriyle su dökelim mi diye peşinizden gelip sizi rahatsız eden kimse yok.. Kimisi meyve ve votkası ile kaybettiğinin mezarı başında ufak bir anma töreni düzenliyor, kimisi sessizce dua ediyor. Herkes birbirine saygılı. Olması gereken de bu değil mi zaten?
Tabii bizim oraya bir gitme nedenimiz vardı. Mavi Gözlü Dev'i kabri başında saygıyla andık...
Nazım Hikmet'in hemen karşısında Boris Yeltsin'in mezarlığı vardı...
Mezarlığın içinde dolaşmaya devam ettik... Öyle etkileyici heykeller vardı ki burası bir mezarlıktan çok müzeyi andırıyordu. Fotoğraflarım bu sefer hüzün aktarıyor olabilir ama bu güzel kabirleri sizlerle paylaşmadan geçemedim...
Hepsinin mekanı cennet olsun...

10 yorum:

  1. Türkiye'yi çok sevsemde bazı kültürel özelliklerinden ötürü başka ülkeleri aramıyor değilim.Ne kadar güzel.Milletin ölenlere bile saygısı var.Paylaşımın için çok teşekkürler Canım Nonim :*)

    YanıtlaSil
  2. Müze gibi Nonicik ölene bile saygı var ne hoş..Bizde mezarlıktaki rahmetliyi çıkarmaya çalışırız...

    YanıtlaSil
  3. hakikaten müze gibi , dediğin gibi heykellerde sanki hep bir hüzün var , yada bize öyle geliyor. Şu son resimdeki acaba balerindi sanırım , pek bir hüzünlü yahu :(

    YanıtlaSil
  4. İki mermerle geçiştirmemişler öyle bir yerde bile estetik var, ben burada mezarlıklara gitmeyi sevmem ama bizim mezarlıklar böyle olsa daha sık giderim valla:))

    YanıtlaSil
  5. gerçekten mükemmelmiş..

    YanıtlaSil
  6. ölümü bile bu kadar estetik sunmak, ayrıcalıktır bence.

    YanıtlaSil
  7. Ben de tam Nazim'a mi gittiniz diyecektim,oyleymis,sayende gormus olduk Noni'cim,sagolasin,ne sanatsal bir mezarlikmis orasi oyle,millet hemen cikmak ister mezarliktan,burdaysa gezmek istemissindir :)

    YanıtlaSil
  8. Mezarlıklar beni ürkütse de orada olmak isterdim. Müze gibi resmen, hem de Nazım için.

    YanıtlaSil
  9. Çok etkileyici ve öğretici bir post olmuş.. teşekkür ederim.. ben ilk defa böyle bir mezarlık gördüm.. sanki açık hava müzesi gibi..

    YanıtlaSil
  10. Sadece Nazım Hikmet için gitmeye, görmeye, ziyarete değer.. Kalemine, yüreğine, emeğine sağlık canım benim..
    Ve evet mekanları cennet olsun..

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...