11 Ağustos 2015

Datça Vineyard & Winery

Datça'daki son günümüzde Datça Vineyard'ı ziyaret ettik.
Babamla aynı okul mezunu olan Hasan İşleyici ve ailesi şarap yapımıyla ilk olarak evde kendi şaraplarını yaparak tanışmışlar. Daha sonra bu hobilerini bir tık öteye taşıyarak, kendi şaraplarını üretmek ve bunu dostlarıyla paylaşmak maksadıyla Datça'da 40 dönümlük arazide kendi bağ evlerini kurmuşlar ve buraya yerleşme kararı almışlar. Şimdi tüm aile hem hayallerini gerçekleştiriyor, hem de Antik dönemde bağları ve şarapları ile ünlü olan Datça'nın tanıtımına katkıda bulunuyorlar...
Biraz bağ evini gezdikten sonra şarap mahzenine girdik ve Datça şarapları hakkında bilgi aldık.
Şarap tadımında Blush'ı Öküzgözü üzümünden üreterek Türkiye ve dünyada bir ilki gerçekleştirdiklerini öğrendik. Hafif içimi ve serinletici özelliği ile tam olarak yaz aylarına hitap eden bu şarabın 24 lira civarındaki fiyatını öğrenince de çok şaşırdım doğrusu... İnternet üzerinden satışı mümkün olsaydı eminim çok daha fazla degüstatör ve şarapsever tarafından keşfedilmiş olurdu...
Alışverişimiz bittikten sonra Datça havasını son defa içimize çekip bağ evine hoşçakal dedik...
Tulum: Romwe
Şapka: Turgutköy'de yerel bir butikten

9 yorum:

  1. çok hoş bizde gecen hafta Datçadaydık... bağa girecekken vazgeçip değirmenlere devam ettik... hoş bir yermiş.... Datçayı severim favorim bu yaz Aktur plajı oldu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bende değirmenlere hiç gitmedim, orası nasıl peki, fotoğraf çekimi için güzel mi? Biz Bencik Koyu'ndayız, Aktur'a da birkaç kez gitmişliğimiz vardır, seviyorum Datça'yı ben, ahh bir de çok keşfedilip bozulmasa keşke!

      Sil
    2. bence Datça yeni Bodrum olacak... 6 7 sene önce ne kadar tenhaydı, daha güzeldi.... Marmaris Datça Yolu yapıldıkça, orantılı olarak kalabalıklaşıyor... Değirmenlerde biz pek umduğumuzu bulamadık biri restaurant, biri şahsa ait ev olarak kullanılıyor diğerleri de kendi haline bırakılmış....

      Sil
  2. Çok hoş bir yermiş:) Datça harika bir yer zaten birde böyle mekanlar olması Datça'yı daha da güzel yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet burası çok keyifli bir mekan, bence gün batımında gidip bir kadeh şarap içilebilir :) Datça'yı ben de çok seviyorum, otantik havası bozulmaz inşallah...

      Sil
  3. Merhaba Noni'cim, uzun zamandir görüsemedik, ben blog dünyasini cok bosladim, cok uzak kaldim. Gecen gün instagram da senin hesabina uzunca bir yorum birakmistim, artik ben de instagramdayim, daha kolayima geldi falan filan diye. (ayse.3343 ismiyle) Taniyabildin mi bilmiyorum:)

    Datca'ya gecen sene ilk defa gitmis ve cooook sevmistik. Birdaha gidebilmeyi cok istiyoruz. Bak esim ve ben sarap severler olarak birdahakine bag bozumu zamaninda gitmeli...simdi iyice özendim:)

    Cok öpüyorum seni ve Nil'imi, cok selamlar!
    Ayse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım iyi ki bu mesajı yazdın, o kadar mutlu oldum ki instagram'da da olduğun için, artık oradan daha etkin şekilde iletişimde oluruz ;) Öperim kocaman!

      Sil
  4. Datça' ya yıllardır gitmek isterim bir türlü kısmet olmadı...
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Eski Datça'yı çok severim ama maalesef her geçen yıl oralar da keşfedilip bozulmaya başladı :( İnşalah daha fazla bozulmadan gezme görme şansın olur canım...

      Sil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...