09 Ekim 2011

Eski Datça'dan bir esinti...

Buralara kadar gidip Eski Datça'ya adım atmazsam olmaz! O kadar çok seviyorum ki burayı, bu taş binalar dokusu bozulmamış hali ile beni her seferinde kendine daha çok bağlıyor...
Ne zaman gelsek Karya çay bahçesinde mutlaka bir soluklanırız. Bir tarafta Can Baba'nın yarım kalan şarabı, diğer tarafta gözleme yapan köylü kadınları... Mmmm patateslisi nefis!
Sokakları arşınlarken bu terkedilmiş taş evi görüp camından içeri bir göz atıyorum...
Burası aslında bir heykel ustasına aitmiş ama terkedip İstanbul'a gitmiş, yakın zamanda da başka birine devredilecekmiş. İnsan böyle bir yeri nasıl terkedebilir ki? Aklım almıyor doğrusu...
Bir yanda eski bir zeytinyağı değirmeni, diğer yanda sanatçının yaptığı resimler, heykeller...
Ve bu terkedilmiş mekanın keyfini süren tatlı bir kedicik...
Onu uyandırmadan fotoğrafını çekip yine aynı sessizlikle taş binayı terkediyorum...
Bu çiçeğin adını bilen var mı? Bayıldım ben kendisine!
Bunlar da Datça hatıralarım... Kolyemi eski Datça'da ismini hatırlayamadığım bir dükkandan aldım... Diğeri ise annemle tesadüfen içeri girdiğimiz Natural Active'den aldığım mis gibi kokan ballı narenciyeli cilt peeling'im, çok memnun kaldım, keşke diğer ürünlerinden de alsaydım diye pek hayıflandım...
Adres: İskele Mah. Atatürk Caddesi 43/E Datça / Muğla
Tel: +90 (252) 712 4860
Eveeet böylece kısacık tatil turumun fotoğraflarını tamamlamış oldum... 
Şimdi sırada hepinizin bayılacağına inandığım kukla sergisi, doğası ile beni büyüleyen Yasnaya Polyana gezisi ve pek tabii Ekim ayı sürpriz çekilişim var ;) Takipte kalalım sevgiyle...

22 yorum:

  1. fotoğraflar çok güzel, çok huzurlu çiçeğin ismi de çarkıfelek :)

    YanıtlaSil
  2. pia; ahhh ne güzel bir isim çarkıfelek, gerçekten de yaprakları öyle! teşekkürler bilgi için, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ne güzel karelerdi, bakarken kendimi içinde hissetttim..

    YanıtlaSil
  4. çiçeğin adları Çarkıfelek, Saat Çiçeği, Passiflora çiçeği olarak geçiyor:)

    YanıtlaSil
  5. Şu arka arkaya devam eden hareketli fotoğraflara alışamadım yahu:) öööyle dalgın dalgın fotoğraflara bakarken birden korkabiliyorum:))

    YanıtlaSil
  6. YETENEK-SİZİN; beğenmene sevindim :)

    HerbiRenk; aaa Passiflora çiçeği de mi deniyor, ne güzel ama ben hayatımda ilk defa görüyorum bu çiçeği...

    zeynep; kihh kihhh hareket ettiği anda sen yum gözünü bakma onlara ;)

    YanıtlaSil
  7. Öylesine güzel fotoğraf kareleri ile nekadar güzel bir anlatım olmuş,teşekkürler.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  8. Bundan 3 yıl öncesine kadar uzun süre her yaz gittim Datça'ya. Havasını, koylarını, insanlarını, denizini çok seviyorum, fotoğrafların o kadar güzel ki beni aldı götürdü yeniden oralara...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel fotoğraflar yine, Datça'ya bayılıyorum. Biraz arka sokaklarda bir cam atölyesi vardı, orayı da görmeni isterdim. Bir de Dede Otel var, onun süper hayran olunası fotoğraf çekilesi bir bahçesi var ki, hala gözümün önünde :)

    YanıtlaSil
  10. Bu arada kolyene bayıldım, güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  11. datça gidilmeli,belli.resimler çok güzel,çeken de tabi :)

    YanıtlaSil
  12. Bu cicegin ozu kullaniliyor passiflorada:)fotograflar harika ve elbette sende oyle gorunuyorsun:))

    YanıtlaSil
  13. Nehire; çok teşekkürler, sen de sevgiyle kal...

    cafenoHut; ahhh ben de kendimi oraya ait hissediyorum, yıllarca oraya kök salabilirim gibime geliyor ;)

    sevda s.; ahhh sahi mi! cam atölyesi ve Dede Otel bir sonraki gezim için kesinlikle görülecekler listeme eklendi ;) çok teşekkürler :)

    bokböceği; ahhh mersi efenim şımartoorsunuz beni ;)

    Derya Erdemir; aaa bunu bilmiyordum, birşey daha öğrendim çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  14. Türkiye'ye gelişinden Tatil postlarına kadar hepsini her gün takip ediyorum.. Ama ne kadar üşengeç oldum ki hiç yorum yapmıyorum.. Ya da şu sıralarda ki ruh halimden kaynaklanıyor bilmiyorum.. :)Bu kadar da vefasız olmamalıyım dedim kendimi zorladım.. :) Her fotoğraf nisbet tadın da olmuş. Çok imrendim ve çok isterdim şuan öyle sakin huzuru.. :)Yazlığımızı satmış olmanın acısı daha bir oturdu içime :)
    Senin mutluluğuna huzuruna şahit olmakta çok güzel !:)
    Bir çift göz olarak hep takipteyim ! ;)

    YanıtlaSil
  15. cok güzel yerler eski datca benim de cok seveceğim bir yer...o heykeltrasın evine bayıldım. ama herkes biryerlere donuyor, sen de dondun:( ben de cok istiyorum egede soyle tas evde yasaayım, 5oden sonra olur belki:)

    YanıtlaSil
  16. nil; yorumun için teşekkürler canım, içinden geleni yap sen zorlama kendini, okuman yeterli benim için ;)

    Aysun; evet haklısın canım ben de döndüm hem de şu anda havası 8 derece olan bir yere :( ama nedense bir sanatçı için böyle yerler daha besleyicidir diye düşünüyorum... ahhh benim de var öyle bir hayalim de ne kadar gerçekleşir bilinmez :)

    YanıtlaSil
  17. Can Yücel'in yarım kalan şarabının sergilenmesi ilginçmiş...

    YanıtlaSil
  18. rahat yazar; evet ilk gördüğümde bende çok şaşırmıştım ama yıllardan beri durur orada, artık gözüm alıştı :)

    YanıtlaSil
  19. Oyle bir yeri birakipta istanbul gibi seytan kazanina donmus bir sehire gitmek, delilik bence!!
    Neyse, minik bir dost kalmis gecicide olsa.. ;)

    YanıtlaSil
  20. noni, natural active'in internet sitesi var, online satış yapıyorlar, bende bir çok ürününü kullanıyorum ve çok memnun kaldım. belki internetten sipariş verirsin, Tr ye geldiğinde. adresi; http://www.naturalactive.com

    bu arada siteni zevkle takip ediyorum.

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. 1988 de datçadakaldım çok güzel harika hayellerin yeri orası duygulu huzurlu insanlar saygılı
    harika bir yer baktım interneten harika fazladegişmemiş degişen birşey var can baba artık yok ama yukarıdan bize baktıgına çok inanmak istiyorum
    ben hakkı baydogan

    YanıtlaSil
  22. Merhaba
    Sanıyorum kolyeniz buradan;

    https://www.facebook.com/buketin.atelyesi?fref=ts

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...