16 Eylül 2015

Antico Caffè Greco

İstanbul'daki yaşantımız herkes gibi yorucu ve koşturmaca içerisinde geçiyor... Bu yüzden kısa Roma tatilimizi bir yerlere yetişme telaşından uzak, olabildiğince sakin şekilde geçirmek istedik. Anne baba kimliğimizi 3 günlüğüne rafa kaldırıp Roma sokaklarında uzun yürüyüşler yaptığımız tamamen romantik bir gezi oldu bizim için, tam da hayal ettiğim gibi! Roma'ya gitmeden önce seyahat etmeyi ve yeni yerler keşfetmeyi çok seven komşumdan birkaç tavsiye almıştım, iyi ki de ona danışmışım, bugünkü post konum olan Caffè Greco ve müthiş pizzaları ile bizi bizden alan Baffetto gibi çok keyifli mekanlar önerdi bize, ev alma komşu al tezini doğrulayarak buradan ona da kocaman sevgilerimi gönderiyorum :)
1760 yılında kurulan ve Roma'nın en eski cafelerinden biri olan Caffe Greco'yu bulmamız hiç de zor olmadı. İspanyol Merdivenleri'ne sırtımızı verip, tam karşımızda yer alan Gucci, Prada, Dior gibi bir çok markanın yer aldığı Via dei Condotti caddesine girdik ve sağımıza bakar bakmaz tarih kokan bu şirin cafeyi gördük...
Bana birazcık Baylan Pastanesi'ni hatırlatan cafeye oturur oturmaz menüyü incelemeye başladık hemen... 
Ben komşumun önerisiyle babanne keki diye geçen Torta Della Nonna'dan söyledim.
Prensim de ismini unuttuğum bu turtadan istedi...
Etrafta ilgi çekici bu kadar çok obje olunca hiç durmadım tabii, siparişlerimiz gelene kadar içerisini fotoğrafladım. Bu arada masamıza bakan garson çok kibardı, benim tereddüt ettiğimi görünce istediğim kadar fotoğraf çekebileceğimi nazikçe söyledi bana...
Kahve ve tatlı keyfimizi istemeye istemeye sonlandırıp, yeni yerler keşfetmek üzere ayrıldık Caffè Greco'dan... 
Giderken gözüm hala tatlılardaydı...
Tiramisu'dan da bir yese miydim acaba?!
:)

6 yorum:

  1. Tatlılar müthiş görünüyor, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Sifir karbonhidratsiz ikinci haftasini atlatan zavalli biri olarak o tatlilari, pastalari görmeyeydim iyiydi. Sööööyle icimden birseyler sizladi gecti.....:)

    Ama bu Roma yazini bekliyordum, o ayri. Bayildim!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vauwww süpersin canım tebrik ediyorum seni, keşke ben de senin gibi böyle istikrarlı yapabilsem ne güzel olur :( Bu arada senin yaptığın pasta da buradakilerini aratmıyor, onu yemeden nasıl durdun sen esas ben buna hayret ediyorum! Öperim kocaman canım benim!

      Sil
  3. En son 2009 da gitmiştim Roma'ya, Ekimin başıydı ve inanılmaz sıcaktı... O zaman bana birazcık pis gelmişti sokakları kızmıştım İtalyanlara:))
    Bak yine sende okuyunca gitme isteğim depreşti, bi gidip görsem hala pis mi değil mi:))

    YanıtlaSil
  4. Sanki müze... harika bir yer..oralara gitmşken herşeyden yeseydin :)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...