19 Eylül 2011

невесты в Санкт-Петербурге

это мои первый письмо по русский язык ;) я говорю и понимаю чуть чуть по русский но это очень трудна писать. я была в Санкт-Петербурге летом. я фотографировала там, как это. Всё, пока :)
Rusça derslerim uzuun bir aradan sonra bu ay yeniden başladı. Ahhh bu dil mi çok zor yoksa benim dil öğrenme yaşım (veya isteğim) mı çoktan geçti bilmiyorum ama şu bir gerçek ki ben bu dili çok zor öğreniyorum. Rus öğretmenimle derslerimiz daha çok güncel konularda karşılıklı konuşma şeklinde geçiyor, di'li geçmiş zamanlara bile geldik ama ne var ki bir cümlenin sonunu getirmem 10 dakikamı aldığı için 3-5 cümlede ben ne olduğunu anlamadan ders bitmiş oluyor bile :)  İki ihtimal var; hocam karşısında onu hiç zorlamayan bir öğrenci olduğu için ya beni çok seviyor ya da dersimiz karınca hızıyla ilerdiği için benden nefret ediyor :) Neyse en azından hala pes etmiş değilim, bu da bişeydir öyle di mi ;) 
Bilgisayarımdaki fotoğrafları elden geçirirken St. Petersburg'da çektiğim birçok fotoğrafı sizlerle paylaşmadığımı farkettim. Bu gelin de onlardan biri... Peterhof Yazlık Sarayı da bir sonraki posta kalsın bari... Yeniden görüşene dek paka :)

12 yorum:

  1. Ahh rusca! Universitede buyuk hevesle rusca dersi alip yarida birakmistim. Seni cok iyi anliyorum. Turkce ile ruscanin mantigi cok cok zit bu beni cok zorlamisti. Sadece bir gun beyazita kitap almaya gittigimde simitci amcaya skolka stoyit? demisligim var :) yazdigin rusca kismi okuyunca ozledigimi fark ettim... Tesekkur ederim sana, icimdeki rusca sevgisini uyandirdin. :)

    YanıtlaSil
  2. 7 yaşında geldim Türkiye'ye.Bulgaristan'da ilkokul 2.sınıfta okutulmaya başlıyordu Rusça o yüzden ucundan azcık oldu,şu an aklıma gelen ilk şey''menya zabut..'' türkçe yazımıyla tabi.Latin alfabesinden çok farklı,o yüzden zor gelmiş olabilir Noni..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. otlichna maya dorogaya ;)

    YanıtlaSil
  4. supersin tatlım ;) anladıgım icin sevindim ben de kendi capımda, ama yakında herseyi unutacakmısım gibi geliyor :)

    YanıtlaSil
  5. Yihhuuuu yazdıklarını anladım. Yalnız tebrik ederim ben asla yazamazdım sanırım:)

    Ama gene de benim en çok kullandığım; ya niznayu paruski idi ahha:)

    YanıtlaSil
  6. Tebrik ederim fistik! Ufak tefek hatalarin olmasina ragmen, bu kadar zaman icin supersin.. ;) Her gecen zamanda dahada kolay gelecek ve kendi kendine ogreneceksin artik, en onemlisi pratik, bolca firsatini bulup konus, ozellikle ruscayi guzel konusan bir rusla..;)
    optum

    YanıtlaSil
  7. Öğrenirsin yahu..akıllı kızsın sen:))

    YanıtlaSil
  8. ben de olsam aynı durumda olurdum :))

    YanıtlaSil
  9. vayy dedim noni artık Türkçe yazmayacak mı *bir de 10 gündür blog okumayınca aha falan oldum ,noni devam et bence iyi gidiyor

    YanıtlaSil
  10. he birde gelinin röflesinde kaldı gözlerim ,tamamen platin olmuş gibi ama çok yakışmış yakışanada

    YanıtlaSil
  11. Melek; hii hii rica ederim ben daha çok rusça yazıyım bloguma o halde ;)

    Aktuelmoda; aslında ne büyük bir imkan bunu taa ilkokulda öğrenmek o zaman beyinler tazecik oluyor, haliyle akılda daha iyi kalıyor ama benimkisi yahniye döndüğü için artık bişey almıyo tın tın :) sevgiler...

    tarchin; spasiva maya padruga :)

    persephone; ben sana devamlı hatırlatırım tatlısı ;) özledim seni, gelişme var mı meraktayım...

    Deli Anne; eveet bende devamlı kullanıyorum :) yani başlangıcı iyi yapıyorum da karşımdaki takır takır konuştuğunda dınk diye kalıyorum hemen ya ni panimayu cümlesini yapıştırıyorum hee hee :)

    MeRaiL; sağol canım, keşke daha hızlı gelişme gösterebilsem, kurduğum cümleler hep aynı oluyor genelde, daha çok kelime öğrenmem gerek!

    Tanya's; hıh di mi ama :)

    Buket; hii hii evet canım :)

    dikisdersi; sağol canım bazen kendime iyi gaz veriyorum da bazen de devamlı kaytaran tembel öğrenci modlarına giriyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Bende Aktuelmoda gibi okulda öğrendim , aynı zorluğu latin alfabesini öğrenirken de ben yaşadım.Ama tamamen tekrar ve pratikle ilgili. Unutmamak için mutlaka her ay düzenli zaman ayırıyorum dergilerine. Kaldığın zamanı göz önünde bulundurursak senin katettiğin yolda hiçte az değil. Hatta yakında bir Hони Подарки магазин görürsem hiç şaşırmayacağım:)Yılmak yok yola devam

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...