07 Ekim 2011

Geçmişten Bugüne Marmaris...

Geriden gelmeyi aslında hiç sevmem. Herşey taptaze önümüze konduğu zaman güzeldir, bayatken değil. Ama blogum benim bir bakıma fotoğraf arşivim de olduğu için böyle biraz gecikmeli de olsa yayınlıyorum çektiklerimi...
Yıllardan beri geliriz Marmaris'e... Çok güzel anılar biriktirmişimdir. Her yaz arabayla gider, virajlı yolu dönünce karşımıza çıkan deniz manzarasıyla kendimizden geçerdik. Tabii o zamanlar şimdiki gibi dip dibe apart oteller, moteller yoktu. Sadece sahil şeridinde sıralanmış oteller vardı. Gerisi yemyeşil ağaçlarla kaplıydı. Bir sonraki sene gittiğimizde oteller çoğaldı. Bir sonraki sene biraz daha... Ve bir gün geldi o ağaçlar parmakla sayılır hale geldi...
Her yaz yat limanında festival düzenlenir, birçok ünlü sinema sanatçısı buraya akın ederdi. 8-9 yaşlarındayken Türkan Şoray'ı marinadaki bir restaurantta görüp yanına gitmiş, utana sıkıla imzalı fotoğrafını istemiştim, adresimizi alıp ben sana göndericem demişti, hala daha gönderecek :) Ankara Sitesi'ndeki arkadaşlarımızla kumsalda ateş yakar gitar eşliğinde şarkılar söyleyip sabahlardık. Ablamla Turban Tatil Köyü'nün merdivenlerden inerken diskodan gelen Snap'in I've Got The Power şarkısı ile çığlığı basar şarkıyı kaçırmamak için basamakları hızla iner, hemen aciiid dansına geçerdik :) Hey gidi günler hey :) Kimse kimseye bulaşmazdı ama... Herkes kendince eğlenir, gece grupla birlikte dönülür, erkekler kızları evlerine bırakır, ertesi gün yine aynı enerjiyle güne merhaba denirdi. O zamanlar dünya daha mı masumdu acaba? Ama zaman değişti, Marmaris'in değiştiği gibi... Tuhaf yapılaşma, sevimsiz betonlaşma yüzünden o eski doğasını yitirdi gitti. Sanırım değişmeyen tek şey buraya gelen yabancı turistlerin kalitesizliği oldu... İşte bu yüzden Marmaris'e artık bir tek Bencik Koyu'nun kıymetini daha iyi anlamak için iner olduk biz...
Marmaris'i güzelleştiren canlarım oldu benim için! O kadar güzel vakit geçirdik ki beraber, sanırım bunu yapmayı özlemişiz :(
Ablaaamm senin yerine de öptüm kucakladım ;)
Akvaryum bizim marinadaki değişmeyen mekanımız, sanırım 25 senedir buradalar...
Babiş meyve suyunu kokteylini hüpletirken ben çeşme suyuyla idare ediyorum, desemde inanmayın siz ;) 
Marina'da turladıktan sonra iç kısma geçiyoruz. Anaaa bu bizim yavruşka değil mi yaw?! Kız nireye gidiyon gde kız gdeee :)
Bu yaz bunlar revaçta sanırım, heryerde bunlardan vardı... 
Bu nihale kırılmadan bizimle eve gelmeyi başarıyor ;)
Sigara sağlığa zararlı derler pehhh! Maşallah dedeme bakın çakı gibi vallahi!!!
Bu mağazaya tek kelimeyle ba-yıl-dım! Ama onunla ilgili daha detaylı bir post hazırlayacağım ;) 
Ve gün ağardı bile!
Hepinize iyi sabahlar :)

17 yorum:

  1. Marmaris çok güzel değil mi? Bu yaz bende oradaydım ve kesinlikle bayıldım. Tatil tercihihi için özellikle gençlere tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
  2. iyi ssabahlar canım.Günün aydın olsun.Marmariste böyle bi sabahtayken sen benimde dediğime bak dimi :P
    çok güzel resimler eklemişin.Ne vayyy o dükkkannndaaa merak ettim benn

    YanıtlaSil
  3. Ben bu yaz çocukluğumdan sonra ilk defa gittim Marmaris'e; fakat ne yazık ki pek hoş anılarla dönemedim. Dediğin gibi o virajlı yoldan karşıdaki küçük adacıklara, tepeciklere bakmak şahane. Fakat denizin inanılmaz derecede pis (hem sahilde hem de tekne gezisine çıktığımız zaman açıkta) ve köpük köpük olması feci üzdü beni. İnsanların yaşadıkları, ekmeklerini kazandıkları bir yeri böylesine hor kullanabilmelerine hayret ettim. Umarım her şeyin değerini anladığımızda çok geç kalmış olmayız :-(

    YanıtlaSil
  4. Betonları hiç sevmiyorum1 Şu an Kuşadası'da aynen bahsettiğiniz gibi. Eski hali çok güzeldi diyor herkes. Bu dönem geldim buraya. Daha önce de geçen yıl bir kaç kez gelmiştik arkadaşlarla. O yüzden eski halini bilmiyorum ama bilmeden de olsa çok özlüyorum.
    İnsanlar betonları ne çok seviyor!
    Fotoğraflar çok güzeldi yine. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Noni,evimi gezmişsin çok şaşırdım. Daha dün o koca ahtapotun önünden geçip fotoğraf çektik. Sahilde karşılaşmamız muhtemel olacakmış geçen günlerde :)

    Midyeci amca senelerdir burda. Kendimi bildim bileli onu da bliyorum ağzında sigarasıyla. Marmaris'in çirkinleştiğine ben de inanıyorum ve buna çok üzülüyoru. Yollar yapıldı belki ulaşım daha hızlandı ama ağaçların çoğu gitti.Çığlak kaldı sanki Marmaris.

    Bir dahaki gelişinde haberleşirsek sevinirim. Beraber gezeriz :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. güne senin gülen yüzünün olduğu fotoğraflarla başlamak gülümsetiyor beni de.. ne güzelsin..

    YanıtlaSil
  7. Tatil ne güzel şey...
    Ayrıca o mağazayı gerçekten merak ettim! Çok farklı şeyler var gibin =)

    YanıtlaSil
  8. iyi geldi gormek... cirkinlesse de gonlumde hep apayri marmarisin yeri...

    I've got the powerrrr!!!!!!!!!

    hahahahahahahahaaaaa!!!!

    YanıtlaSil
  9. Sevgi bol , hava missss gibi , güzellikler desen tavan yapmış daha ne olsun :D o güzel gülüşün olmazsa olmaz heheeee

    YanıtlaSil
  10. Tully; Marmaris eskiden çooook güzeldi ama şimdi çok fazla betonlaştı, çok üzülüyorum bu durumuna :( Bir dahaki yaza yolun düşerse Selimiye, Palamut Bükü gibi Marmaris'e yakın koyları da gez Tully kesin bayılırsın oralara ;)

    xcelis; senin de günün her zaman aydın olsun canım!

    Ololi; umarım :( ben denize uzun bir süredir Marmaris'ten girmedim ama benim çocukluğumda bile başlamıştı lağım kokusu özellikle Armutalan tarafında... doğal güzelliklerimize bunu yapmamız gerçekten çok üzücü :(

    Elif Ayvaz; ayyy inanmıyorum :( Kuşadası'na çook eskiden gitmiştim, merkezde kalacak sadece bir otel vardı, biz dışında bir pansiyonda kalmıştık ve etrafta kimsecikler yoktu, şimdi kimbilir ne hale gelmiştir oraları :(

    Bugday Tanesi; aaa sahi mi? senin gözünden ve anılarından Marmaris'i dinmeleyi çok isterim, bir dahaki yaz inşallah görüşme tanışma fırsatımız olur ;)

    7.oda; çoook teşekkür ederim, şımarabilir miyim izninle ;)

    Handesign...; evet mağaza çok güzeldi, beğendiğim detaylarını çektim en kısa sürede bloguma ekleyeceğim ;)

    Nily; ne güzel anılarımız saklı orda di mi ablam? seninle bir gün şu acid dansını yapalım ama kızlara yakalanmadan tabii ;) yeğenlerimin gözündeki noni imajımı yerle bir etmek istemem :)

    YanıtlaSil
  11. Elifinelizi; vallah billah ne zaman bu sırıtık halimi görsem artık fotoğraf çektirirken asla gülmiycemmm cool durucammm diyorum kendime, gel gelelim objektife baktığım anda dudaklar istem dışı o hali alıyor ayy deliriciiimmmmm :)

    YanıtlaSil
  12. Marmaris benim için de bir aşk. Herşeyine rağmen çok seviyorum ve en sevdiklerim orada yaşadığı için hep te seveceğim gibi gözüküyor. Nerelere gitsem de hep marmaris i arıyorum tatillerde, başka yerde hiç rahat edemiyorum :)

    YanıtlaSil
  13. sevda s.; biz de çok güzel anılar biriktirdik bu şehirde, bizim kalbimizde yeri çok başkadır... keşke hepimiz değerini bilsek ve koruyabilsek :(

    YanıtlaSil
  14. Ne çok istedim bu mevsim oralarda olmak..
    Bana bak hele.. Sözüm ona soğuk sever..
    ps. anne ve babam hiç ama hiç değişmiyorlar nonim maşallah, sevgi, selam, öpücük onlaraa! :))

    YanıtlaSil
  15. Şu an kalacak yer çok. Ama doğal yapı da fazlasıyla bozuk.

    YanıtlaSil
  16. Şu an kalacak yer çok. Ama doğal yapı da fazlasıyla bozuk.

    YanıtlaSil
  17. ahh ahh eski zamanlarını görmeyi çok isterdim kışın burdan çok sıkılsamda yazın yine kendine bağlıyor beni marmaris:)))

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...