07 Temmuz 2011

St. Petersburg'a doğru...

St. Petersburg gezimizin üstünden neredeyse 2 hafta geçti ama benim içimden fotoğraflara bakmak, bloguma gezi yazısı koymak pek geçmedi. Sanırım bu gezinin kendi içimde biraz soğumasını istedim...
Sabahın erken saatlerinde kalkıp hızlı tren Sapsan ile St. Petersburg'a doğru yol aldık. Hızlı trenin zaman zaman 200km hıza çıktığı yolculuğumuz 4 saat sürdü.
Tren yolculuğu çok keyifliydi, yemyeşil doğayı, Rus köylerini seyrederek zamanın nasıl geçtiğini anlamadık bile...
Balık tutan birini görünce canım annem aklıma geldi hemen...
Sabah 10 buçuk gibi St. Petersburg'daydık...
Şehir gerçekten çok etkileyiciydi, bizde kendimizi bu güzelliğe kaptırıverdik...
 Fakat turist olduğumuz her halimizden belli olmalı ki şehrin içindeki metro istasyonunda soyulduk! Üstte gördüğünüz 3 numaralı durağa aman dikkat diyorum, treni beklediğiniz platform bile bir tuhaf, kapılar açılmadan trenin geldiğini anlamıyorsunuz. Herşey 2 dakika içinde oldu bitti, ben ne olduğunu anlamadım bile. Treni beklerken etrafımız kalabalık değildi (zaten bu fotoğrafı da olaydan birkaç dakika önce çekmiştim) ama tam binerken birden iri yarı 5-6 adam etrafımızı sardı, kendi aralarında kavga ediyormuş gibi yapıp itişip kakışmaya başladılar (bu hırsızlık türüne tantanacılık deniyormuş bizde...) Prensim ve kayınpederim bu kavganın ortasında kaldı ve 1-2 dakika içinde kayınpederimin cüzdanı gitti. Pasaportu da almışlar ama tren kapısı kapanmadan tekrar bize doğru atıp kaçtılar. Ben bunun bir hırsızlık olduğunu kapılar kapanıp adamlar kaçtıktan sonra anlayabildim. O ana kadar bizimkilerin sadece kavganın ortasında kaldıklarını düşünüyordum. Çok şükür giden sadece kredi kartları oldu, bankalar aranıp hemen kartlar iptal edildi ama o gün yaşadığımız şok ve stres bize yetti. Tatile dakka bir gol bir bu şekilde başladığımız için sonrası benim açımdan pek keyifli geçmedi, yolda yürürken kendimi çok huzursuz hissettim. Eğer olur da St. Petersburg'a seyahat turu dışında kendi başınıza gidecek olursanız aman dikkat edin, etrafta pek polis olmuyor, metroları zorunda kalmadıkça kullanmayın, turist olduğunuzu da fazla belli etmeyin. Burda yaşamış olanlardan daha sonra öğrendiğimiz kadarıyla böyle bir çete varmış ve yabancıları bu yöntemle metroda sık sık soyuyorlarmış. Neyseki biz ucuz atlattık...

15 yorum:

  1. Noni, geçmiş olsun öncelikle. Ben blogundaki fotograflara bayılıyorum, kendi çektiklerimden nefret eder oldum. Mutlaka beceri ile de ilgisi vardır ama biraz da iyi bir makine gerek sanırım. Senin makinenin markası modeli nedir acaba? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Zeynep :)
    Fotoğraf makinam Canon EOS 50D.
    St. Petersburg'daki fotoğraflarımın çoğunu da 18-200mm Sigma lensimle çektim ;)

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun NOnicik , huzursuz bir başlangıç olmuş. Neyseki ucuzz atlatmışsınız.
    St. Petersburg dendiğinde aklıma ilk gelen Nermin bezmenin Kurt Seyt ve Shura kitabı oldu . Çok etkilenmiştim gerçek bir hikaye olması sebebiyle . ve öyle merak ediyordumki oraları. Birkaç programdan izleme şansım oldu ve senin fotoğrafların :) Umarım devamı gelir

    YanıtlaSil
  4. Bitanem yaa bende tam ne güzel yerlermiş Noni gördüğü için şanslı diyordum ki son dk da baya üzüldüm :/ Neyseki size bir zarar gelmemiş.Kendine çok iyi bak Nonim,seni çook seviyorum...

    YanıtlaSil
  5. fotoğraflar baktım süper,hele o yeşillikler içindeki adama çok imrenerek indimki postun sonu kötü haber:(( Geçmiş olsun Nonicim önemli olan kayıp yaşanmaması kredi kartı dediğin bir haftalık iş..

    YanıtlaSil
  6. Nonim çok geçmiş olsun, ne büyük talihsizlik olmuş :( çok üzüldüm yurt dışında en tırstığım şey, böyle organize olmaları çok ürkütücü cidden:(

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun canım Allah bir daha yaşatmasın sizlere... Herkesin dediği gibi fotoğraflar çok güzel.. heryer yemyeşil...

    YanıtlaSil
  8. Petersburg'da gezilecek yerler hep bir güzergah içinde olduğundan ben hiç metroya binmedim hep yürüyerek gezdim ..Uzak yerlere de zaten otobüsle vs.. gitmiştik...Geçmiş olsun, aynı şey Moskova'da da başınıza gelebilirdi tatilde olması şanssızlık olmuş biraz..

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim panpişlerimmmm :)
    Ayyy sabahtan beri bu lafa gülüyorum ben nereyi açsam panpiş aşağı panpiş yukarı başka bişey yok hii hii :)

    YanıtlaSil
  10. Aman Allahım ne büyük talihsizlik. Okurken benim burada tüylerim ürperdi. allah ıslah etsin onları... geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  11. Çok geçmiş olsun.
    Bir turist rehberi adayı olarak böyle olayları duydukça, gördükçe o kadar çok sinirleniyorum, üzülüyorum ki...
    Sanki zaten ülkelerine para bırakmıyormuşuz gibi kalanını da zorla alıyorlar. Utanmazlar!

    YanıtlaSil
  12. geçmiş olsun :(
    bazı fotolar süper

    YanıtlaSil
  13. nonicim, bu günlerde tarkovski filmleri seyrediyorum.rusya nerden nereye gelmiş, çok etkileyici..

    YanıtlaSil
  14. Biz Moskova'dan giderken süper kofrolu bir trene denk gelmiştik.. bilmeden yani.. çoook keyif aldım bu yüzden o yolculuktan.. dediğin gibi Rus köyleri neydi yazlıkları Daça mıydı onlar mis gibi..

    YanıtlaSil
  15. Canım,
    Geçmiş olsun..
    Ben ancak okuyorum, mailda attım sana bugün.. :(

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...