04 Temmuz 2016

Giz'li Atölye

Geçtiğimiz ay Nil'imle birlikte canım arkadaşım Esin'in davetiyle çok sevimli bir atölyenin Çocuk Sergisi'ne gittik... Moda'da yer alan Giz'li Atölye'de her pazar 5-12 yaş için "çocukça seramik atölyesi" düzenleniyormuş, işte o günkü sergi Ekim ayından itibaren atölyede çalışan birbirinden tatlı ve akıllı bıdıkların yaptığı seramik eserlerden oluşuyordu. Çocukların eline ipad, telefon alıp zamanlarını boşa harcamalarındansa çamur alıp oynamaları ve renkli hayal dünyalarını bu şekilde ortaya koymaları ne kadar güzel! Ben yaptıklarını fotoğraflamaya doyamadım diyebilirim. Sonra çektiklerimi bilgisayarıma aktardım ve ne farkettim biliyor musunuz? Çocukların yaptığı hemen hemen her figürün yüzü gülüyordu! Çocukların dünyasında mutsuzluk yok aslında, ne yazık ki biz büyükler bir şekilde öğrenmelerini sağlıyoruz ve o yüz ifadelerine öfke, mutsuzluk ve daha nice olumsuz duyguları ekliyoruz... Çocukların dünyası kadar mutlu olabilseydik belki dünyamız bambaşka bir yer olurdu ne dersiniz?
Sergilenenler bu kadar renkli olunca Nil hepsini eline alıp oynamamak için kendini zor tuttu hatta ben ona engel oldum diyebilirim :)
Niloşum arkadaşı Duru ile atölyede bir oradan bir buraya koştururken ben Çocuk Sergisi'nin yanı sıra Garage Sale'e de bir göz attım ve tabii ki fotoğrafladım ;)
Tırtıllı kaşık ne tatlı di mi?
Garage Sale kısmında Giz'li Atölye'den çıkan diğer seramik işlerinin yanı sıra TaDaa! Design, Uyuyan Kedi ve Gikado'nun da ürünleri yer alıyordu...
Bunlar da atölyenin içinden kareler...
Pek keyif aldığım bir gün daha yaşattı arkadaşım bana, hem de böylesine sevimli bir atölyeyi de sayesinde öğrenmiş oldum. Bu güzel gün için tekrar çok teşekkürler canım arkadaşım!

3 yorum:

  1. Aaa filimi gordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa raftaki fil mi? Çok tatlıymış ellerinize sağlık :)

      Sil
  2. Canım Sibel'cim; ben teşekkür ediyorum bu kadar güzel bir yazı ve fotoğraflarla yer verdiğin için. Ayrıca kızlarımızın sanatla büyümeleri beni çok mutlu ediyor. "Bu yaşta çocuk ne anlar sanattan sergiden?" diye düşünenler olabilir. Ama gerçekten kendi algılarına göre anlıyorlar ve gelişimlerine faydası oluyor. Bu sergiden bir hafta sonra gittiğimiz Eskişehir gezimizde, güzel bir mekanın bahçesinde ağacın dallarına dekor amaçlı minik seramik saksılar v.s. asmışlardı. Duru ile onları incelerken birden havaya girdi "sergime hoşgeldiniz, bu seramikleri ben yaptım. Bayanlar baylar sergiye hepiniz gelebilirsiniz" diye tiyatro yapmaya başladı:)) Yani hemen hafızaya yazıyorlar ve onlara da heves geliyor böyle şeyler yapmak için:) Canım arkadaşım, biz kızlarımızla devam edelim böyle gezilerimize, sevgiler :)

    YanıtlaSil

Saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...