03 Haziran 2013

Harekete Geçmek

İsmet İnönü sorar "Kemal, sana göre dünyanın en zor işi nedir?"
Atatürk cevap verir: "TÜRK MİLLETİNİ ayağa kaldırmaktır. En çok bu konuda zorlandım" der. 
Atatürk, İnönü'ye "Şimdi bana bundan daha zor bir şey var mı diye sor" der.
İnönü de sorar.
Ve Atam da cevap verir: "Harekete geçince bu milleti durdurmaktır." der.
Atamız ne kadar doğru söylemiş öyle di mi? Gerçekten de Türk milleti damarına basılınca tek yürek olup her şeye korkusuzca meydan okuyabiliyor. Bunu daha önce de hep birlikte yaşadık, hoş o zaman yapılan bu tepkinin bir etkisi pek olmamıştı ama dilerim bu sefer olur. Dilerim Türk halkının içinde barındırdığı bu gücü kimse küçümsemeye kalkmaz! Nil'den önce bu konulara bu kadar takılmazdım hayat bize ne sunarsa onu yaşarız diye düşünürdüm ama bir bebeğim olduktan sonra artık bu kadar umursamaz olamıyorum, onu güzel bir geleceğin beklediğinden emin olmak istiyorum. Ülkemi çok seviyorum, Türk insanının özünde ne kadar naif ve temiz olduğunu biliyorum, bebeğimin de bu güzel ülkede güzel şartlar altında yaşamasını istiyorum, parkta bir ağaca yaslanmış keyifle kitabını okurken hayal ediyorum onu, bir taş yığının içinde robot gibi dolaşırken değil...

12 yorum:

  1. beykozda acarkent, acaristanbul, beykoz konakları yapılırken katledilen ORMANlara gıkı çıkmayanlar, oturdukları o sitelerdeki evlerinden geliyorlar eylemlere.. enteresan..
    ayrıca keşke tepkiler hunharca meydanlarda değil de sandıkta verilse idi ve bu kötü manzaralar yaşanmasaydı.. selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet keske polis parkta sakin sakin oturup agaclari koruyan insanlarin uzerine hunharca saldirmasaydi sabahin besinde. Keske acarkent ve digerleri yapilirken siz cesaret edebilseydiniz ses cikarmaya. Keske sandiktaki sonuclar onceden belli olmasaydi. Keske sandiga gidilirken tum politik goruslere ayni oranda maddi destek saglasaydi devlet. Keske bagimsiz adaylar siyasi partilerle esit kosullarda aday olabilselerdi. Keske baraj olmasaydi. Keske halkin bilincsizce ureyip cogalip uc torba komure bes paket makarnaya oyunu satmasina, okula gitmesi gereken 6 yasindaki cocugun sokakta mendil satip copten kagit plastik ayirip kazanacagi uc kurusa muhtac olmasina engel olunabilseydi. Keske kac cocuk dogurmam gerektigini kendilerine dery edip pesime saglik ocagi ebelerini dedektif tayin edip benim cinsel hayatimi didik didik edenler o cocuklari nasil okutacagimi, 2,5 aylik ufacik bebegi dogum iznim bitti diye kime emanet edecegimi, o cocuk krese gittiginde uzerine lavabo dusup olmesin diye, okul mudurleri, cami gorevlileri tarafindan tacize tecavuze ugramasin diye, bu serefsizligi gerceklestirmeye calisanlara hangi cezalari vermeliyiz diye dert edinselerdi kendilerine.
      Kaldi ki farz edelim ki secimlerde hersey olmasi gerektigi gibi oldu, farz edelim ki %100 oyla geldiler iktidara, benim de oyumu alarak. Yanlis yaptiklarini dusunuyorsam, secime kadar beklemek zorunda miyim? 5 yil boyunca canlarinin her istedigini yapma hakki mi veriyorum yoksa beni temsil hakki mi? Oy verdim diye 5 yil her yaptiklarina boyun mu egecegiz? Ya 5 yilin sonunda sandiga gitmek yapilan yanlislari telaffi etmeyecekse? Ta 5 yil sonra soyleyecegim sizin hukmunun olmadigina karar verirse o 5 yil icinde???
      Soyleyecek soz cok da...

      Sil
    2. SİZ diyerek karşınıza alıp nasıl da cephelere koyuyorsunuz insanları, selam ile biten sözlere cevaben.. insanları tahrik etmek bir üslupsa sağduyu ve diyalog da bir üsluptur bence..
      Keşke ben de 1998 de Kimya bölümü son sınıfda Yıldız teknik üniversitesinin hergün güle oynaya geçtiğim kapısından, günün birinde sırf başımda bir örtü parçası var diye kapı dışarı edilmeseymişm değil mi??
      Her cümlenize bir cevap verebilir ya da keşke ile başlayan yüzlerce cümle kurabilirdim size ama nafile..
      Selam ile..

      Sil
  2. ah noni ahh ! gerçekten bende o kadar öfkeleyim ki bu duruma resmen özgürlüğümüz elimizden alınıyor !
    bu kötü olaylar umarım en kısa zamanda bir şekil biter !
    iyi bakın kendinize ...

    YanıtlaSil
  3. Tepkilerin sandıklarda verileceği günlere geldik mi ne hayırlısıyla?

    YanıtlaSil
  4. rica etsem neyiniz kiditladilar yazar misiniz.bir de empati diye bir kelime duydunuz mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Simdiye kadar yapilanlara kimse duyarli olmadi diye bundan sonra da mi olmasin? "Gezi parkinda icki tecavuz var, yikalim"sa ameliyatlarda olenler var hastaneleri de kapatalim. Alkollu arac kullanimi trafik kazasina sebep oluyor diye alkolu yasaklarken arac kullanmayi da yasaklayalim, arac olmazsa trafik kazasi da olmaz biz de sorunu kokten cozmus (!) oluruz. Yakip yikanlar, etrafa zarar verenler eylemciler degil, bu defalarca goruntulendi. Nasil olur eylem bir yetkili aciklasin da ona gore eylem yapalim. Aaa tabi, sandikta olur degil mi? Bekleyelim 3-5 yil daha secimi, o zaman gider sandikta tepkimizi koyariz. Ha o zamana kadar yikan yikar, yapan yapar, satan satar, olsun varsin nolacak degil mi? Ne de olsa padisah seciyoruz sandikta.

      Sil
  5. SELAMLAR.Keske ben de camiye bikini ile girebilseymisim degil mi? Cephelere kimin kimi koydugu cok acik. Kimlerin bu direniste yasananlarii kendi cektikleri zulme bedel gordugu de. "biz o zaman cektik, simdi de siz cekin" cok empatik, sagduyulu ve hosgorulu (!) bir tavir gercekten. SELAMLAR

    YanıtlaSil
  6. Ah Sevgili Noni.. Blogunun nelere sahne olduğunu görüp üzülüyorsan haklısın cidden.. ben diyorum vakti zamanında okuluma başörtüyle giremedim eğitim hakkım engellendi ..öbürü diyor ben de camiye bikiniyle gireydim.. Mantık, sen nelere kadirsin, sen olmayınca ne çıkarımlar yapılıyormuş meğerse..
    Keyifli yazılarında buluşmak üzere Nonicim.. ;)

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. İzninizle bu postu yorumlara kapatıyorum. Bir elin parmakları nasıl birbirine benzemiyorsa bir ülkede çok farklı görüşler de olacak, ama en önemli nokta saygıyı yitirmemek, yoksa esmek gürlemek höt höt konuşmak istersek hepimiz bunu çok güzel yaparız öyle di mi?
    Blogumun başlıca amacı önce beni sonra da okuyucularımı keyiflendirmek ve gerçek hayatın sıkıntılarından birazcık uzaklaştırmak ama burada yorumlara yer verdiğim sürece bu amacından sapmış olacak blogum, umarım beni anlayışla karşılarsınız...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...