02 Mart 2012

Ne-o? Klasik Anne Adayı

2. trimester'e girdiğimden beri hamileliğimden artık daha keyif alır oldum... Bulantılarım tamamen ortadan kalktı, bana tiksinti veren kokular kayboldu, yiyemediğim gıdalar gözüme daha bir sevimli gözükür oldu, geriye bir tek sırt ağrılarım ve yorgunluklar kaldı ki bundan da hiç şikayetçi değilim, bu dönemde yaşadığım herşeyin tadını çıkartmaya kararlıyım. Anneliğe doğru adım adım ilerlerken kendime de devamlı şunu hatırlatıyorum: Nonikim lütfen tüm bunlar seni çok mutlu edecek dahi olsa "olley bebişim bugün pırtladı!", "ay bugün pek kibar garkladık" gibi muhabbetlerle etrafını bayma ve asla ama asla klasik bir anne olma!
 Şimdik gelelim annelik öncesi fizibilite çalışmalarıma:
Tüm bebek ürünleri büyük bir hassasiyetle elden geçmiş ve test edip onaylanmıştır :P
Moklu bez mi dediniz? Pehhh! Mandalımı takarım, vazifemi yaparım!
En zor işleri bile büyük bir mutluluk içinde yapabilmek bir annenin yegane görevidir!
Bilinçli bir anne adayı kendini her zaman geliştirmeli ve yeni bilgilerle donatmalıdır!
"Ay Ay Bebeğiniz" isimli bu kitap canım arkadaşım Zeynep'in hediyesi... Kitabın içinde bebeğinizin doğumundan 2 yaşına kadar sizi nelerin beklediğinden, bebeğinizin her türlü bakımı için pratik bilgilere ve ona iyi huylar edindirmeye kadar harika bilgiler var, ilgilenen hamişlere duyurulur...
Müzik ruhun olduğu kadar anne karnındaki bebişin de gıdasıdır!
Canım Evom'un aldığı "In Utero - Music For My Baby" isimli bu albüm Mozart'tan Vivaldi'ye, Bach'tan Schumann'a dinlendirici müziklerle dolu! Bebişte ne kadar etkili olduğunu doğduğu zaman göreceğim ama ne zaman dinlesem beni gevşettiği, Miso'yu da horul horul uyuttuğu bir gerçek ;)
Kafadaki çatlakların tamiratı pek mümkün değil ama kafanın altındaki bölgeler çok şükür bizim ellerimizde ;) Tek yapmak gereken birazcık özen... Doktorum Erbaviva'nın organik çatlak önleyici kremiyle organik yağını önerdi. Kremi gündüzleri, yağı da geceleri göğüs, karın, bel, kalça ve basen bölgeme sürüyorum. Ne kadar başarılı olduğunu doğumdan sonra sizlere söylerim ;)
Canım arkadaşım Ayşe'nin hediye ettiği, Acıbadem Hastanesi tarafından yayınlanan, Dr. A. Christine Harris'in kaleme aldığı "Hamilelik Günlüğü" muhteşem bir kitap! Döllenmeden doğum anına kadar bebeğinizdeki tüm gelişmeleri bu kitap sayesinde gün gün takip edebiliyorsunuz. Bunun yanında anne adaylarının beslenmesiyle ilgili öneriler/uyarılar ile farklı kültürlerin geçmiş zamandaki doğum ritüelleri kitapta yer alıyor. Ayrıca kitapta her hafta için ayrılmış olan bölüm sayesinde ruh haliniz, enerjiniz, iştahınız, aşerdiğiniz yiyecekler, kilonuz gibi hamilelik notları tutabiliyorsunuz. Her sabah uyandığımda bugün bebişimde ne gibi değişiklikler olmuş diye heyecanla açıyorum kitabımı :)
Evet şimdilik bendeki gelişmeler ve tavsiyeler böyle ama ne demiştik devamlı bık bık bık konuşarak etrafı baymak yokkk :) Balık hafızalı biri olduğum için bunu bana devamlı hatırlatın lütfen olur mu?!

23 yorum:

  1. Çok güzel bilgiler bunlar tüm hamişler için, paylaşımların için teşekkürler.

    Saçlarına bittiğmi söylemeden geçemeyeceğim. Çok yakışmışlar. Merak ettiğim nasıl kabarmadan açık durabiliyorlar, hayret. Maaşallah tabi.

    Seçil.

    YanıtlaSil
  2. Nedense hamile kalan her kadın aynı endişeyi yaşıyor ve ben denk geldikçe herkese aynı şeyi söylüyorum.
    Evet hamilelik çok doğal bir süreç gibi duruyoor ama aslında bir mucize değil mi? Neden bu mucizeden bahsetmeyecekmişiz?
    İçimizde yeni bir insan oluşuyor.
    Dışarı çıkıyor herşeyi sıfırdan öğreniyor.
    Bundan bahsetmeyeceğiz de neden bahsedeceğiz?
    İnsanlar bir tshirtten sayfalarca bahsederken hem de.
    ne olursun lütfen kendini sıkma.
    bebeğinle ilgili günde 150 tane de yazı yazsan ben seni öf demeden okurum :)

    YanıtlaSil
  3. Seçil; rica ederim canım, ben saçıma bol bol köpük sürüyorum ancak öyle şekle giriyor, yoksa her sabah koca bir kafa olarak uyanıyorum köpüksüz cadıdan bir farkım yok :)

    banyosuyu; hii hii tamam canım bunu aklımda bulundururum ama ben hamile kalana kadar uzun uzun anne muhabbetlerinden içim bayılırdı o yüzden aynısını başkalarına yaşatmak istemiyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Bu blogger'ın yorum kutucuğu değişmiş sanırım, göz yoran bir hal almış böyle :( Ben eski halini geri istiyommm!

    YanıtlaSil
  5. Banyosuyu na tamamen katılıyorum canımm.. Valla icinde ne varsa anlat.. İnsan hayatta kaç kere hamile kalıyor ki :)))) sıkılan sıkılsın yeter ki senin icinde kalmasınn :)

    YanıtlaSil
  6. ümran; tamam benden günah gitti o zaman yeter sus be kadın demeyin sonra kihhh kihhhh :)

    YanıtlaSil
  7. Noni canım 1 yaşına girmesine 1 hafta kalan bir kız annesi olarak sana tavsiyem hiç bir şey için büyük konuşma, bir bakmışsın "minik noni bugün kaka yapmadı" diye cümleler kuruyorsun karşındakine bebeğin doğduktan sonra daha iyi anlayacak her şey çok norrmal gelecek, bu arada hamileleik çok yakışmış, allah sağlıkla kucaklamayı nasip etsin minik noni yi

    YanıtlaSil
  8. Ne eğlendim ne eğlendim yazını okurken:) İnsanı nası özendiriyosun Noniş çocuk yapmaya, sevdim bu yazını. İnsanın herşeyden keyif almasını göstermen çok hoşuma gidiyor. Bir gün seninle tanışmak isterim.

    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  9. Bence bunlar bık bık konuşmanın aksine gayet keyifli yazılar,fotoğraflarını çok sevdim. Ama konuştursan eğer hatırlatırız tabi :)

    YanıtlaSil
  10. noni bu çılgın halini seviyorum :)

    YanıtlaSil
  11. hahah nonicim alemsin yaaa :))
    ya boşver dert etme olmadı miniğe de bi blog açarsın olur, haa buraya yazsan da ben zevkle okurum o ayrı :))

    YanıtlaSil
  12. Sen ne yazsan biz okuyoruz, yani pırtladı garkladı, her türlü okuyoruz. Önemli olan Noni anlatım şekli, herkes severek okuyacaktır. Dolayısıyla merakla ve heyecanla bekleyişteyiz.

    YanıtlaSil
  13. verdiğin yararlı bilgiler için çok teşekkürler.. bende bir hamiş olarak bıkmadan usanmadan dinleyebilirim.. çok keyif alıyorum .. :))

    YanıtlaSil
  14. kulup uyesı olarak, bu aralar zayıf kaldım farkındayım :)

    YanıtlaSil
  15. doyasiya tadini cikart noni kuzun dunyaya gelince bambaska duygu,ara bogulurke. bugunleride ozluyor insan. o kadar mucizevi ve guzel ki.
    20 haftadan sonra kuzunun tepiklerini hissetmeye baslayinca bu dinledigin muziklere tepki verdigini o senin icindeyken farkedeceksin :)
    amaannn herkeside bayacaksan da sen allah in bir lutfunu yasiyorsun herkesle paylas bunuu :)

    bir suru opucukkkkkk benden sana
    kagan da icerideki kuzuya goz kirpiyor anlarsin ya!

    YanıtlaSil
  16. Umarım klasik anne olmama arzun , hormonların etkilemelerine rağmen gerçek olur :)
    bilebilirmiyizki , yada engel olunabilirmi ki??
    Feci halde bedeninin tepkileri önüne geçiyor sanırım mantığının
    Ama Nonim istedimi yaparr hihiihi
    Önerilerin tüm hamişler için aytınlacı olmaya devam etsin , bu yazılarının devamı gelsinn olurmu annem

    YanıtlaSil
  17. Noni, hamile kaldığını okumuştum blogdan ama bir türlü tebrik edememiştim. Mutluluğun yüzünden okunuyor, ben de her okuyucun gibi çok sevindim bu habere. Bebeğin sağlıkla doğar büyür mutlulukla yaşar umarım.
    Bu arada biz okuyucuları baymaktan çekinme herşeyi yaz,en eğlenceli bebek blogu olacak gibi duruyor:) Rehber olarak kullanıcam bu yazıları..

    YanıtlaSil
  18. Hamilelikle uzaktan yakından ilgisi olamayan ben bile zevkle okudum maceralarını:) Devamını merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  19. Çok eğlenceli bir yazı nonimcim! Bebişimiz çok şanslı, içinde hayat dolu bir çocuk olan annesi olacağı için:)))

    YanıtlaSil
  20. Hamile Kalınca Daha Bir Güzelleşen İnsanlar Meclisi'ndensin Noni abla.Sonrası,maşallah.

    YanıtlaSil
  21. bence de yaz ki olacak olanlar düşünenlerde senden öğrensin :) çılgın annemiz :) çok datlusun çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Emzik çok yakışmış :)

    YanıtlaSil
  23. Nazannesi26/3/12 12:38

    Hahahahaha.. :)))))

    Ay bayıldım bu entry'e.. Devamı lütfennnnn...

    ps: emzik çok yakışmış çokkkk... :)))

    ps2:cd dinlemeye devam bak çocuk ileride müzik ile ilgilenir ise, kulağı var denenlerden olsa sebebi biline! :)))

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...