07 Haziran 2013

Bir ♔

Son 1 haftadır neler yaptınız? Kiminiz Gezi'deydi, kiminiz başbakan gibi başka gezilerdeydi, kiminiz elinizde kepçe tencere tava çaldı, kiminiz bir cafede aman bana ne diyip yemesine içmesine daldı. Her ne yaptıysanız hepsi kabulüm, neden mi? Çünkü herkes kendi doğrularına inanma özgürlüğüne sahip bu ülkede... Ben kişinin yüreğinde hissettiği doğru ne ise o şekilde yaşamasından yanayım. Ama kendi doğrularını uygularken farklı düşünenleri yargılamasın, farklı yönlere bakanlara da saygılı olsun, yüreğinde kibir ve öfke değil empati ve sevgi yer alsın, aynı topraklarda yaşayan herkesin (ister çapulcu olsun ister tutucu) eşit şartlar altında olduğunu dolayısıyla eşit saygıyı hak ettiğini unutmasın. Buna ister demokrasi densin ister hümanizm, bence yapıştırdığımız etiketlerin hiçbir önemi yok, çünkü hepimiz Allah katında biriz, o halde neyin kavgasını etmekteyiz?
Daha önce hiç bir ağacı kucaklamış mıydınız? İnandığınız her ne ise hiçbir maksat gütmeden kafanızda hiçbir protestoyu düşünmeden sadece sevgiyle bunu yapın bence, inanın kendinizi çok iyi hissedeceksiniz!
Yıllar sonra eski bir dostla karşılaşırsınız ve vaaayyyy kimleri görüyorum diye sarılırsınız ya işte ben de böyle eski dostumu bulmuş gibi hissettim kendimi! Bana çok iyi geldi!
Şimdilik bu kadar, hadi bana eyvallah!
Vallahi korka korka post yaptım, beni topa tutmayın olur mu? Napıyım özlemişim buraları!

26 yorum:

  1. Çocukken ananemin bahçesinde bir ceviz ağacı vardı. Gövdesi çok kalın değildi. Anne babadan yana pek sarılınmadığımızdan sarılma hep eksikliğini hissettiğim birşeydi ve hep gider o ağaca sarılırdım.
    Gözümü kapatır sıkı sıkı sarılırdım. O geldi aklıma. Öyle iyi gelirdi ki ruhuma o ağaca sarılmak anlatamam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi canım? Benim de ruhuma çok iyi geldi. Tek böyle düşünenin ben olmadığına sevindim :)

      Sil
  2. ohh fotolar harika, yazılanlar da ferahlatıcı...

    YanıtlaSil
  3. Sen bitanesin noni... Keşke herkes senin kadar aydınlık ve geniş perspektifli düşünebilse, bir nefeslik ömürde ruhunu kin ve nefretle doldurup hep kavga etmeye endekslenmiş bir nesil olmamalıyız...

    YanıtlaSil
  4. İyiki geldin Nonim.. Düşüncelerin düşüncelerimmiş... Şu sıralar empati ve saygı görmeye okadar ihtiyacı varki ülkemin.. Ağaca sarıldığını gördükten sonra hemen bir ağaca sarılmak istedim. Fotoğrafın o hissettiğin duyguyu çok iyi yansıtmış..
    Sevgiler Çapulcu Esra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeyin başı saygı tüm ilişkiler için geçerli bu aslında ama ne yazık ki görmemek duymamak bakmamak için direniyoruz :(

      Sil
  5. Ya bir insanın doğrusu adam öldürmekse. Aman banane deyip bir cafede yemesine içmesine bakana çok üzgünüm ben insan diyemem kabulum de değildir; sizi tebrik ederim saygı duyarım elbette bu görüşünüz için ama bence bir insan ülkesi bu haldeyken demokratık hakkını edebiyle kullanıp şiddete maruz kalıp ve hatta canından gözünden olurken insan gibi bir insanın aman banane demesini anlayışla karşılayamam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama böyleleri de var öyle di mi? Ben buna değindim, her gün gezi parkına gidip bu olayı sonuna kadar protesto edenler de var hiç umrunda olmayanlar da, bence bir toplum farklı görüş ve düşüncelere saygı duyulmasını öğrendiği zaman huzur ve barışı bulabilir. Bence içimizde bu kadar büyük öfke ve nefret olmamalı, yazımda ben bunu anlatmaya çalıştım tabii ki şiddet uygulayan insanları onaylamam mümkün değil aksi nasıl düşünülebilir?!! Böyle bir yazıdan böyle bir sonuç çıkardığın için de ben üzgünüm...

      Sil
    2. Ben bu yazıdan bu sonucu çıkarmadım sadece şunu söylemek istedim: Kapılarımızı bu olayı hiç umursamayanlara da açarsak bir yandan gözü çıkmış olan insana ki o insan hepimizin için orada cafe de oturup umursamayan için de orada onun için de gözünü feda ederken eğer senin gibi güzel ve iyi niyetli insanlar sana da kapım açık derse o insan hiçbir zaman aydınlanamayacak.

      Bence o cafedekilerin yanına gidip; bak güzel arkadaşım sen bugün oturmuş kafe içiyorsun da sen bunu rahat rahat iç diye şuan mücadele veren bir grup senin gibi guzel insan var gel anlatıyım deyip bilinçledirmek gerekiyor. Ben bu olayı mücadele anlamında asla savaç düşman anlamında değil sadece mücadele anlamında Çanakkale savaşından farklı görmüyorum.

      Hayat devam ediyor ama bence vicdan sahibi insan gibi insan olan içinde bir parça duyarlılık taşıyan insanların "aman banane" dememesi gerekiyor.

      Farklı görüşlere inancım da sonsuz hatta olması gerektiğine sonuna kadar inanıyorum. O kadar farklı görüşten ırktan cinsel tercihten renkten arkadaşım ve aile üyem var ki en büyük zenginliğim.

      Ama dediğim gibi ben huzurun ve barışın insan gibi insan olan herkesin duyarlı olduğundan aman banane demediğinde sağlanacağına sonsuz inanıyorum. Gezi'ye gidebilecekken gitmeyeni asla kınamıyorum, ama "aman banane" diyen insanı anlamıyorum üzgünüm.

      Biz değil miyiz kıtalar ötesindeki insanlara bile üzülebilen. Örneğin takip ettiğim kadarıyla sen de bir hayvanseversin, orada sadece insanlar değil hayvanlar da telef oluyor. Nasıl buna sessiz kalınıp aman banane denilebilir ki. Çok üzgünüm gerçekten.

      Doğru anlamanı isterim; senin şiddeti onayladığını söylemiyorum. Ama aman banane diyene kapını gönlünün kapısını açmanı anlayamadığımı söylüyorum sadece.

      Sil
    3. Değerli vaktini harcayıp böyle uzun uzun bir açıklama yaptığın için teşekkürler, senin ne demek istediğini anlıyorum, ben de senden farklı düşünmüyorum, koyun gibi olmaktansa herkes kendi haklarını savunmalı ve bunun için mücadele etmeli, ama bunu yaparken başkası da aynı yolu seçmediği için yargılamamalı... Yani bu benim düşüncem tabii... Duyarsız gibi duran insanların da belki kendine göre bir açıklaması vardır, onlar belki tepkilerini parkta değil sandık başında göstermeyi daha doğru buluyorlardır bilemeyiz, herkesin inandığı birşey var bu hayatta ve şu bir gerçek ki herkes aynı şeyi aynı anda asla düşünmeyecek, kimine göre sadece beyaz olacak bu hayatta kimine göre kara, benim demek istediğim ise o zaman neden gride buluşmuyoruz...
      Ahhh çok uzattım konuyu, sevgiyle kal lütfen...

      Sil
  6. yazıyı okurken 'işte bu!' dedim.
    ben de tam olarak bunu savunuyorum.
    kinle,nefretle iki ayrı kutbun en ucuna çekiliyor insanlar ve birbirlerine saldırıyorlar.
    insanlığı unutuyorlar.ne için yaşıyoruz ki biz?
    insan olabilmek,barış,huzur,sağlık...her şeyin başı bunlar değil mi?
    birbirimize karşı hoşgörülü davrandığımızı,insanca tepkiler koyup insan gibi yaşadığımızı düşünüyorum da..malesef tam bir ütopya onu da biliyorum ve kahroluyorum.

    önceden ağaçlara sarılmışlığım çoktur,fotoğraflarını çekerim,kendileriyle fotoğraf çekilirim :)
    adete dostum gibi görürüm onları.gövdesine dokunmayı,okşamayı çok severim.dilleri yok diye,tepki gösteremiyorlar diye onların da bir canının olduğu unutuluyor ne yazık ki.hep de demişimdir,önceki hayat diye bir şey varsa benim ağaç olma ihtimalim fazla:)o derece seviyorum ağaçları.içimde,en derinlerde bir yerlerde kocaman bir orman var biliyorum.

    sevgiyle,huzurla,hoşgörüyle,barış içinde kalalım.kalbim böyle çarpıyor benim!

    YanıtlaSil
  7. Beni anladığın için çok çok teşekkür ederim!
    Evet belki çok ütopik bunu istemek ama insan umut ettiği sürece yaşarmış öyle di mi ;)
    Ahhh ben de önceki hayatımda ulu bir çınar olmak isterdim doğrusu!
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Nasıl güzel anlatmışsın,bir nebze resimlerine bakarkende gülümsedim içten içe ahhh noni yine pozitifliğini koymuş ortaya dedim, iyi geldi.Keşke herkes gerçekten böyle düşünebilse,birlik beraberliğimizi hiç bir güç hiçbir düşünce bölmese,dua ediyorum güzel vatanım türkiyem için.yaaa bu arada çok şıksın ben bayıldım ya sana tütüüü maşallah sana:)gökkuşağı AYŞEN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ayşencim, ben de dua ediyorum barış ve huzur dolu günlerimiz için, ayrımcılıkların olmadığı bir vatan hayal ediyorum, çok zor olmasa bu öyle di mi?

      Sil
  9. güzel yüreğin ve samimiyetinle ışık saçıyorsun Noni. Seviyorum seninki gibi yüreği olan insanları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim doğru şekilde anlaşılmak ve söylediklerimin başka taraflara çekilmemesi beni gerçekten çok mutlu ediyor...

      Sil
  10. Keşke her post böyle olsa
    "Kimse yanlış anlamasın beni" geçse içinde.
    Hiç ağaca sarılmadım. Ve sarılmanın kimbilir ne güzel olduğunu düşündüm!
    Bende yapmalıyım hatta kızımda yapsın
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet en kısa zamanda yapmalısın Ada'nın tatlı annesi :)

      Sil
  11. Noni'ciğim , Seni neden çok ayrı sevdiğimi bir kez daha anladım. Harika izah etmişsin . Aynı bu bakış açısındayım bende. Çoğunluk (malesef)kendi düşüncesinde olmayan herkese ateş püskürdü. Okuyunca 'Oh be! Benim gibi bakanları görmek ne güzel' dedim, böyle içi rahatlar ya insanın. Ağaca sarıldığında hissettiği hissettim. Şuan sarıldığım ağaçsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ben de seni çok seviyorum kızımın tatlı adaşı :)
      Bir dakka yaa sen bana kütük mü dedin şimdi odun gibisin mi demek istedin sen bana kihh kihh :)

      Sil
  12. İnsanın iç güzelliğinin madden ve de manen dışa vurması böyle birşey galiba.. Sanal alemdeki bunca düşmanlık, provakasyon ve karalamalar yerine gösterdiğiniz sağduyu, hoşgörü ve insaniyet sizin iki dünyada da kazanmanızı sağlayacak bence..
    Gösterdiğiniz bu örnek tavır için size teşekkür ediyorum..
    Haddim değil belki ama tebrik ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu içten yorum için teşekkür ediyorum.
      Duygularıyla hareket eden bir toplumuz ve ne yazık ki çok çabuk birbirimizi gaza getiriyoruz, aslında biraz sükunet ve hoşgörüyle mutlu mesut yaşayabiliriz iç içe, keşke bunu görebilsek...

      Sil
  13. sen böyle çok güzelsin Nonim.. özellikle bu olaylarda öyle pis ve gereksiz ve ironik bir baskı oluştu ki yazsan bir dert, yazmasan bir dert. Her yerde bu sıkıntı.. blogda, instagramda, vesaire.. Sanatçılara bile neden gezi hakkında birşey demiyorsund iye baskı yapılıyor, bu yapılırken nasıl olur da baskıdan rahatsızım ve özgürlüğümü istiyorum denebiliyor anlamıyorum.. O zaman zaten tepkinin samimiyetine şüphe düşüyor.. ve herşey burada başlıyor, kutuplaşmayı da bu doğuruyor.. özgürlük benim, hak benim haklı benim zihniyeti zaten buraya getirdi bizi..

    YanıtlaSil

  14. keşke herkesin sarılacağı kadar ağaç olsa bu ülkede ama yok ve sayıları giderek azalıyor:/

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...