06 Temmuz 2011

Ölçü


Sevdiğin müddetçe
ve sevebildiğin kadar,
sevdiğine her şeyini verdiğin müddetçe
ve verebildiğin kadar gençsin.

                                                               1941, Nazım Hikmet Ran


Sevginin ölçüsünü şair ne güzel dile getirmiş di mi? Bu dize benim en sevdiklerim arasında...
Mavi gözlü devin anısına bugün bir okuyucuma içinde onun resminin olduğu bir cam yüzük hediye ediyorum, katılım için yorum bırakmanız yeterli...
Hep genç kalmak dileğiyle!
Nazım sever tüm arkadaşlarımın bu çekilişe katılımı ve onu değerli şiirleriyle burada anmamız inanın beni çok mutlu etti. Bu sefer elimin kağıt kalem tutmasını istedim ve çekilişi manuel olarak gerçekleştirdim...
Nazım'lı cam yüzük sevgili Bilgen'in oldu, tebrikler!
Katılım için hepinize çok teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle...

45 yorum:

  1. Böyle güzel satırlardan sonra hediyeye kim hayır diyebilir ki !... Hep genç kalalım.. senelere inat içimizde hep çocuksu kahkahalar olsun.. Bu dünyada para etmeyecek kadar ucuz ve basit ve para ile satın alınamayacak kadar özel şey sevmek...
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Nazım HİKMET' in en en çok sevdiğim şiiri ;

    Bence Şimdi Sen De Herkes Gibisin
    Gözlerim gözünde aşkı seçmiyor
    Onlardan kalbime sevda geçmiyor
    Ben yordum ruhumu biraz da sen yor
    Çünkü bence şimdi herkes gibisin

    Yolunu beklerken daha dün gece
    Kaçıyorum bugün senden gizlice
    Kalbime baktım da işte iyice
    Anladım ki sen de herkes gibisin

    Büsbütün unuttum seni eminim
    Maziye karıştı şimdi yeminim
    Kalbimde senin için yok bile kinim
    Bence sen de şimdi herkes gibisin

    Kadıköy - 1918

    YanıtlaSil
  3. Tabiki hakedene verdiğin müddetçe ...

    YanıtlaSil
  4. buhrazeyneb6/7/11 12:00

    O mavi gözlü bir devdi.
    Minnacık bir kadın sevdi. nazım.

    en sevdiğim şiiri:)sevgiyle..

    YanıtlaSil
  5. Kapıları çalan benim
    kapıları birer birer.
    Gözünüze görünemem
    göze görünmez ölüler.

    Hiroşima'da öleli
    oluyor bir on yıl kadar.
    Yedi yaşında bir kızım,
    büyümez ölü çocuklar.

    Saçlarım tutuştu önce,
    gözlerim yandı kavruldu.
    Bir avuç kül oluverdim,
    külüm havaya savruldu.

    Benim sizden kendim için
    hiçbir şey istediğim yok.
    Şeker bile yiyemez ki
    kâat gibi yanan çocuk.

    Çalıyorum kapınızı,
    teyze, amca, bir imza ver.
    Çocuklar öldürülmesin
    şeker de yiyebilsinler.

    En sevdiğim şiirlerinden sadece biri.. Çok anlamlı ve güzel bir hediye Noni, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir hediye..

    YanıtlaSil
  7. her şey dizelerde saklı.
    belki bana haksızsın diyeceksin ama ben sevdiğimin önüne dünyaları sersem yüreğimi önüne koysam ama sevilmesim genç kalırmıyım...
    sevgiler. yüreğimizden sevgi eksik olmasın.MEHTAP

    YanıtlaSil
  8. Yaşamak şakaya gelmez,
    büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın
    bir sincap gibi mesela,
    yani, yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden,
    yani bütün işin gücün yaşamak olacak.

    Yaşamayı ciddiye alacaksın,
    yani o derecede, öylesine ki,
    mesela, kolların bağlı arkadan, sırtın duvarda,
    yahut kocaman gözlüklerin,
    beyaz gömleğinle bir laboratuvarda
    insanlar için ölebileceksin,
    hem de yüzünü bile görmediğin insanlar için,
    hem de hiç kimse seni buna zorlamamışken,
    hem de en güzel en gerçek şeyin
    yaşamak olduğunu bildiğin halde.

    Yani, öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı,
    yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin,
    hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil,
    ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için,
    yaşamak yanı ağır bastığından.
    1947/Yaşamaya Dair I

    YanıtlaSil
  9. Çok değerli bir hediye , elbette isterim:)
    Nazım hikmetin kendi sesinden şiirlerinin olduğu kitabı ve cd'yi edinmelisin...çok güzel
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. bende varım! bütük usta söz konusu olunca geldim! seninde ellerine emeğine sağlık canım!

    YanıtlaSil
  11. ayşe şahin6/7/11 12:55

    O mavi gözlü bir devdi...

    YanıtlaSil
  12. Şaşıp Kalmak

    Sevebilirim,
    hem de nasıl,
    dile benden ne dilersen,
    canımı, gözlerimi

    Kızabilirim,
    ağzım köpürmez,
    ama devenin öfkesi haltetmiş benimkinin yanında,
    devenin öfkesi, kinciliği değil.

    Anlayabilirim
    çoğu kere burnumla,
    yani en karanlığın, en uzaktakinin bile kokusunu alarak
    ve döğüşebilirim,
    doğru bulduğum, haklı bulduğum, güzel bulduğum herşey için, herkes için,
    yaşım başım buna engel değil,
    ama gel gör ki çoktan unuttum şaşıp kalmayı.
    Şaşkınlık, alabildiğine yuvarlak açık ve alabildiğine genç gözleriyle bırakıp gitti beni.
    Yazık.
    Nazım Hikmet Ran

    YanıtlaSil
  13. Sevgilim,
    bu ayak sesleri, bu katliâmda
    hürriyetimi, ekmeğimi ve seni kaybettiğim oldu,
    fakat açlığın, karanlığın ve çığlıkların içinden
    güneşli elleriyle kapımızı çalacak olan
    gelecek günlere güvenimi kaybetmedim hiçbir zaman...
    Nazım Hikmet

    YanıtlaSil
  14. öğlen yemeğinde blogları karıstırıken gördüm mavi gözlü devi bide karısına duyduğu aska tapan biri olarak sansımı denemek istedim...

    YanıtlaSil
  15. harikasın Noni, çok seviyorum ben de Nazım'ı...

    YanıtlaSil
  16. Bu çok değerli bir hediye !

    YanıtlaSil
  17. varlığında değeri bilinmeyen bu kıymetli insanın,bizlerce böyle sevilip yokluğunda da olsa desteklenmesi ne güzel kendisini bende çok seviyorum

    YanıtlaSil
  18. Bugün benim doğumgünüm. Bu dizeler çok çok güzel geldi.
    Sevgiyle,

    YanıtlaSil
  19. okudum \tekrar okudum/ sonra tekrar.... yine okunmalı okutulmali
    sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel gerçekten.
    Çekilişle kazanamasak bile pasajdan alsak ne güzel olur:)

    YanıtlaSil
  21. "Seni düşünmek güzel şey
    seni düşünmek ümitli şey
    dünyanın en güzel sesinden
    en güzel şarkıyı dinlemek gibi bir şey

    Seni düşünmek güzel şey
    seni düşünmek ümitli şey
    fakat artık ümit yetmiyor bana
    ben artık şarkı dinlemek değil
    şarkı söylemek istiyorum..."

    YanıtlaSil
  22. kızım için hazırladığım blogumun sol bölümünde nazım'ın şu şiiri yer alır:

    dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne
    allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar
    oynasınlar türküler söyleyerek yıldızların arasında
    dünyayı çocuklara verelim
    kocaman bir elma gibi verelim sıcacık bir ekmek somunu gibi hiç değilse
    bir günlüğüne doysunlar
    bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı
    çocuklar dünyayı alacak elimizden
    ölümsüz ağaçlar dikecekler

    Sizi takip edenlerin nazım'ı sevmeleri ne güzel...

    YanıtlaSil
  23. HOŞ GELDİN
    Hoşgeldin!
    Kesilmiş bir kol gibi
    omuz başımızdaydı boşluğun...
    Hoş geldin!
    Ayrılık uzun sürdü.
    Özledik.
    Gözledik...
    Hoş geldin!
    Biz
    bıraktığın gibiyiz.
    Ustalaştık biraz daha
    taşı kırmakta,
    dostu düşmandan ayırmakta...
    Hoş geldin.
    Yerin hazır.
    Hoş geldin.
    Dinleyip diyecek çok.
    Fakat uzun söze vaktimiz yok.
    YÜRÜYELİM.....
    Bu şiir bozcaada da liman girişinde iskele sancak cafe de tabelada yazıyordu bayılmıştım görünce.

    YanıtlaSil
  24. Hediye ayrı ama özellikle Mavi Gölü devin şiirlerini yorumlarda bir kez daha okumak bana çok verdi... herkese teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. şahane bir yüzük olmuş :)

    bu kadar özel bi hediyeyi kazanmak da şahane olur.

    "Yaşamak : ümitli bir iştir, sevgilim,
    yaşamak :
    seni sevmek gibi ciddî bir iştir... "

    YanıtlaSil
  26. Nazım Hikmet eşsiz ... Herşeyi harika ...

    büşra

    YanıtlaSil
  27. Büyük Üstad Nazım Hikmet..
    Yüklemsiz kaldı bazı cümleler. Kimileri ise özneye özlemli!..

    Yaptığın yüzük Bu cok özel insanı ancak bu kadar güzel ifade edebilirdi.Ellerine yüreğine sağlık Nonicim.

    YanıtlaSil
  28. gelsene dedi bana
    kalsana dedi bana
    gülsene dedi bana
    ölsene dedi bana

    geldim
    kaldım
    güldüm
    öldüm

    YanıtlaSil
  29. Ne kadar incesin noni'cim, harika anlamli bir yuzuk ve $ansima kazanirsam cok sevinirim yuzugunu.. ;)
    Opuyorum.. ;)

    YanıtlaSil
  30. yüreğimin derinliklerinde bir yerler sızladı bu şiiri, okuyunca sevmek kolay ama sevilmek zor biraz. hep verici olmak gerekiyor harika bir şiir kendimize geldik sdağol noni'cim hediyen'e diyecek birşek yok tek kelimeyle harika hoşçakal.

    YanıtlaSil
  31. Yüzüklerin senden armağan sevgi dolu bu yorum sadece sana yüzük için değil. Dar günümde baş sağlığı dileyen güzel insan, iyi ki varsın. O gurbet ellere gelin gittin belki ama o kadar mutlu olun ki; ülken olsun orası. Tanrı ve ışık yanında olsun Noni can!

    YanıtlaSil
  32. 'yine görüşürüz
    dostlarım benim
    yine görüşürüz...
    beraber güneşe güler,
    beraber dövüşürüz... '

    Nur içinde yatsın

    YanıtlaSil
  33. gülbeyaz6/7/11 17:15

    güzel yürekli insan.Hediyende senin gibi.Sağol-varol !

    YanıtlaSil
  34. Bu dörtlüğe bayılıyorum. Blogumun sağ üst köşesini de bu satırlar süslüyor..

    YanıtlaSil
  35. Böyle bir ödülü kesinlikle kaçırmak istemem nonimmmm, kesinlikle.. Bu kez şansıma benden yana olması için rüşvet teklif ediyorum :P Sevgiler, Nurdan

    YanıtlaSil
  36. Yüzük çok güzel ve anlamlı.Bol şanslar.

    güler*

    YanıtlaSil
  37. böyle bir aksesuarı taşımak bile ne onur,mavi gözlü dev'in hatırası..
    Yaşamı ondan güzel anlatanı gelmiş geçmiş midir bu cihandan??

    YanıtlaSil
  38. Nazim, kim sevmez ki, sevdigim o kadar cok siiri var ki,herkes yazmis zaten...Umarim gercekten seven birinin olur ^_^
    Bol sans herkese ^_^

    YanıtlaSil
  39. Aklima dugun gunum geldi birden aldigimiz en anlamli hediye Nazim Hikmet'in siir kitabiydi..

    Selin C.

    YanıtlaSil
  40. eşime armağan ederim çıkarsa :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  41. Çok ama çok özel bir hediye... Kazanan çok şanslı:)

    YanıtlaSil
  42. "En güzel deniz:
    henüz gidilmemiş olandır.
    En güzel çocuk:
    henüz büyümedi.
    En güzel günlerimiz:
    henüz yaşamadıklarımız.
    Ve sana söylemek istediğim en güzel söz:
    henüz söylememiş olduğum sözdür..."
    Nazım'dan Piraye'ye =)

    YanıtlaSil
  43. Nazım küçülmüşte bir yüzüğe girmiş, ne güzel :))

    YanıtlaSil
  44. Nazım'lı bu güzel paylaşımlar için hepinize tek tek teşekkür ediyorum!
    Sevgili Bilgen'i de tebrik ediyorum.
    Hepinize harika bir akşam diliyorum!

    YanıtlaSil
  45. Harika! Günün en güzel haberi bu! Hala inanamıyorum desemm:))

    Yüzüğüme gözüm gibi bakacağımdan emin olabilirsiniz. Çoook teşekkürler,
    Bilgen.

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...