03 Kasım 2011

Resim & Dikiş Güncem...

Bu hafta atölyedeki son günümdü... Resime şimdilik ara verdim ama dikiş benim için İstanbul'da da devam edecek gibi görünüyor, annemin dikiş makinesine el koymayı düşünüyorum ;)
Mart ayından beri ne çok girip çıktım bu atölyeye... Ama son günlerde sayımız o kadar çok arttı ki öğretmenimiz İrina artık bize yetişemez oldu. Bir dikiş makinesi, tek hoca ve 5-6 öğrenci olunca maalesef 2 buçuk saatlik derste sıra bana gelsin hadiii diye hocanın gözünün içine bakar hale geldik. Döndüğümde kendime bir dikiş makinesi alıp bu işi tek başıma kotarmayı planlıyorum, bakalım...
Üstümdeki gri tuniği kısmen de olsa ben diktim ;) Aslında projemiz diktiğimiz klasik elbiseye uygun bir ceket dikmekti. Ama ceket şekillendikçe bana fazla klasik geldi, kol ve yakayı iptal edip tuniğe çevirdim. Bu şekilde daha çok kullanabileceğim...
Bunlar da resim atölyesindeki küçük büyük diğer öğrencilerin yaptıkları...
Bir tek resim yapmadık tabii ;) Atölyedeki Japon öğrenci bir gün bize sushi yaptı, biz de hemen bir mola verip afiyetle yedik.
Başka bir gün de Rus televizyon kanalı gelip bizimle ilgili bir program yaptı ;)
Bu da resim öğretmenim Davina'nın yaptığı eski bir kadın Rus ajanına ait kolaj çalışması... Ben de onun bu tablolarından etkilenerek resim derslerine kolajla başlamak istedim...
Ama bunun için öncelikle renk çemberini öğrenmem gerekti. Ana renkleri temel alarak ara renklerin nasıl oluştuğunu bu çemberi boyayarak öğrenmiş oldum.
Sonra sıra kolaj çalışmama geldi... Davina benim tarzımı öğrenebilmek için benden serbest bir çalışma istedi. Önüme koca bir karton koydu ve içini hayallerim, isteklerim, bana ilham veren şeyler ve o anda aklıma gelen düşüncelerle doldurmamı istedi...
Ben de bu eğlenceli işi hemen uygulamaya soktum :) Biraz aşk, biraz nostalji, biraz da Rusya ile ilgili ufak detaylardan oluşan bir çalışma oldu...
Kuş tüyleri ve dantelleri de ekleyerek kolajımı tamamladım. Belki karman çorman gözüküyor ama beni yansıtıyor mu evet kesinlikle :) Bu kolaja bakarak Davina benim daha çok romantizm akımına yakın olduğumu söyledi.
En son ortaya çıkarttıklarım işte bu kadar :)
Bu da Davina'nın bir başka kolajı... Aslında kolajda benim de ne fikirlerim vardı yapmak istediğim... Gazete kağıtlarını rengine göre bu şekilde ayırıp sonra kafamdakini gölgelerle ortaya dökecektim, ama şimdilik bu düşünceler rafa kalktı, artık yeni bir senede piyasaya çıkacaklar ;)
Bu arada ben hızımı alamadım sanki çok pişmişim gibi dikişte sıçrama yapıp gece elbisesine geçtim :P Rengine bayıldığım uçuk yeşil tafta kumaştan bir elbiseye başladım; kalıbı kestim ve kumaşı teğelledim. İstanbul'a götürüp bayram sonrasında dikmeyi planlıyorum, tabii annemin de katkılarıyla hii hii :) Eğer ortaya güzel birşey çıkarsa belki yeni yıl yemeğinde giyerim :)
Ders bitti şimdi teneffüs zamanı :P Gördüğünüz gibi atölyede kendimi oyalamak pek zor olmadı!

İşte böyle yağmurlu bir günde veda ettim Petrovka Art Studio'ya...
Bakalım güzel İstanbul'um beni nasıl karşılayacak?

22 yorum:

  1. Tam Noni'ye göre gerçekten yaptıkların (yapacakların). Zamanı çok iyi değerlendirebiliyorsun, kendini ve dolayısıyla insanları seviyorsun, e bu harika zaten. İstanbul'da yaratacağın eserleri görmek için sabırsızlanıyorum (ama sen gitmeden bir iki birşey daha yapar öyle gidersin diye de bekliyorum)
    Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel dolu dolu günler, hem dikiş hem resim. Bu günlerde ben de istemekteyim dikişi ama işten evden vakit kalmıyor, çalışanlar için gece kursları var mıdır acaba bir bakayım:)

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel uğraşların var. İmrenerek okuyorum. El attığın her işte de kesinlikle harikalar yaratıyorsun Noni, elbiseni de merakla bekliyorum, rengini bende çok sevdim, sana da çok yakışacak eminim, iyi yolculuklar dilerim, İstanbul seni güzel karşılar inşallah, bugün burada yağmur ve gri bir hava var. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Ah canım benim ne güzel renkli bir gün atölyeye bayıldım .Dikiş konusuna gelirsek ben o sayfayı kapatalı yıllar oldu :))artık sen dikeceksin bana .öptüm seni burada da yağmur var bugün.

    YanıtlaSil
  5. tek kelimeyle şahane nonişka :)
    istanbul seni çok güzel karşılar çok da iyi gelir eminim :)

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel geçiyor senin için Moskva, çok gıpta ettim .. Dilerim İstanbul iyi karşılar seni. sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. o kolaja bayıldımmm :)

    YanıtlaSil
  8. Harika çalışmalar, ben de bu atölyede olmak isterdim:) elinize sağlık.. bir de iyi yolculuklar:)

    YanıtlaSil
  9. Kolajlar çok başarılı , sizinki de bayağı hoş olmuş.Bir de kesinlikle sizi yansıtıyor.
    Ben de kolaj çalışmayı çok severim,zevkli bir atölyeymiş:)
    İstanbulda da yağmur var,bakalım siz gelince nasıl karşılayacak .
    Güneşli bir İstanbulunuz olsun!

    YanıtlaSil
  10. Atölye tam anlamıyla sanat kokuyor :) her bir köşesi ayrı güzel, sabahtan akşama kadar dursam bir o kadar daha durmak isterim sanırım :) eskiden kardeşimle resim ve duvar boyutunda kolaj çalışmaları yapardık onları hatırladım bu postta, yeleği de kolajları da çok beğendim ellerine sağlık Noni :)

    YanıtlaSil
  11. Ne renkli, ne hoş bir ortammış. Ben de özendim kolaj olayına.. Yıllar yıllar önce ilk öğrenci evimizde bir duvarın yarısını kaplayacak büyüklükte birşey yapmıştım. Tek tek eski dergi sayfalarından kesmiştim hepsini. Sonra bir gün biz okuldayken ev arkadaşımın annesi evi badana yapmaya karar vermiş duvardan çıkartmış bir güzel çarşaf gibi katlayıp koymuş bir kenara:) Bir daha asmadık tabi:)

    YanıtlaSil
  12. İnsan böyle bir atölyenin kokusu bile özler galiba.. Daha büyük özlemlere kavuşmanın altın da ezilmezse tabi.. :)
    Ellerine sağlık ! Ve Kolaj çalışman ahh ! Gerçekten harika !

    İstanbul'u bilemem ama Adana'ya gelecek olursan Yağmur da bile n'apar eder Seni güneşe boğabilirim.. :))

    YanıtlaSil
  13. Kolajlarin hos olmus, benimde cocuklugumdan beri en sevdigim seydir kolaj yapmak tabi o zaman bilmezdim kolaj dendigini. :D
    Dikis konusunda iyice ilerliyorsun, bakalim daha neler yapacaksin. ;) Acayip mutlu ediyor degilmi dikip sonucu gormek. :D
    Atolyeniz cok tatlimis ama hocaniz cok milletci birine benziyor anladigim kadar ile. :D

    Birde o слава россии!'yi sen mi yaptin?? O yazi olmasamis daha iyi olurmus:P Niye dersen moskova'da (rusya'da)слава россии kelimesini milletciler, dazlaklar en cok kullanir, onlarin slogani gibi, hit gibi sol el yukari ve слава россии derler..:D Neyse tabi biliyordun degilmi..
    Opuyorum seni

    YanıtlaSil
  14. Ecehan; çok teşekkür ederim şımartoorsun beni ;) beni gerçekten iyi tanımışsın, hobbyland'den bir sürü boncuk almıştım, hala elimi sürmedim, şimdi onları nasıl değerlendirebilirim diye düşünüyorum :)

    FADİŞ; senin ismin beni fıkır fıkır yapıyor ne güzel Fadiş ismi! çalışırken dediğin gibi zor, ben de çalıştığım dönemde kurslara sadece hafta sonları zaman ayırabiliyordum, gece seramik derslerine de girmiştim ama iş sonrası kafa kazan gibi olduktan sonra insanın bir işe konsantre olması çok zor oluyor...

    Derya Kuzusu; teşekkürler canım :) senin de el işlerin çok güzel ;) yaaa ama İstanbul'un havasını ısıtın ben gelene kadar böhüüü soğuktan kaçıyorum ben zatennnn!

    Canım annem; yok yok yooook benden kaçış yok Mevdoş hanım ana-kız birlikte dikiş makinemizin başına oturup bilgilerimizi tazeliycez :)
    imza: hain evlat nonik

    battodol; oyyy canım çok teşekkürler, yaptıklarımın beğenilmesi beni çok mutlu ediyor :)

    Deli Anne; ben de diliyorum, güzel karşılasın ve güzel geçsin inşallah, dua ediyorum! eski memleketinden sevgilerimle ;)

    ceydabural; aaa sahi mi? çok sevindimm :)

    Eren; çooook teşekkürler :)

    BAYKUŞ GÖZÜYLE... bunu duyduğuma sevindim çünkü beni yansıtması için özen gösterdim ;) İstanbul duy sesimi ve havanı birazcık ısıt yağmurunu birazcık durdur, hadiii üzme beni :) hepimizin günleri hep aydınlık olsun!

    Giz; vauwww duvar boyutunca kolaj, aslında muhteşem bir fikir, duvarın bir yanı sırf kolaj olacak, peki kardeşinle sakladınız mı onları? ben çiçeği burnunda bir resim öğrencisi olarak yaptığım kolajı atölyede bırakmaya kıyamadım, evde duruyor, bilmem çok mu komik bu fikir ama şimdi çerçeveletsem mi diye düşünüyorum :)

    cafenoHut; anaaa bu benim başıma gelseydi bir yerime inme inerdi kesin :) ay gözüm gibi saklıyorum vallahi, o sayfaları minik minik koparıcam birbirine uydurucam diye canım çıktı, el emeği göz nuruma el sürdürtmeeemmmmm :)

    nil; evet buranın havasını bende özleyeceğim :( ama canım annemin yaptığı mis gibi yemeklerin kokusuyla atölye matölye kalmayacak iki günde unutucam :) Aaaa Adana benim prensimin tüm çocukluğunun geçtiği şehir, kalbinde apayrı bir yere sahiptir, ahh orda olsaydım şimdi lıkır lıkır acılı şalgam suyu içerdim, ay ağzım sulandı resmen :) bir de prensim bici bici diye bir tatlıdan bahseder, hiç yemedim, onu da tatmak isterdim :) güneşli günlerin tadını bizim yerimize de çıkar olur mu ;)

    MeRaiL; eveeet kesinlikle insanın diktiği birşeyi üstünde görmek apayrı bir keyifmiş ;) şimdi sen diyince yazıma ekleme yaptım, o kolaj bana ait değil, ben sadece ortaya karışık bir kolaj yaptım ;) bak enn karışık olan var ya işte o benimki oluyor :) Canım ben sana ne soracaktım; tak ne demek? Çok duyuyorum bu kelimeyi, çok kullanılıyor ama tam Türkçe karşılığı ne bilmiyorum, bir sana sorayım dedim...

    YanıtlaSil
  15. Ne aksamdan mi kaldimda yanlis ifadeler kullanmisim bir kac yerden. :) Kafam kazan gibi,onun etkisi olsa gerek. :D
    Hocanin milletci olusu konusunda dogru tahmin etmisim, aman dikkat. :D
    Tak benim en sevdigim ve cok sIklikla kullandigim kelimlerden biri, bir digeride nunu, birseyi okeylemek icin kullanbilirsin. Oyle, boyle gibi anlamlari var ama bence dahada cok anlami var ornegin simdi gibi, bir ise baslarken hep tak diyerek baslarim, arkadaslarimda oyledi.. :D
    http://www.ruscasozluk.gen.tr/index.php?word=%D1%82%D0%B0%D0%BA&lang=tr&submit=Ara
    Bu siteyi kullan istersen, tavsiye ederim ;)
    opuyorum

    YanıtlaSil
  16. Noni, ne kadar guzel bir hayatin var orada, bize aktardigin kadariyla...Dikis, resim,pazar, susi... Her sey var yahu!
    O kolajlardan ilk okulda ogretmenimiz yaptirirdi. Neler yapmistim cok merak ettim simdi.

    YanıtlaSil
  17. Nonim ya çok özendim walla ne güzel şeyler gösteriyolar sanatla ilgili. Harika tam senlik desene ;)

    YanıtlaSil
  18. MeRaiL; açıklama için teşekkürler canım ;)

    SvGLove; güzel ama çoğu zaman da zor... sonuçta ülkemizden uzaktayız, özlem çekiyoruz, konuşulan dil ve iklim bakımından zor bir ülkede yaşıyoruz... özellikle uzun ve devamlı eksi derecede seyreden kış ayı insanı çok kolay depresyona sokabiliyor ;) ama umutsuzluğa düşmemek ve kendimi iyi hissetmek için elimden geldiğince kendimi oyalamaya çalışıyorum ;)

    vintage peony; evet tam benlik ;) keşke bu atölyeyi şu iki ay için İstanbul'a ışınlayabilsem :)

    YanıtlaSil
  19. offf tam benlik yermiş, bayıldım Noni. Hatta kendi çapımda kolajlar yapmaya itti beni :)

    YanıtlaSil
  20. Sycorox; kolaj insanı çok dinlendiren bir çalışma canım, ben çok keyif aldım dergileri yırtarken, kolay gelsin şimdiden ;)

    YanıtlaSil
  21. kolaj en sevdiğim iştir. sizinki de çok güzel olmuş.
    bak orada bile gün yapmışınız. suşi yapıp getirmişler.... kırmızı resımde kı teknıgı merak ettım. paylasırsan cook sevınırım

    YanıtlaSil
  22. Zeynep; o tekniği bende tam bilmiyorum, bir öğrenci yaparken çektim fotoğrafını, bir plakaya resmi çizip sonra boyayı sürüp başka bir kağıda deseni rulo şeklindeki o kırmızı aletle üstünden geçip çıkartıyordu, daha detaylı bilgiyi döndüğümde hocama sorup öğrenirim ;)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...