26 Kasım 2013

Midyeli


İzmir'de bir akşam Nil'i babaanne ve dedeye bırakıp Bostanlı'dan vapura binip Alsancak'a gittik.
Rotamız belliydi...
Midyeli prensimin kuzeninin geçtiğimiz ay açtığı bildiğimiz midye keyfine yepyeni bir soluk getiren yepyeni bir restaurant!
Yurtdışına gittiğinizde örneğin Belçika'da, Fransa'da tencerede midye yiyebilirsiniz ama menülerinde midye dolma, midye tava gibi yerel lezzetlerimizi bulma şansınız sıfırdır. İşte Midyeli size her iki seçeneği birden sunuyor! İster dünya mutfağı isterseniz Türk mutfağından midyenin özel tatlarını yeme şansına ulaşabiliyorsunuz, hem de çok uygun fiyatlara!
Midyeli'nin sahibi sevgili kuzenimiz Metin Çiner o akşam bizlere; Fransa'ya gidip Michelin yıldızlı şeflerle birebir görüşüp onların mutfaklarını inceleyerek büyük bir titizlikle Midyeli'nin menüsünü oluşturduklarını anlattı.
Gelin şimdi Midyeli'deki midye lezzetlerine birlikte göz atalım:
Midye deyince aklımıza gelen ilk şey elbette midye dolması :) Karidesli, bulgur cevizli veya fıstık kuş üzümlü olarak 3 çeşidi bulunuyor. Biz başlangıç olarak fıstıklı kuş üzümlü midyeleri lüplettik. Bu arada belirtmek isterim midyeler Ege'nin üç bölgesinden günlük olarak geliyor. 
Zeytinli kaparili midyeli mezeye bayıldık!
Diğer bir klasik; midye tava! Tarator sosuyla harika :)
Bizim favorimiz midyeli graten oldu! Gratenin pestolu ve kremalı olmak üzere iki çeşidi mevcut, biz kremalısını tercih ettik, tadı harikaydı doğrusu! 
Domates ve şarap soslu midyeli tencereye de hayır diyemedik elbette ;)
Midyeli tencere yanında koca bir kovada ekmekle geliyor. Midyeleri mideye indirdikten sonra sosuna ekmek banabiliyorsunuz ;) O kadar doyurucuydu ki sadece bunu yesek bile olurmuş.
Midyeli'de midye çeşitleri yanında yerli ve yabancı pek çok bira çeşidi de bulunuyor.
Ben Corona'cıyım :)
Siz de benim gibi midyesever iseniz, midyenin her çeşidini bıkmadan yerim diyorsanız, hem yerel tatlara bağlı kalıp hem de değişik tatları denemekten çekinmiyorsanız o zaman doğru adrestesiniz; Midyeli hepsini birden önümüze hem de çok uygun fiyatlarla sunuyor :) Eğer yolunuz Midyeli'ye düşerse bir tane midye de benim için lüpletin lütfen olur mu?
Midyeli
Adres: Kıbrıs Şehitleri Caddesi, İrfan Boyuer 1444 Sokak, No:4/A, Alsancak, İzmir
Telefon: +90 (232) 422 22 26
Facebook: Midyeli
Foursquare: Midyeli

17 yorum:

  1. Noniciğim teşekkürler. İzmirdeyiz ve buradan sayende haberimiz oldu.
    Midye dolma sevmem ama Belçikada Chez Leon 'da midye güveci yemiş ve çok beğenmiştim.Oğlum ve kardeşim de midyeye bayılırlar onlara sürpriz yapayım bari geldiklerinde.
    Size afiyet olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Colette'ciğim, giderseniz izlenimlerini bekliyorum :)
      Sevgilerimle!

      Sil
  2. Alsancakta Midyeli, bunu telefonuma kaydediyorum. Midye hastasıyım, İzmire gidersem mutlaka bulur orayı uğrarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeri çok kolay zaten Alsancak'ta hemen merkezi yerde, şimdiden afiyet olsun ;)

      Sil
  3. aaa hayırşı olsun bol kazançlar versin inş. Eşim ve ben de bayılırız midyeye bizim mekanımız belki bilirsin inciraltında özdileğin hemen karşısında bir tezgahtar var . sıcak sıcak verio midyeleri ... midyeliye de bir uğramak gerek daha farklı şekillerini de tatmak için. aklıma kazıdım orayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) İnciraltı neresiydi? Ben de biliyim oraları yabancı kalmıyım ;)

      Sil
    2. özdileği biliyor musun? orası .:) ben de izmiri pek bilmiyorum nerdeyse 4 yıl oldu geleli ama hala yabancıyım :)
      bak sonra orda martı balık restoran var. sardalyası muhteşemdir tam deniz kenarı ve fiyatlar çok iyi.

      Sil
  4. HAYAT VE KURABİYESİ26/11/13 12:34

    Midyeyi midye dolma ve midye tava olarak severek tüketiriz eşimle.. ama o koca tencereyi.. midye grateni çok ama çok beğendim. keşke İstanbul'da bi şubesi olsa dedim.. Bellimi olur bu başarı, günün birinde belki bizide doyurur :) Hayırlı olsun müşterileri dolsun dolsun taşsın.. orda olmak isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ben de keşke dedim, canımız midye çektikçe uğrardık devamlı :) Aslında ileride şubelerini açmayı düşünüyorlar, inşallah İstanbul'da da görürüz Midyeli'yi :)
      Çok teşekkürler canım, amin!

      Sil
  5. Bu hafta sonu ilk gidilecek yer olarak kaydediyorum hafızama... İzmir'e böyle bir yer şarttı. Kuzenini bu girişimciliğinden dolayı tebrik ediyor ve keyifli, bol kazançlı ( Bundan endişem yok ) günler diliyorum. Sana da afiyet olsun, darısı bana, Midyeli'ye gitmeyen diğer İzmirlilere :) Pelin/ İzmir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelincim gidersen izlenimlerini de paylaş lütfen olur mu? Metin Abi adına ben teşekkür ediyorum :) Sevgiler...

      Sil
    2. Paylaşırım, fotograf da çekerim :))

      Sil
  6. öfff canım nasıl midye tava, midye dolma çekti.................. yaktın beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla öğle saati tam yemek zamanı şimdi benim de canım çekti canım :)

      Sil
  7. Açıldığından beri markajımızda olan Midyeli'ye sonunda bu haftasonu gideceğiz Noni. Şimdiden ağzımın suları akıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa süper! Şimdiden afiyet olsun canım, izlenimlerini bekliyorum ;)

      Sil
  8. İzmir'e gittiğimde ailemle birlikte mutlaka gideceğim bir yer..şimdiden programa dahil edildi..sevgiler...

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...