27 Temmuz 2015

Alaçatı Sokakları

 
Alaçatı çok güzel, fotoğraf açısından çok zengin ve her köşesinde insana çok güzel kareler sunuyor ama mümkünse ben onu sadece yaz bitiminde alıyım! Hayatımda bu kadar kalabalık bir yer gördüğümü sanmıyorum, aynen şu valizdeki oyuncaklar gibi sokağın ortasında tıklım tıkış bekledikten sonra (ki gerçekten 5 dakika bu vaziyette balık istifi şeklinde durduk) yol açıldı da bir şekilde akan kalabalıkla birlikte kendimizi akışa bıraktık. Yok bu kadar kalabalığı ben almıyım! Şehir hayatının kalabalık ve keşmekeş halinden zaten bunalmışım, bir de tatil ortamında bu kadar kalabalığa ben gelemiyorum. Bir tek Alaçatı için geçerli değil tabii bu yazdıklarım, ne yazık ki eskiden sakin sessiz bir balıkçı köyü olan Selimiye ve o çok sevdiğim eski Datça da keşfedilmiş durumda, her yerde birbirinin aynı ürünleri satan dükkanlar, tezgahlar, iki masa atıp bir cafe tabelası asıp bu kalabalıktan nemalanmak isteyen işletmeler vesaire... Bu kadar keşfedilmemişken her şey daha özenli ve daha otantikti bana göre... Her şeyi tüketmeye o kadar bayılıyoruz ki hiçbir şey bakir kalamıyor ne yazık ki...
Niloş ekşi satarken, haa haa :)
p.s. 2011 yılında yazdığım Alaçatı Sokakları da burada...

2 yorum:

  1. Çok güzel fotograflar çekmişsin Sibel ve tabii ki gündüz çekimi :) Akşam fotograf çekmeyi bırak yürümek bile marifet istiyor Alaçatı sokaklarında. Her yaz ''Alaçatı'ya gitmeyeceğim'' deyip, illaki bir akşam gidip bir daha yaz boyunca gitmiyorum. Kışın gittiğimde ise, dükkanlar kapalı, insanların sıkış tepiş gezdiği yerlerde sadece sokak köpekleri oluyor; mahzun, uyuşuk ve kendi halinde. Onları görünce : ''İşte Alaçatı'nın gerçek sahipleri '' demeden duramıyor insan. Bir de Cumartesi pazarı var muhteşem ama kış ve yaz fiyat farkı görülmeye değer :))) Pelin / İzmir

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflar ne kadar dolu. Ne çok şey anlatıyor.

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...