10 Kasım 2011

Bigalı Köyü'nde...

İstanbul'dan sımsıcak bir merhabaaaa! Sımsıcak diyorum zira Moskova'nın eksi derecelerinden sonra İstanbul'un havası bana bahar gibi geldi doğrusu! Bayramınız nasıl geçti? Benimki çok anlamlı ve güzeldi... Önce büyüklerimin ellerinden öptüm, ailem ve akrabalarımla bayramlaştım, sonra Gelibolu'nun yolunu tuttum, Opet'in "Tarihe Katkı Projesi" kapsamında yeniden yapılandırılan Bigalı Köyü'nü dolaştım, Moskova'nın müzelerini gezdin dolaştın şimdi sıra bizim tarihimizde diyen canım annemin mihmandarlığı ile Atatürk'ün Evi'ni ve 19. Tümen Sergisi'ni gezdim, vatanını korumak için gencecik yaşta şehit olan kahramanlarımızın yattığı şehitlikleri gezerken duygulandım, bu toprakların kıymetini bilmek için buraları mutlaka görmemiz gerektiğini anladım... Ayrıca bayramlarda küslükler ortadan kalkar ya; bu bayram bir süredir dargın olduğum arkadaşımla aramızdaki buzları eritmemize vesile oldu, kısacası bu bayram benim için gerçekten çok anlamlı oldu...
Bugün 10 Kasım...
Güzel vatanımızı bugünlere getirebilmek için gencecik aslanlarımızla muharebelerde korkusuzca çarpışan, şu anda özgür bireyler olarak yaşamamızı sağlayan Ulu Önder Atatürk'ümüzün ebediyete intikal edişinin 73. yıldönümünde onu özlem ve saygıyla anıyoruz...

"Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar."
Mustafa Kemal Atatürk

9 yorum:

  1. Selam Noni;

    Blogger'lığının yanına fotoğraf sanatçılığını da eklemişsin.Tebrikler.Güzel fotoğraflar çekiyorsun.Bloğun fotoğraflarla çok daha güzel olmuş.Yorumun ve enerjin hep aynı cıvıltı da.Hiç değişmemişsin.

    ***** ***** *****

    Küçükkuyu da tatil yapma fırsatı bulduğumda çanakkaleyi birbaştan birbaşa gezme fırsatını yakalamıştım.Çok doğal ve sade herşey.Sizinkilerin oraya yerleşmesi çok isabetli bir karar olmuş.

    Takipteyim
    Selamlar

    YanıtlaSil
  2. Hayat ve Kurabiyesi10/11/11 10:10

    Bu yazı .. fotoğraflar anca bu zaman bu kadar iyi gelirdi.. Zamanlaman harika Nonim.. Bende henüz görmedim oraları.. özlemle baktım fotoğraflarına... fotoğraflarda ülkemizin tüm kargaşasından uzak, duygu dolu tarih dolu gezintiye çıktım.. Teşekkür ederim canım.. Atamızı saygı ve rahmetle anıyorum..

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten tam da bugünlerde herkesin ihtiyacı olan bir gezi olmuş.
    Fotoğraflardaki detaylara bayıldım.
    Keşke okullar buralara geziler düzenlese de yeni nesil görse buraları...

    YanıtlaSil
  4. yaptığın işler de sen de çok güzelsin tatlı söylemeden geçemedim..

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir gezi olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel kareler... Ne duygulandıran ve gururlandıran bir geçmiş.. İyiki gitmişsin ve paylaşmışsın canım

    YanıtlaSil
  7. annenden haberimiz var buralardan, seninle de görmek ayrı keyifli :)

    YanıtlaSil
  8. Umar; hoşgeldin, teşekkür ederim, evet dediğin gibi artık daha çok fotoğraflara yer veriyorum blogumda, bu beni daha çok mutlu ediyor... Bizimkiler Saroz'a yerleşmediler, sadece güzel havalarda gidip geliyorlar, kışın İstanbul'dalar :)

    Hayat; canım benim oraları gezerken çok duygulandım, gözlerim hep dolu dolu dolaştım şehitlikleri, gerçekten herkesin bu toprakların kıymetini anlaması için gidip görmesi lazım... sen kurabiyenle belki gezersin ilerde canım, şimdi dinlenmen gereken bir dönemdesin ;) öperim ikinizi de!

    cafenoHut; evet çok güzel bir zamanda gidip görmüş oldum, dediğin gibi keşke okullar geziler düzenlese, tarihimizi küçüklükten itibaren böyle gezdirerek aşılayabilsek çocuklarımıza...

    Adsız; teşekkürler...

    FADİŞ; evet kesinlikle tam zamanında tam yerinde bir gezi oldu ;)

    persephone; sağol canımmmm, ben de iyi ki gittim gördüm diyorum, annemler götürmeseydi Bigalı Köyü'nden bihaberdim şimdi...

    Buketcim; evet annem hepimizden önce keşfetmiş oraları ;)

    YanıtlaSil
  9. Hayat ve Kurabiyesi11/11/11 09:57

    Ah canım teşekkür ederim. İnşallah.. fotoğrafları görür görmez planlar yapmıştım.. Allahın izniyle Kurabiyemle oraları görmeyi düşünmek beni oldukça heycanlandırıyor...

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...