07 Ağustos 2014

Kabak



Aşağıda yazdığım konuyla ilgili bir de tavsiye de bulunmak istiyorum; eğer bir blogunuz varsa blogunuzu okuyanların IP adreslerini tespit eden bir programı (internette bununla ilgili çeşitli programlar mevcut) mutlaka blogunuza kaydetmenizi öneririm. Böylece sayfanıza kimler girmiş, saat kaçta girmiş, hangi sayfalarda gezinmiş, bulunduğu şehirden, bilgisayarlarının işletim sistemine hatta kullandıkları internet firmasına kadar birçok şeyi görebiliyorsunuz. Eğer sizin bir fotoğrafınızı kaydediyorsa bundan haberdar olabiliyorsunuz. Eğer şirket serverını kullanarak blogunuzu okuyorsa şirket adı bile ortaya çıkıyor. Uzun yıllardır blog tuttuğum ve burada birçok özel fotoğrafımı paylaştığım için ben kendimce böyle bir önlem aldım. Bu sayede birçok kişiyi tespit etme imkanım oldu. Yani biri fotoğrafınızı çalıp kullanıp sonra da bilgisayarıma virüs girmiş, bilgisayarım hacklenmiş, fotoğrafları koyan ben değilim gibi bahanelere sığınamıyor çünkü IP adresinden neyi ne zaman nerede yaptığı kabak gibi ortaya çıkıyor :) Neyse sadede geliyim; bloguma girenlerin IP numaraları daima kayıt altında tutuluyor, fotoğrafımı çalan ve kullanan kişiler hakkında hiç düşünmeden bu IP numaraları ile birlikte haklarında suç duyurusunda bulunacağımı söylemek isterim, çok tatlı görünürüm ama pisim de pistir hani benden söylemesi ;)

13 yorum:

  1. çok doğru söylüyorsun. çoğu zaman unutuyoruz ama bu konu çok çok önemli. tavsiye edebileceğin program isimlerini bilgenilk@hotmail.com'a gönderebilirsen gerçekten çok rahatlarım ben de.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok şaşırdım.eşiniz ve çocuğunuzu nasıl kendi eşi ve kızı gibi gösterme saçmalığını yapabilir bir insan. Nasıl bir saçmalık bu.
    peki bu programı bulduk diyelim.

    blogumuza kaydetme aşamasında yardımcı olur musunuz ?
    zor bir işlem mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır çok kolay bir işlem aslında ama ben buradan size yardımcı olamam eğer internetten anlayan bir tanıdığınız varsa belki o size yardımcı olabilir, sevgiler...

      Sil
  3. Sabah ilk postu okuduğumda çok şaşırdım. başka insanların hayatıni kendi hayatı gibi yaşamak nasıl bir akıl hastalığıdır diye düşündüm?
    gerçekten sosyal medyanın ve bilişimin hayatımızdaki yeri tartışılmaz bir gerçek ancak bu tür saçma sapan insanların kendilerine malzeme çıkartarak çalıp, çırpmaları çok sinir bozucu !!!
    hadi yazdığım yazıyı çaldın, ki bu da bir emek hırsızlığıdır.
    ama ailemi, hayatımı çalıp kendin sanmak ne demektir ya??
    3-5 tane fazla takipçi kazancam diye düştükleri komik ve acınası durumun farkında değiller mi acaba?
    umarım aldığınız önlemler ve yazdıklarınız söz konusu şahsın ne büyük bir yanlış yaptığının farkına varmasını sağlar..

    bu arada özelden (esinkaplan@gmail.com) ya da burdan kullandığınız program isimlerini paylaşırsanız çok sevinirim..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet size katılıyorum, ben blogum sayesinde müthiş insanlar tanıdım, içlerinde çok iyi arkadaşlarım da var dert ortaklarım da, maalesef böyle ara sıra kendini bilmezler de çıkabiliyor, ama bunun bir suç sayılması ve adli makamların bunu ciddiye alması çok rahatlatıcı, en azından insanın başına geldiğinde nereye başvuracağını biliyor...
      Google'da ip tracking diye arama yaparsanız çıkıyor çeşitli websiteler, sevgilerimle...

      Sil
  4. Çok yazık insanlık nereye gelmiş:( Yazı ve fotograf çalıntı yapanını duydum hatta benim resimlerimde blogumdan izinsiz kopyalandı, ama aileyi çalanını ilk defa duyuyorum.Şiddetle kınıyorum.Hangi akla hizmet böyle birşey yapmış acaba?Umarım aldığın önlemler işe yarar,birdaha böyle şeyler yaşamazsın.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Havva'cığım, bunu tekrar yapmaya kalkışanlar zaten başlarına neyin geleceğini az çok tahmin ediyorlardır :)

      Sil
  5. bu tamamen hastalıklı bir durum ,kesinlikle buna bir daha kalkışmaması için yaptığınız çok doğru, geçmiş olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, buna niyet edenlere de ders olmuştur inşallah, kimsenin özel hayatını çalmaya kalkmazlar artık...

      Sil
  6. şaka gibi, yazı çalmayı gördüm de bunu ilk duyuyorum pes, bu programı indirip kaydetmekle ilgili bir yazı yazma şansınız var mı? eminim benim gibi acemi olan çok kişi mutlu olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bununla ilgili bir siteye üyeyim, oradan bloguma girenleri görebiliyorum, ama bununla ilgili yazı yazmaya kalksam menüleri tek tek açıklamak durumunda kalacağım için bu çok uzun sürer, internette ip tracking diye arama yaparsanız çeşitli siteleri siz de bulabilirsiniz ve içlerinden birini blogunuza tanımlayabilirsiniz. Sevgiler...

      Sil
    2. tamam hemen aratıyorum teşekkürler:)

      Sil
  7. Nasıl bir sapıklıktır bu anlamadım. Ben beğendiğim fotoğrafları kaydediyorum, senden de çok kaydettim. Karikatürize edilmiş, üzerinde senin logon olmayanları hani şu "Do not hate me because I am beautiful, hate me because i am on vacation" tarzı olanları yani. ^_^ Ama Nil'in ve eşinin fotoğrafını kaydeden ve üstelik kendi ailesi gibi tanıtan kişiye tek bir önerim olabilir: Bir uzmandan yardım alsın. Allah ıslah etsin ne diyeyim Noni'm...

    SerpilK

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...